Motoriska Milla :-)
_0512 Decemberbarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2003
    #1

    Motoriska Milla :-)

    Könner att jag måste skryta.....(stolt mamma)
    Detta år har Milla verkligen fixat massor av fysiska/motoriska grejer. Åkt skidor, skridskor(i vintras) och inlines(under våretn) .
    Lärt sig simma( i somras) Och lärt sig cykla för ett par veckor sedan. Idag, fick hon en 16 tumms cykel som hon cyklade på utan någon problem som helst...eller, ja, Milla är ganska liten så hon fixar inte att sätta sig på cycel själv ;-)

    Och hon är inte ens 4 än, hon fyller år i december.

    Alltså snacka om att vara stolt!!!!
    Jelena med L,MoA
  2. 1
    Motoriska Milla :-) Könner att jag måste skryta.....(stolt mamma)
    Detta år har Milla verkligen fixat massor av fysiska/motoriska grejer. Åkt skidor, skridskor(i vintras) och inlines(under våretn) .
    Lärt sig simma( i somras) Och lärt sig cykla för ett par veckor sedan. Idag, fick hon en 16 tumms cykel som hon cyklade på utan någon problem som helst...eller, ja, Milla är ganska liten så hon fixar inte att sätta sig på cycel själv ;-)

    Och hon är inte ens 4 än, hon fyller år i december.

    Alltså snacka om att vara stolt!!!!
  3. Medlem sedan
    Jan 2003
    #2
    Oj, det var imponerande. Inlines och cykel? Jisses!
    Lillkråkan härhemma är inte lika motorisk som din Milla, men är istället jätteduktig på att skriva och pratar så mycket och förståndigt istället.
    Det brukar ju vara så, är man inte duktig på det ena så brukar man va duktig på det andra
  4. 2
    Oj, det var imponerande. Inlines och cykel? Jisses!
    Lillkråkan härhemma är inte lika motorisk som din Milla, men är istället jätteduktig på att skriva och pratar så mycket och förståndigt istället.
    Det brukar ju vara så, är man inte duktig på det ena så brukar man va duktig på det andra
  5. Medlem sedan
    Jan 2003
    #3

    FAst hon är jättebra på språk

    uttrycker sig väl på både svenska och vårt hemspråk otroligt bra:-)
    Jag är otroligt imponerad av denna unge...
    Jelena med L,MoA
  6. 3
    FAst hon är jättebra på språk uttrycker sig väl på både svenska och vårt hemspråk otroligt bra:-)
    Jag är otroligt imponerad av denna unge...
  7. Anonym
    #4

    en till här

    Har en till tjej här som är väldig duktig motorisk. och visst har hon provat att åka skridskor och simmar gör hon 4-5 simtag på djupt vatten. Hon lärde sig att åka något enstaka skridskotag och kliva upp när hon ramlar. men jag skulle inte kalla det att hon simmar och åker skridskor snarare att hon har börjat gjort det. Och simlärarna som ser henne säger att de är helt otroligt så jag har svårt att tro att din tjej simmar mycket längre.

    och inte för att jag vill vara dum men är de inte ganska oansvarigt att låta en tre åring cykla utan stödhjul och inlines.Det är iallafall av den anledningen jag inte tillåter min dotter det även fast hon vill. HOn får inte ens en kickbike.Fast hon utan problem använder dem på dagis. Även fast de har motoriken så har de inte förståndet att hantera gående och andra cyklar och så vidare. det är av den anlednignen till att de är så vanligt med små barn som gjort idiotiska saker som att åka in i en väg eller sten eller nåt annat när de cyklat.
  8. 4
    en till här Har en till tjej här som är väldig duktig motorisk. och visst har hon provat att åka skridskor och simmar gör hon 4-5 simtag på djupt vatten. Hon lärde sig att åka något enstaka skridskotag och kliva upp när hon ramlar. men jag skulle inte kalla det att hon simmar och åker skridskor snarare att hon har börjat gjort det. Och simlärarna som ser henne säger att de är helt otroligt så jag har svårt att tro att din tjej simmar mycket längre.

    och inte för att jag vill vara dum men är de inte ganska oansvarigt att låta en tre åring cykla utan stödhjul och inlines.Det är iallafall av den anledningen jag inte tillåter min dotter det även fast hon vill. HOn får inte ens en kickbike.Fast hon utan problem använder dem på dagis. Även fast de har motoriken så har de inte förståndet att hantera gående och andra cyklar och så vidare. det är av den anlednignen till att de är så vanligt med små barn som gjort idiotiska saker som att åka in i en väg eller sten eller nåt annat när de cyklat.
  9. Medlem sedan
    Jan 2003
    #5
    hehehe, varför störa sig på det jag skriver och skriva anonymt!?
    varför tror du att ditt unge nått maximum i det otroliga att kunna göra några simtag....naturligtvis att det finns extrema begåvningar(i allting) som gör mer än vad dem flesta i just den åldern klarar.
    Nej, jag är verkligen inte oansvarig....inte det minsta....inte heller värderar jag hela världen utifrån mina åsikter(tänker här mest på din komentar att jag är oansvarig men Du minsan.......)

    När du inte gömmer dig under anonimiteten så kan du återkomma så kan vi diskutera vidare....
  10. 5
    hehehe, varför störa sig på det jag skriver och skriva anonymt!?
    varför tror du att ditt unge nått maximum i det otroliga att kunna göra några simtag....naturligtvis att det finns extrema begåvningar(i allting) som gör mer än vad dem flesta i just den åldern klarar.
    Nej, jag är verkligen inte oansvarig....inte det minsta....inte heller värderar jag hela världen utifrån mina åsikter(tänker här mest på din komentar att jag är oansvarig men Du minsan.......)

    När du inte gömmer dig under anonimiteten så kan du återkomma så kan vi diskutera vidare....
  11. Anonym
    #6

    väljer själv

    Lika som jag väljer att vara anonym har du rätt att göra vad du vill med dina barn. anser du att de är tryggt att åka inlines och cykla när barnet är tre år så är det upp till dig. men mitt barn kommer inte att få göra sådana saker även fast hon vid snart 4 år läser enklare ord och förstår saker och funderar över saker som sägs på nyheterna. Använder ord som ignorerad, irriterad. pratar utöver svenska sitt pappas modersmål. samt några ord på engelska och kinesiska. Räknar plus och minus. Flyter på rygg och mage och simmar några simtag. Rimmar hela dagarna i ända. Just nu i denna sekund på tunga och sjunga. Allt detta gör hon utan någon påverkan från mig jag har knappt gjort något med henne, knappt varit på badhuset förrutom i sommras då hon började flyta osv. Då fick hon börja simskola i höstas. och ligger nu på samma nivå som 6-7 åringarna som gått ett par terminer i simskola. Och en ovanlig sak med henne är att hon älskar att måla i blyerts och är väldigt duktig på att använda olika styrkor med handen när hon målar på rätt ställen.

    Jag kanske var rätt så bärsk i tonen, men är ganska trött på dessa trådar och endå ger jag mig in i dem och beskriver min dotter de är som ett gift. Så som jag bemöte dig så blir jag behandlad dagligen av de som träffar min dotter och får höra vad hon kan osv. Tills den dagen jag fick upprättelse av socialtjänsten som sa inför förskola och andra som är inblandade i våra liv och kritiserade just de att hon var så duktig. förskolan anmälde mig till socialtjänsten för att mitt barn hade för höga krav och det antagligen kom från mig och att hon var så empatisk och visste vad som var rätt och fel pga att hon fick ta för mycket ansvar hemma och mådde egentligen alldeles för dåligt. Men en helt underbar dag när vi hade möte fick jag upprättelse från socialtjänsten som bara konstaterade att mitt barn var ett av de barn som är otroligt duktig på allt de företar sig. och att enda problemet är att hitta rätt utmaningar till henne. Då hon fixar allt som man ger henne att lära sig. de kunde bara konstatera att de behövdes inte i mitt liv. och bemötes senare med de idiotiska svaret ja tydligen är hon ju duktig då. ja som om jag skulle ljuga vad hon har för sig.
  12. 6
    väljer själv Lika som jag väljer att vara anonym har du rätt att göra vad du vill med dina barn. anser du att de är tryggt att åka inlines och cykla när barnet är tre år så är det upp till dig. men mitt barn kommer inte att få göra sådana saker även fast hon vid snart 4 år läser enklare ord och förstår saker och funderar över saker som sägs på nyheterna. Använder ord som ignorerad, irriterad. pratar utöver svenska sitt pappas modersmål. samt några ord på engelska och kinesiska. Räknar plus och minus. Flyter på rygg och mage och simmar några simtag. Rimmar hela dagarna i ända. Just nu i denna sekund på tunga och sjunga. Allt detta gör hon utan någon påverkan från mig jag har knappt gjort något med henne, knappt varit på badhuset förrutom i sommras då hon började flyta osv. Då fick hon börja simskola i höstas. och ligger nu på samma nivå som 6-7 åringarna som gått ett par terminer i simskola. Och en ovanlig sak med henne är att hon älskar att måla i blyerts och är väldigt duktig på att använda olika styrkor med handen när hon målar på rätt ställen.

    Jag kanske var rätt så bärsk i tonen, men är ganska trött på dessa trådar och endå ger jag mig in i dem och beskriver min dotter de är som ett gift. Så som jag bemöte dig så blir jag behandlad dagligen av de som träffar min dotter och får höra vad hon kan osv. Tills den dagen jag fick upprättelse av socialtjänsten som sa inför förskola och andra som är inblandade i våra liv och kritiserade just de att hon var så duktig. förskolan anmälde mig till socialtjänsten för att mitt barn hade för höga krav och det antagligen kom från mig och att hon var så empatisk och visste vad som var rätt och fel pga att hon fick ta för mycket ansvar hemma och mådde egentligen alldeles för dåligt. Men en helt underbar dag när vi hade möte fick jag upprättelse från socialtjänsten som bara konstaterade att mitt barn var ett av de barn som är otroligt duktig på allt de företar sig. och att enda problemet är att hitta rätt utmaningar till henne. Då hon fixar allt som man ger henne att lära sig. de kunde bara konstatera att de behövdes inte i mitt liv. och bemötes senare med de idiotiska svaret ja tydligen är hon ju duktig då. ja som om jag skulle ljuga vad hon har för sig.
  13. Medlem sedan
    Aug 2005
    #7
    ?????????????????????

    Vart vill du komma?
  14. 7
    ?????????????????????

    Vart vill du komma?

Liknande trådar

  1. Apropå motoriska träningen nedan
    By Heo´s mamma in forum Bokstavsbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-06-14, 15:15
  2. Milla
    By PinkDaisy in forum _0708 Augustibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-12-10, 09:14
  3. Motoriska barn
    By ::Kiddan:: in forum _0602 Februaribarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2007-05-01, 17:48
  4. Milla!!!!!!!
    By Jenny m.Tim_Max_Olle in forum _0506 Junibarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-08-13, 16:10
  5. MILLA !!!
    By stardust74 in forum _0506 Junibarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-07-28, 11:07
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar