Välja annan skola
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Mar 1998
    #1

    Välja annan skola

    Var kan jag läsa om regler för att välja annan skola än den anvisade?
  2. 1
    Välja annan skola Var kan jag läsa om regler för att välja annan skola än den anvisade?
  3. Medlem sedan
    Jun 2007
    #2
    Kolla på kommunens hemsida eller kanske skolverket?
  4. 2
    Kolla på kommunens hemsida eller kanske skolverket?
  5. Medlem sedan
    Apr 2007
    #3
    du får välja skola själv till dina barn i mån av plats.
    Om annan skola än anvisad har plats så får du alltså placera ditt barn där, men har ni rätt till skolskjuts så gäller inte den om du väljer annan skola än anvisad såvida inte barnet har särskilda behov som inte kan tillgodoses i anvisad skola, då kan undantag göras.

    Så ring rektorn på den skola du vill byta till och diskutera med denne är väl mitt förslag.
  6. 3
    du får välja skola själv till dina barn i mån av plats.
    Om annan skola än anvisad har plats så får du alltså placera ditt barn där, men har ni rätt till skolskjuts så gäller inte den om du väljer annan skola än anvisad såvida inte barnet har särskilda behov som inte kan tillgodoses i anvisad skola, då kan undantag göras.

    Så ring rektorn på den skola du vill byta till och diskutera med denne är väl mitt förslag.
  7. Medlem sedan
    Sep 2003
    #4
    Säkert olika för varje skola. Kolla med kommunen eller den skola ni vill ha.
  8. 4
    Säkert olika för varje skola. Kolla med kommunen eller den skola ni vill ha.
  9. Medlem sedan
    Aug 2006
    #5
    Det är som de andra skriver olika regler i olika kommuner. Min syrra har valt annan skola åt sin yngsta son, den ligger långt i från hemmet och han får åka taxi men det är väldigt ovanligt att man får skolskjuts till annan skola som inte är enligt närhets principen.
  10. 5
    Det är som de andra skriver olika regler i olika kommuner. Min syrra har valt annan skola åt sin yngsta son, den ligger långt i från hemmet och han får åka taxi men det är väldigt ovanligt att man får skolskjuts till annan skola som inte är enligt närhets principen.

Liknande trådar

  1. Hur välja skola???
    By Mamma 03 & 07 in forum Autismspektrum
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-09-03, 10:46
  2. Välja skola
    By Emils mamma in forum _02 Vårbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-01-17, 21:03
  3. Välja skola?
    By Venus in forum Ordet är fritt
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2007-09-11, 17:42
  4. Hur välja skola?
    By TacoBelle in forum Ordet är fritt
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2007-02-28, 21:50
  5. välja skola...
    By Annelie in forum Förskoleklass (6-års.)
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-11-02, 10:50
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar