Fixerad bebis
_0911 Novemberbarn
  1. Medlem sedan
    Feb 2004
    #1

    Fixerad bebis

    Barnmorskekontroll idag och allt var bara bra.
    Och bebban är fixerad!! Redan efter 35 fulla veckor.
    Tydligen väldigt ovanligt när det är tredje barnet, jag hade ju nästan räknat med att hon inte skulle fixera sig alls.
    Vad innebär detta?
    Att hon kommer komma tidigare eller?
  2. 1
    Fixerad bebis Barnmorskekontroll idag och allt var bara bra.
    Och bebban är fixerad!! Redan efter 35 fulla veckor.
    Tydligen väldigt ovanligt när det är tredje barnet, jag hade ju nästan räknat med att hon inte skulle fixera sig alls.
    Vad innebär detta?
    Att hon kommer komma tidigare eller?
  3. Medlem sedan
    Aug 2009
    #2
    Så vit jag vet innebär fixeringen att huvudet står klart ner mot bäckenet och att huvudet inte flyttar på sig när barnmorskan knuffar från sidorna. Bebisen kan fortfarande röra sig runt – bare inte flytta huvudet åt andra håll. Jag var hos barnmorsk i tisdags och min bebis huvud har fixerats i 33 vecka (dog helt vanligt då jag är första gångs mamma). Hon berättade att fixeringen inget har att säga med tidig förlossning, men jag vet självklart inte hur det är om det är dit tredje barn.
  4. 2
    Så vit jag vet innebär fixeringen att huvudet står klart ner mot bäckenet och att huvudet inte flyttar på sig när barnmorskan knuffar från sidorna. Bebisen kan fortfarande röra sig runt – bare inte flytta huvudet åt andra håll. Jag var hos barnmorsk i tisdags och min bebis huvud har fixerats i 33 vecka (dog helt vanligt då jag är första gångs mamma). Hon berättade att fixeringen inget har att säga med tidig förlossning, men jag vet självklart inte hur det är om det är dit tredje barn.
  5. Medlem sedan
    Jun 2007
    #3
    Så vitt jag vet så betyder tidig fixering inte att den kommer tidigare eller så, tyvärr!
    Har hört samma som dig, min BM säger att det inte ens är säkert att den fixeras, nu när det är tredje barnet, men det gör iaf ingenting eftersom det inte spelar ngn roll för när den kommer ändå
  6. 3
    Så vitt jag vet så betyder tidig fixering inte att den kommer tidigare eller så, tyvärr!
    Har hört samma som dig, min BM säger att det inte ens är säkert att den fixeras, nu när det är tredje barnet, men det gör iaf ingenting eftersom det inte spelar ngn roll för när den kommer ändå
  7. Medlem sedan
    Nov 2005
    #4
    Nä, eftersom jag fick veta redan i v 29 att min bebis var fixerad så frågade jag om det innebar tidig födsel, men nej. Fast nu har jag ju fått höra att bebisen är ruckbar, inte fixerad. Well well...
  8. 4
    Nä, eftersom jag fick veta redan i v 29 att min bebis var fixerad så frågade jag om det innebar tidig födsel, men nej. Fast nu har jag ju fått höra att bebisen är ruckbar, inte fixerad. Well well...

Liknande trådar

  1. Fixerad bebis
    By Smurfan78/79 in forum 1202 Februaribarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2012-01-25, 17:17
  2. Fixerad bebis
    By Sunflower in forum _0911 Novemberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-11-06, 00:10
  3. Fixerad bebis!
    By vildeo in forum _0907 Julibarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2009-06-09, 07:25
  4. Fixerad bebis!
    By pella in forum _0812 Decemberbarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2008-11-10, 17:17
  5. Om ej fixerad bebis
    By Anneli m Uno in forum _0605 Majbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-05-03, 15:08
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar