2-åring med lös mage; ännu 1 tand på g??
Mage & tarm
  1. Medlem sedan
    Jan 2007
    #1

    2-åring med lös mage; ännu 1 tand på g??

    Vår 2-åring är sedan en vecka tillbaka rejält lös i magen, bajsar mycket 2-3 gånger om dagen, men visar inga tecken på att må dåligt och har en väldigt bra aptit. Ingen diarré. Blir rejält röd i stjärten efteråt. I vanliga fall är mage och konsistens det motsatta, dvs hon har lite mer trög än lös mage. Dottern har även haft lite rinnig näsa den senaste veckan, antagligen ett litet virus. Kan detta vara ett sammanhang eller kan man skylla på att yttreligare en tand är på väg och orsakar den "extra ruljansen" i magen...?

    Finns det någon med samma erfarenheter där ute?!

    Med vänlig hälsning,
    Anna
  2. 1
    2-åring med lös mage; ännu 1 tand på g?? Vår 2-åring är sedan en vecka tillbaka rejält lös i magen, bajsar mycket 2-3 gånger om dagen, men visar inga tecken på att må dåligt och har en väldigt bra aptit. Ingen diarré. Blir rejält röd i stjärten efteråt. I vanliga fall är mage och konsistens det motsatta, dvs hon har lite mer trög än lös mage. Dottern har även haft lite rinnig näsa den senaste veckan, antagligen ett litet virus. Kan detta vara ett sammanhang eller kan man skylla på att yttreligare en tand är på väg och orsakar den "extra ruljansen" i magen...?

    Finns det någon med samma erfarenheter där ute?!

    Med vänlig hälsning,
    Anna
  3. Medlem sedan
    Apr 2001
    #2
    Jag antar att du redan har fått hjälp eller sökt hjälp eftersom det var en vecka sedan du skrev, men jag svarar ändå. Förkylningsbakterier kan gå ner i magen och orsaka lös mage/diarré. Man kanske kunde pröva att ge aktimel eller något annat med mycket mjölksyrebakterier i för att få tillbaka den normala bakteriefloran i tarmen?
  4. 2
    Jag antar att du redan har fått hjälp eller sökt hjälp eftersom det var en vecka sedan du skrev, men jag svarar ändå. Förkylningsbakterier kan gå ner i magen och orsaka lös mage/diarré. Man kanske kunde pröva att ge aktimel eller något annat med mycket mjölksyrebakterier i för att få tillbaka den normala bakteriefloran i tarmen?

Liknande trådar

  1. Hjälp - lös tand hos 4,5 åring??
    By JaCal in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-07-15, 07:37
  2. Laga tand på 4-åring
    By trillianna in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-11-17, 11:43
  3. Nea har tappat ännu en tand
    By - Veronica - in forum _01 Sommarbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-06-27, 23:49
  4. Ännu en tand...
    By elwira76 in forum _0611 Novemberbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-06-11, 11:20
  5. Ännu en tand kikar ut
    By Mia m Jesper o lille in forum _0510 Oktoberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-06-22, 22:28
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar