Extrakoll.se
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Jul 2004
    #1

    Extrakoll.se

    Brukar googla mitt namn då och nu. Gjorde det ikväll och överst låg en träff från extrakoll.se, en sight i ratsit anda där man anonymt mot en summa kan få en persons inkomtuppgifter mm på sms. Den har aldrig funnits där förut, betyder det att någon sökt på mig? Jag har i och för sig inget att dölja, men att någon söker på mig känns INTE ok.
  2. 1
    Extrakoll.se Brukar googla mitt namn då och nu. Gjorde det ikväll och överst låg en träff från extrakoll.se, en sight i ratsit anda där man anonymt mot en summa kan få en persons inkomtuppgifter mm på sms. Den har aldrig funnits där förut, betyder det att någon sökt på mig? Jag har i och för sig inget att dölja, men att någon söker på mig känns INTE ok.
  3. Medlem sedan
    May 2004
    #2

    Nää det tror..

    jag väl inte, att den kom upp först var bara att den stämde på sökträffarna. Extrakoll förmedlar bara den tjänsten emot sms.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  4. 2
    Nää det tror.. jag väl inte, att den kom upp först var bara att den stämde på sökträffarna. Extrakoll förmedlar bara den tjänsten emot sms.
  5. Medlem sedan
    Jan 2004
    #3
    Har du sökt lån, kredit eller nåt sånt? Kanske det företaget som kollat dig?
  6. 3
    Har du sökt lån, kredit eller nåt sånt? Kanske det företaget som kollat dig?
  7. Medlem sedan
    Jul 2004
    #4
    Nix
  8. 4
    Nix
  9. Medlem sedan
    Jan 2004
    #5
    Hmm, nej då vet jag inte vad det kan vara.
  10. 5
    Hmm, nej då vet jag inte vad det kan vara.
  11. Medlem sedan
    May 2004
    #6

    Har ingenting med några..

    sökningar att göra. Söker jag på mitt namn kommer extrakoll överst på sökträffarna. Misstänker att extrakoll antingen har format sin sajt så eller betalat för att google ska lägga upp dom först. Allt för att dra blickarna till sig
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  12. 6
    Har ingenting med några.. sökningar att göra. Söker jag på mitt namn kommer extrakoll överst på sökträffarna. Misstänker att extrakoll antingen har format sin sajt så eller betalat för att google ska lägga upp dom först. Allt för att dra blickarna till sig
  13. Medlem sedan
    Jun 2002
    #7
    Det händer inte när jag söker på mitt. Men jag finns inte med på extrakoll heller. Finns jag?
  14. 7
    Det händer inte när jag söker på mitt. Men jag finns inte med på extrakoll heller. Finns jag?
  15. Medlem sedan
    May 2004
    #8

    Skrev du ditt namn..

    inom situationstecken och sökte bara på svenska sidor?

    Vet du med säkerhet att du inte är med på extrakoll?

    Det händer inte när jag söker på mitt. Men jag finns inte med på extrakoll heller. Finns jag?
  16. 8
    Skrev du ditt namn.. inom situationstecken och sökte bara på svenska sidor?

    Vet du med säkerhet att du inte är med på extrakoll?

    Det händer inte när jag söker på mitt. Men jag finns inte med på extrakoll heller. Finns jag?
  17. Medlem sedan
    Jan 2004
    #9
    Nu testade jag. extrakoll.se dök upp som 4:e träff, men det var inte jag för adressen var inte rätt. Det var alltså nån annan med samma namn som jag och då är vi ändå inte så många i sverige med mitt namn
  18. 9
    Nu testade jag. extrakoll.se dök upp som 4:e träff, men det var inte jag för adressen var inte rätt. Det var alltså nån annan med samma namn som jag och då är vi ändå inte så många i sverige med mitt namn
  19. Medlem sedan
    Jan 2004
    #10
    Enligt birthday.se är vi 6 stycken med samma stavning på efternamnet och Åsa som sitt tilltalsnamn. 11 stycken sammanlagt om man räknar in dem som inte har Åsa som tilltalsnamn och som inte har samma stavning som vi på efternamnet.
  20. 10
    Enligt birthday.se är vi 6 stycken med samma stavning på efternamnet och Åsa som sitt tilltalsnamn. 11 stycken sammanlagt om man räknar in dem som inte har Åsa som tilltalsnamn och som inte har samma stavning som vi på efternamnet.
  21. Medlem sedan
    Jun 2002
    #11
    Jag sökte på mig själv på extrakoll. inget träff stod det då.
  22. 11
    Jag sökte på mig själv på extrakoll. inget träff stod det då.
  23. Medlem sedan
    May 2004
    #12

    Jag sökte på..

    min bror men han kom faktiskt inte upp...hmm...det var märkligt.

    Nu testade jag. extrakoll.se dök upp som 4:e träff, men det var inte jag för adressen var inte rätt. Det var alltså nån annan med samma namn som jag och då är vi ändå inte så många i sverige med mitt namn
  24. 12
    Jag sökte på.. min bror men han kom faktiskt inte upp...hmm...det var märkligt.

    Nu testade jag. extrakoll.se dök upp som 4:e träff, men det var inte jag för adressen var inte rätt. Det var alltså nån annan med samma namn som jag och då är vi ändå inte så många i sverige med mitt namn
  25. Medlem sedan
    May 2008
    #13
    Sökte på mig, jag fanns. Sökte på min syster men blev inga träffar. Inte så uppdaterat, eller hur funkar det?
  26. 13
    Sökte på mig, jag fanns. Sökte på min syster men blev inga träffar. Inte så uppdaterat, eller hur funkar det?
  27. Medlem sedan
    Aug 2002
    #14
    Det betyder inte att någon söker på dig utan snarare att de företaget aktivt arbetar med sökmotoroptimering. Exakta namn ger bra träffar i den organiska träfflistan om en sajt optimerar mot namn.
  28. 14
    Det betyder inte att någon söker på dig utan snarare att de företaget aktivt arbetar med sökmotoroptimering. Exakta namn ger bra träffar i den organiska träfflistan om en sajt optimerar mot namn.
  29. Medlem sedan
    May 2004
    #15

    Märkligt..

    att du inte fanns med alls. Söte på extrakoll också och där fanns alla med utom min pappa, fast han är pensionär och kanske inte så intressant att ha med

    Förstår inte sambandet men jag är rätt övertygad om att bara för att man hamnar överst på google så innebär det inte att någon har sökt på dig.


    Jag sökte på mig själv på extrakoll. inget träff stod det då.
  30. 15
    Märkligt.. att du inte fanns med alls. Söte på extrakoll också och där fanns alla med utom min pappa, fast han är pensionär och kanske inte så intressant att ha med

    Förstår inte sambandet men jag är rätt övertygad om att bara för att man hamnar överst på google så innebär det inte att någon har sökt på dig.


    Jag sökte på mig själv på extrakoll. inget träff stod det då.
  31. Medlem sedan
    May 2004
    #16

    Precis...

    så kan jag tänka mig att det är. Bra svar.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  32. 16
    Precis... så kan jag tänka mig att det är. Bra svar.
  33. Medlem sedan
    Jan 2004
    #17
    Nu sökte jag mig själv på extrakoll.se,,,jag var första träffen där. Fick 6 träffar.
  34. 17
    Nu sökte jag mig själv på extrakoll.se,,,jag var första träffen där. Fick 6 träffar.
  35. Medlem sedan
    Aug 2002
    #18
    Jag vet att det är så, vet bara inte exakt hur jag enkelt ska förklara det ..... just seo är inte min specialitet men jag har arbetat med sökmotormarknadsföring i x antal år ....
  36. 18
    Jag vet att det är så, vet bara inte exakt hur jag enkelt ska förklara det ..... just seo är inte min specialitet men jag har arbetat med sökmotormarknadsföring i x antal år ....
  37. Medlem sedan
    Jun 2002
    #19
    Jag tillhör en hemlig släkt kanske. Mina två bröder och min mor fanns ej.
  38. 19
    Jag tillhör en hemlig släkt kanske. Mina två bröder och min mor fanns ej.
  39. Medlem sedan
    Oct 2006
    #20
    Jag googlade, fanns inte på första sidan med googleresultat iaf. På själva extrakoll går att söka på bara adress (inget namn) men den verkar inte så bra för jag bor enligt den som ensam vuxen, mannen borde ha dykt upp på den sökningen också?
  40. 20
    Jag googlade, fanns inte på första sidan med googleresultat iaf. På själva extrakoll går att söka på bara adress (inget namn) men den verkar inte så bra för jag bor enligt den som ensam vuxen, mannen borde ha dykt upp på den sökningen också?

Liknande trådar

  1. Extrakoll.se, vad är det för idiot-sajt?
    By KAJO! in forum Ordet är fritt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-05-16, 15:48
  2. varit på extrakoll nu..
    By M:s mamma in forum _1004 Aprilbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-11-04, 14:49
  3. Extrakoll på BVC idag!
    By Linda med Jonathan in forum _0702 Februaribarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-07-31, 23:01
  4. Magen på extrakoll idag
    By Tiger_Lux in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-05-23, 14:23
  5. Var på extrakoll i dag.
    By Artoz in forum _0610 Oktoberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-04-21, 18:04
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar