Någon som funderar på ett till barn?
_0209 Septemberbarn
  1. anonym pga ämnet :P
    #1

    Någon som funderar på ett till barn?

    Jag har fram tills nu varit helt nöjd med de barn vi har, tyckt det har varit skönt att slippa blöjor, nappar, vaknätter mm. Men så har en stark längtan kommit efter en till, en bebis! Det bara är där och jag känner med hela kroppen att jag vill! Det hänger säkert ihop med att barnen nu är i skolåldern och jag blir 39 år....klockan tickar och man ska ta det slutgiltiga beslutet.. Mannen är inte lika övertygad, men förstår min längtan och säger inte nej rakt av. Jag tänker att det ska bli så mysigt och att det är värt allt jobb... Har jag blivit alldeles tokig? Några fler här med liknande längtan/tankar?
  2. 1
    Någon som funderar på ett till barn? Jag har fram tills nu varit helt nöjd med de barn vi har, tyckt det har varit skönt att slippa blöjor, nappar, vaknätter mm. Men så har en stark längtan kommit efter en till, en bebis! Det bara är där och jag känner med hela kroppen att jag vill! Det hänger säkert ihop med att barnen nu är i skolåldern och jag blir 39 år....klockan tickar och man ska ta det slutgiltiga beslutet.. Mannen är inte lika övertygad, men förstår min längtan och säger inte nej rakt av. Jag tänker att det ska bli så mysigt och att det är värt allt jobb... Har jag blivit alldeles tokig? Några fler här med liknande längtan/tankar?
  3. Medlem sedan
    Jun 2002
    #2
    Åh du själsfrände Jag håller på att gå under av längtan till en liten! J är 7 nu och jag fyllde 38 i somras så jag känner oxå att det är hög tid!Tänk om man skulle ångra sig sen!Panik!
    Sambon och jag har haft det lite struligt en period och jag är inte säker på vad han tycker man jag tror han är rätt ok med det.J frågar oxå när lillebror kommer- jag vet inte om han tycker jag lagt på mig lite eller om han oxå längtar
  4. 2
    Åh du själsfrände Jag håller på att gå under av längtan till en liten! J är 7 nu och jag fyllde 38 i somras så jag känner oxå att det är hög tid!Tänk om man skulle ångra sig sen!Panik!
    Sambon och jag har haft det lite struligt en period och jag är inte säker på vad han tycker man jag tror han är rätt ok med det.J frågar oxå när lillebror kommer- jag vet inte om han tycker jag lagt på mig lite eller om han oxå längtar
  5. Medlem sedan
    Jan 2002
    #3
    Vi har ju den sista på G här nu, som väntas födas om en månad ungefär.
    Jag kände nog en väldig bebislängtan halvåret innan jag blev gravid, men vi kunde inte riktigt besluta oss om ifall vi skulle ha en till eller om vi skulle nöja oss med de två vi redan har.
    Mannen var nog mest den som drog i bromsen.
    Innan vi hann bestämma oss så tog moder natur saken i egna händer och hux-flux så var jag gravid .
    Lite chockartat var det i början och graviditeten har inte varit någon dans på rosor, men nu längtar vi som bara den och det ska bli sååå mysigt med en bebis i huset igen! Helt klart värt allt jobb!
    Detta blir dock den sista, men inte mindre efterlängtad och älskad än de andra två!
  6. 3
    Vi har ju den sista på G här nu, som väntas födas om en månad ungefär.
    Jag kände nog en väldig bebislängtan halvåret innan jag blev gravid, men vi kunde inte riktigt besluta oss om ifall vi skulle ha en till eller om vi skulle nöja oss med de två vi redan har.
    Mannen var nog mest den som drog i bromsen.
    Innan vi hann bestämma oss så tog moder natur saken i egna händer och hux-flux så var jag gravid .
    Lite chockartat var det i början och graviditeten har inte varit någon dans på rosor, men nu längtar vi som bara den och det ska bli sååå mysigt med en bebis i huset igen! Helt klart värt allt jobb!
    Detta blir dock den sista, men inte mindre efterlängtad och älskad än de andra två!
  7. Medlem sedan
    Feb 2003
    #4
    En fyra kanske?

    Min Christelle har redan två yngre systrar, varav den yngsta är tre månader... Vi har tankar på en fyra såsmåningom, vi ska bara få tid att ha sex först... :P
  8. 4
    En fyra kanske?

    Min Christelle har redan två yngre systrar, varav den yngsta är tre månader... Vi har tankar på en fyra såsmåningom, vi ska bara få tid att ha sex först... :P

Liknande trådar

  1. Funderar på ett barn till
    By Lite hemlig in forum Många barn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2010-09-06, 21:41
  2. sömnmedicin till barn-någon som
    By rosenlunda in forum Sömn – barn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-05-08, 19:30
  3. Länk till hemsida för barn. Hjälp någon?
    By Lillmorran in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-08-15, 11:18
  4. Någon letade kostym till barn
    By Karonesse in forum Småbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-09-17, 15:29
  5. Någon som har concerta till sitt barn...
    By amamman in forum Bokstavsbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-09-12, 20:36
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar