Vad göra med överbliven tårta?
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Jun 2002
    #1

    Vad göra med överbliven tårta?

    En hel orörd tårta står i kylen. Vad sjutton ska jag göra med den? Mina gäster måste ha varit väldigt lama på att äta!
    Jag räknade 18 st som äter tårta. Och då vågade jag självklart inte bara köpa en 12 bitars utan tog en 8 oxå. Kan säga att 12 bitars hade räckt.
    Vad gör jag nu med den som står i kylen? Funderar på om den är nån som fyller år eller som jag alternativt kan våldgästa för att bjuda på tårta.
  2. 1
    Vad göra med överbliven tårta? En hel orörd tårta står i kylen. Vad sjutton ska jag göra med den? Mina gäster måste ha varit väldigt lama på att äta!
    Jag räknade 18 st som äter tårta. Och då vågade jag självklart inte bara köpa en 12 bitars utan tog en 8 oxå. Kan säga att 12 bitars hade räckt.
    Vad gör jag nu med den som står i kylen? Funderar på om den är nån som fyller år eller som jag alternativt kan våldgästa för att bjuda på tårta.
  3. Medlem sedan
    Aug 2003
    #2

    Mums!

    Jag brukar anfalla valfri granne och fråga om de vill ha tårta.

    Alternativt tar du med den på jobbet på måndag, där brukar allt försvinna på nolltid. Jag har många gånger rensat frysen på årgångsbullar och kakor och det säger bara poff så är det borta när man lägger fram det i fikarummet.
    Ida med Jennie född mars -04, Pontus född maj -06, Kasper född mars -08 och Sandra född 11/7 -10
  4. 2
    Mums! Jag brukar anfalla valfri granne och fråga om de vill ha tårta.

    Alternativt tar du med den på jobbet på måndag, där brukar allt försvinna på nolltid. Jag har många gånger rensat frysen på årgångsbullar och kakor och det säger bara poff så är det borta när man lägger fram det i fikarummet.
  5. Medlem sedan
    Jul 2002
    #3
    Jag kan ta den. *L*
  6. 3
    Jag kan ta den. *L*
  7. Medlem sedan
    May 2005
    #4

    Äter upp, förstås!

    Jag skulle ha bjudit hem någon eller några som inte ingår i vanliga kalasgänget och som jag inte träffat på ett tag och bara äta tårta. Bara för att det finns.
    Egentligen är jag en riktigt rolig prick

    Nu har jag börjat blogga igen...
    http://fjantan.blogspot.com
  8. 4
    Äter upp, förstås! Jag skulle ha bjudit hem någon eller några som inte ingår i vanliga kalasgänget och som jag inte träffat på ett tag och bara äta tårta. Bara för att det finns.
  9. Medlem sedan
    Aug 2005
    #5
    Hittar du inga gäster eller andra att bjuda på, så dela den i lagom bitar och frys in.
  10. 5
    Hittar du inga gäster eller andra att bjuda på, så dela den i lagom bitar och frys in.

Liknande trådar

  1. Vad ska jag göra för tårta?
    By -ME- 1 in forum Mat & dryck
    Svar: 29
    Senaste inlägg: 2009-06-14, 20:17
  2. Kan man göra en sån här tårta?
    By 73anette in forum Mat & dryck
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-12-07, 10:45
  3. Vad göra med överbliven filodeg?
    By cat m Vilgot o Molly in forum Mat & dryck
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-11-09, 21:37
  4. Vad göra med överbliven glögg?
    By tistel in forum Mat & dryck
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-01-20, 08:33
  5. Vad göra med överbliven oxfile
    By MAJa in forum Mat & dryck
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-01-02, 18:16
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar