sömn
_0607 Julibarn
  1. Anonym
    #1

    sömn

    ni som hade de struligt med sömnen när de var mindre när vände de och gjorde ni något för att de sklle bli bra typ sömnmetod eller så.
  2. 1
    sömn ni som hade de struligt med sömnen när de var mindre när vände de och gjorde ni något för att de sklle bli bra typ sömnmetod eller så.
  3. Medlem sedan
    Dec 2002
    #2

    Rutiner...

    rutiner, rutiner är mitt svar. Men så jobbar jag med funktionshindrade barn också och har upptäckt att mycket av "specialpedagogiken" fungerar väldigt bra för normalstörda barn också. Sen är det väl så att det är skillnad på att ha problem vid läggningen och att ha problem med att ungarna vaknar på nätterna. Så det är svårt att ge nåt bra råd innan jag vet vad själva problemet är. Ungarna har sovit bra (att vi inte behöver gå in nån gång på natten oftare än tvärtom) sen 2 års ålder ungefär
  4. 2
    Rutiner... rutiner, rutiner är mitt svar. Men så jobbar jag med funktionshindrade barn också och har upptäckt att mycket av "specialpedagogiken" fungerar väldigt bra för normalstörda barn också. Sen är det väl så att det är skillnad på att ha problem vid läggningen och att ha problem med att ungarna vaknar på nätterna. Så det är svårt att ge nåt bra råd innan jag vet vad själva problemet är. Ungarna har sovit bra (att vi inte behöver gå in nån gång på natten oftare än tvärtom) sen 2 års ålder ungefär
  5. Medlem sedan
    Feb 2000
    #3

    Struligt och struligt...

    alla mina 3 har ju ammat länge och ofta på natten (inte nu längre dock!) och de har vandrat in till mig måååånga gånger. Ibland en, ibland alla tre...

    Nu sover dock 7 åringen hela nätter 99 nätter av 100. 5-åringen kommer i till mig kanske 2-3 nätter/vecka och 3-åringen 1-2 nätter/vecka.

    Min slutsats är, det är en fas, det går över, utan att man använder några "metoder (usch vad jag ogillar uttrycket!).
    Var dig själv, det finns redan så många andra!

  6. 3
    Struligt och struligt... alla mina 3 har ju ammat länge och ofta på natten (inte nu längre dock!) och de har vandrat in till mig måååånga gånger. Ibland en, ibland alla tre...

    Nu sover dock 7 åringen hela nätter 99 nätter av 100. 5-åringen kommer i till mig kanske 2-3 nätter/vecka och 3-åringen 1-2 nätter/vecka.

    Min slutsats är, det är en fas, det går över, utan att man använder några "metoder (usch vad jag ogillar uttrycket!).

Liknande trådar

  1. sömn å åter sömn
    By malla402 in forum _0909 Septemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-01-18, 12:18
  2. Mera sömn fråga, brist på sömn
    By helen_riyo in forum _0903 Marsbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-12-16, 17:36
  3. sömn sömn och åter sömn..
    By Mia&Elin in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2006-10-31, 10:43
  4. Sömn, sömn... *långt* även på ank. 11/2004
    By Katti med Petter & Victor in forum Bebissnack
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2005-10-25, 20:37
  5. Sömn, sömn och åter igen sömn *långt*
    By Katti med Petter & Victor in forum _0411 Novemberbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2005-10-17, 19:00
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar