Gravtester?
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Feb 2000
    #1

    Gravtester?

    KAN ett gravtest (clear blue) visa plus om man inte är gravid? Jag hävdar att det inte går, men min kompis som sitter med ett svagt plus litar visst inte på mig! (om man fått hormonbehandling mot barnlöshet kan det göra det va? Men annars? Cancer?)

    Visst syns det absolut ingenting på ett negativt test? Inte minsta antydan till streck? Hon behöver visst övertygas!
    Var dig själv, det finns redan så många andra!

  2. 1
    Gravtester? KAN ett gravtest (clear blue) visa plus om man inte är gravid? Jag hävdar att det inte går, men min kompis som sitter med ett svagt plus litar visst inte på mig! (om man fått hormonbehandling mot barnlöshet kan det göra det va? Men annars? Cancer?)

    Visst syns det absolut ingenting på ett negativt test? Inte minsta antydan till streck? Hon behöver visst övertygas!
  3. Medlem sedan
    Apr 2008
    #2
    Jag har fått mig itutat ett gravtest som visar positivt aldrig har fel. De hormoner testet reagerar på finns endast och enbart hos gravida. Däremot kan ett negativt test vara fel.
  4. 2
    Jag har fått mig itutat ett gravtest som visar positivt aldrig har fel. De hormoner testet reagerar på finns endast och enbart hos gravida. Däremot kan ett negativt test vara fel.
  5. Medlem sedan
    Jun 2003
    #3
    Nej, de visar inte fel vid ett positivt resultat..*S*
  6. 3
    Nej, de visar inte fel vid ett positivt resultat..*S*
  7. Medlem sedan
    Apr 2001
    #4
    Så har jag också uppfattat det. imt
    I much prefer whining to counting my blessings!
  8. 4
    Så har jag också uppfattat det. imt
  9. Medlem sedan
    Feb 2000
    #5

    Topp!

    Då är vi överens då med andra ord!

    Iiiihh! Jag ska bli "moster"!!
    Var dig själv, det finns redan så många andra!

  10. 5
    Topp! Då är vi överens då med andra ord!

    Iiiihh! Jag ska bli "moster"!!
  11. Medlem sedan
    Jun 2004
    #6
    Ett streck är ett streck. Om det så är svagt. Annars ser man ett väldigt tydligt minus, utan tvekan. Om man inte får hormonbehandling så kan inget annat påverka och ge ett falskt positivt svar.
  12. 6
    Ett streck är ett streck. Om det så är svagt. Annars ser man ett väldigt tydligt minus, utan tvekan. Om man inte får hormonbehandling så kan inget annat påverka och ge ett falskt positivt svar.
  13. monka
    #7
    Din kompis är så gravid så
  14. 7
    Din kompis är så gravid så
  15. Medlem sedan
    Aug 2006
    #8
    ja det kan visa fel.
    vissa hormonbehandlingar kan ge utslag (kan dom inte på rak arm)
    och om man har varit gravid men fått ett missfall så kvarstår testet positivt i ett par veckor efter. samma ivd abort. ett par veckor efter visar tester positivt.
  16. 8
    ja det kan visa fel.
    vissa hormonbehandlingar kan ge utslag (kan dom inte på rak arm)
    och om man har varit gravid men fått ett missfall så kvarstår testet positivt i ett par veckor efter. samma ivd abort. ett par veckor efter visar tester positivt.
  17. Medlem sedan
    Nov 1999
    #9
    Ett plus är ett plus eller ett streck är ett streck.
    Visst är hon gravid om testet visar så.

    Tror du att hon kanske är chockad och inte vill ta in det än, det kan bli så? Hon kanske inte alls anade det.

    (Du en annan sak, jag tänkte skicka kläderna i dag, hoppas de passar)
  18. 9
    Ett plus är ett plus eller ett streck är ett streck.
    Visst är hon gravid om testet visar så.

    Tror du att hon kanske är chockad och inte vill ta in det än, det kan bli så? Hon kanske inte alls anade det.

    (Du en annan sak, jag tänkte skicka kläderna i dag, hoppas de passar)
  19. Medlem sedan
    Feb 2000
    #10

    Det var ju det jag sa!

    Nu är vi många som säger samma sak! Men jag gissar som su säger att det tar ett tag innan det går in! Så var det för mig med första barnet med! Hon får göra ett nytt test om ett par dagar!

    Hon har varken fått homonbehandling eller haft nåt missfall, så jag ska bli "moster"!
    Var dig själv, det finns redan så många andra!

  20. 10
    Det var ju det jag sa! Nu är vi många som säger samma sak! Men jag gissar som su säger att det tar ett tag innan det går in! Så var det för mig med första barnet med! Hon får göra ett nytt test om ett par dagar!

    Hon har varken fått homonbehandling eller haft nåt missfall, så jag ska bli "moster"!
  21. Medlem sedan
    Feb 2000
    #11

    Glömde ju!

    Blir jätteglad att få paket, och hoppas det passar! Du är guld, det vet du va?
    Var dig själv, det finns redan så många andra!

  22. 11
    Glömde ju! Blir jätteglad att få paket, och hoppas det passar! Du är guld, det vet du va?
  23. Medlem sedan
    Feb 2000
    #12

    Ja...

    de gånger jag testat neg. så har jag sett absolut ingenting! CB ska väl inte ge npgra "spökstreck" heller?
    Jag har ju inte sett hennes plus (ett igår och ett idag tydligen), men hon säger att det är ett svaaagt lodrätt streck, lite smalare än det vågräta, men klart synliga. Visst måste det betyda att det är bebis på G?

    Hon har inte fått nån hormonbehandling, och inte haft nåt missfall vad hon vet.
    Var dig själv, det finns redan så många andra!

  24. 12
    Ja... de gånger jag testat neg. så har jag sett absolut ingenting! CB ska väl inte ge npgra "spökstreck" heller?
    Jag har ju inte sett hennes plus (ett igår och ett idag tydligen), men hon säger att det är ett svaaagt lodrätt streck, lite smalare än det vågräta, men klart synliga. Visst måste det betyda att det är bebis på G?

    Hon har inte fått nån hormonbehandling, och inte haft nåt missfall vad hon vet.
  25. Medlem sedan
    Feb 2000
    #13

    Wiiii!

    Ska bli hur kul som helst! Är hennes första och vi hinner precis gå klart första året i skolan innan bebis kommer om allt går vägen!
    Var dig själv, det finns redan så många andra!

  26. 13
    Wiiii! Ska bli hur kul som helst! Är hennes första och vi hinner precis gå klart första året i skolan innan bebis kommer om allt går vägen!
  27. Medlem sedan
    Jun 2004
    #14
    Det bästa är att ta ett digitalt test, då slipper mman tolka och misstolka!
  28. 14
    Det bästa är att ta ett digitalt test, då slipper mman tolka och misstolka!
  29. Medlem sedan
    Feb 2000
    #15

    Hon...

    har inte fått nån hormonbehandling, och inte fått messfall eller gjort nån abort. Visst måste det betyda att det är bebis på G? För hCG bildas väl bara och enkom vid graviditet? Hon började surra om tumörer och fel på hypofysen och allt möjligt! Förnekelse!
    Var dig själv, det finns redan så många andra!

  30. 15
    Hon... har inte fått nån hormonbehandling, och inte fått messfall eller gjort nån abort. Visst måste det betyda att det är bebis på G? För hCG bildas väl bara och enkom vid graviditet? Hon började surra om tumörer och fel på hypofysen och allt möjligt! Förnekelse!
  31. Medlem sedan
    Feb 2000
    #16

    Ska...

    tipsa henne om det då! Har aldrig prövat dem själv, så jag har dålig koll! Är de lika känsliga? De kan inte visa falskt neg. om det ännu är tidigt? *lite skeptisk mot nymodigheter*
    Var dig själv, det finns redan så många andra!

  32. 16
    Ska... tipsa henne om det då! Har aldrig prövat dem själv, så jag har dålig koll! Är de lika känsliga? De kan inte visa falskt neg. om det ännu är tidigt? *lite skeptisk mot nymodigheter*
  33. Medlem sedan
    Nov 1999
    #17
    *rodnar* tack
  34. 17
    *rodnar* tack
  35. Medlem sedan
    Aug 2006
    #18
    Jupp låter som ett solklart fall av graviditet
  36. 18
    Jupp låter som ett solklart fall av graviditet

Liknande trådar

  1. Gravtester
    By S med 2 in forum Försöker bli med barn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-11-20, 15:10
  2. Billiga gravtester?
    By Trean_Nollåtta in forum Försöker bli med barn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-10-21, 21:10
  3. gravtester
    By anonymt namn in forum Gravidsnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-05-15, 08:32
  4. Ang gravtester..
    By Dreitill in forum Försöker bli med barn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-04-26, 15:37
  5. Falska gravtester.
    By MrsOriginal falsk testaren in forum Svårt att bli gravid
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2005-10-27, 12:00
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar