Julklappsdags
_97 Alla barn
  1. maylin
    #1

    Julklappsdags

    Har ni börjat fundera på julen än och julklappar?

    Min 12 åring önskar sig bara ett eget rum. Nu bor vi i en lägenhet och han delar rum med den 2 år yngre brorsan. Vi letar hus sedan ett tag tillbaka och hoppas hitta ett, men till jul lär det inte bli.

    Kläder har vi fått köpa nytt i stort sett nästan allt, för han har vuxit massor och behövde det. Han är 168 cm nu. Hans enda intressen är dator, tv-spel och läsning. Han är väldigt kräsen då det gäller böcker. Mobil har han och den använder han knappt.
    Lite svårt att hitta på något fint till honom som han uppskattar. Har ingen plats att förvara möbler till honom ifall vi hade köpt i julklapp. Vi har redan lovat dem nya möbler den dag vi hittar ett hus.

    Har ni förslag? Vad skall era 12åringar få? Vad önskar de sig?
  2. 1
    Julklappsdags Har ni börjat fundera på julen än och julklappar?

    Min 12 åring önskar sig bara ett eget rum. Nu bor vi i en lägenhet och han delar rum med den 2 år yngre brorsan. Vi letar hus sedan ett tag tillbaka och hoppas hitta ett, men till jul lär det inte bli.

    Kläder har vi fått köpa nytt i stort sett nästan allt, för han har vuxit massor och behövde det. Han är 168 cm nu. Hans enda intressen är dator, tv-spel och läsning. Han är väldigt kräsen då det gäller böcker. Mobil har han och den använder han knappt.
    Lite svårt att hitta på något fint till honom som han uppskattar. Har ingen plats att förvara möbler till honom ifall vi hade köpt i julklapp. Vi har redan lovat dem nya möbler den dag vi hittar ett hus.

    Har ni förslag? Vad skall era 12åringar få? Vad önskar de sig?
  3. Medlem sedan
    Jan 2003
    #2
    Nej, har faktiskt inte funderat över jul ännu...hösten har ju nyss börjat! Dessutom har vi födelsedag först, min 97:a fyller 12 i slutet av oktober. Hon vill ha en mobil och jag funderar på att ge henne min, och skaffa mig själv en ny istället, den är fem år gammal men funkar jättebra. Min dotter har eget rum fast det är alldeles för litet. Hon skulle behöva en större och stadigare säng, men det får inte plats som det är nu. I övrigt har jag inte frågat vad hon önskar sig, får nog göra det snart! Kläder och böcker funkar ju alltid, annars är det jättesvårt numera tycker jag. Släktingar skickar pengar, de vet inte heller vad de ska ge när de blivit så "stora"!
  4. 2
    Nej, har faktiskt inte funderat över jul ännu...hösten har ju nyss börjat! Dessutom har vi födelsedag först, min 97:a fyller 12 i slutet av oktober. Hon vill ha en mobil och jag funderar på att ge henne min, och skaffa mig själv en ny istället, den är fem år gammal men funkar jättebra. Min dotter har eget rum fast det är alldeles för litet. Hon skulle behöva en större och stadigare säng, men det får inte plats som det är nu. I övrigt har jag inte frågat vad hon önskar sig, får nog göra det snart! Kläder och böcker funkar ju alltid, annars är det jättesvårt numera tycker jag. Släktingar skickar pengar, de vet inte heller vad de ska ge när de blivit så "stora"!
  5. Medlem sedan
    Jan 2004
    #3
    Min tolvåring vill bara ha egen dator. Vilken lång kille du har!
    Jag har inte ens funderat på julklppar. Kan han inte få någon slags upplevelser? Ensam med pappa en helg och åka skidor/köra go-cart eller nåt annat roligt tex?
  6. 3
    Min tolvåring vill bara ha egen dator. Vilken lång kille du har!
    Jag har inte ens funderat på julklppar. Kan han inte få någon slags upplevelser? Ensam med pappa en helg och åka skidor/köra go-cart eller nåt annat roligt tex?
  7. Medlem sedan
    May 2001
    #4
    iPod touch står på högst upp på min dotters önskelista ...
  8. 4
    iPod touch står på högst upp på min dotters önskelista ...
  9. Medlem sedan
    Nov 2006
    #5
    Min flicka ska få dyra manga-pennor och kuddar.
  10. 5
    Min flicka ska få dyra manga-pennor och kuddar.
  11. Medlem sedan
    Jan 2003
    #6
    Vad är mangapennor för något??
  12. 6
    Vad är mangapennor för något??
  13. Medlem sedan
    Nov 2006
    #7
    Tuschpennor som man ritar mangateckningar med. Men hon ritar inte så mycket med dem, det är mest jag som lånar dem :-)
  14. 7
    Tuschpennor som man ritar mangateckningar med. Men hon ritar inte så mycket med dem, det är mest jag som lånar dem :-)

Liknande trådar

  1. Julklappsdags!
    By maylin in forum _0802 Februaribarn
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2009-10-09, 13:12
  2. Julklappsdags
    By Mia m Jesper o lille in forum _0510 Oktoberbarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2006-12-13, 20:49
  3. Julklappsdags?
    By Bian in forum _96 Alla barn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-11-16, 16:44
  4. Julklappsdags?
    By Bian in forum _97 Alla barn
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2006-11-14, 09:12
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar