väntar på tonårsdottern innan jag kan
Ordet är fritt
  1. mandelblomma
    #1

    väntar på tonårsdottern innan jag kan

    lägga mig...kan inte fatta att min lilla bebisflicka är så stor att jag sitter uppe och väntar på att hon ska komma hem. ...Jisses vart tog åren vägen!
    Tycket nyss hon låg på mitt bröst och snusade.
  2. 1
    väntar på tonårsdottern innan jag kan lägga mig...kan inte fatta att min lilla bebisflicka är så stor att jag sitter uppe och väntar på att hon ska komma hem. ...Jisses vart tog åren vägen!
    Tycket nyss hon låg på mitt bröst och snusade.
  3. Medlem sedan
    May 2004
    #2

    Tiden går fort när...

    man har roligt. Förr hade man vaknätter nu har man vaknätter för att de inte kommer hem.

    Hustrun och jag är helt slut efter helgens bravader då barnen var ute på galej, inte kunde vi sova inte när de var ute.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  4. 2
    Tiden går fort när... man har roligt. Förr hade man vaknätter nu har man vaknätter för att de inte kommer hem.

    Hustrun och jag är helt slut efter helgens bravader då barnen var ute på galej, inte kunde vi sova inte när de var ute.
  5. monka
    #3
    Min äldsta är 20 nu och det är också helt ofattbart... Han är så vuxen! Och såklart himla omogen med ibland, men han klarar sig. Han behöver inte mig längre, mer än som stöd i ryggen möjligen - det behöver väl de flesta .

    Minns hur jag hade honom på bröstet jämt första tiden, hur han låg och snuffade och jag andades i hans hår...
  6. 3
    Min äldsta är 20 nu och det är också helt ofattbart... Han är så vuxen! Och såklart himla omogen med ibland, men han klarar sig. Han behöver inte mig längre, mer än som stöd i ryggen möjligen - det behöver väl de flesta .

    Minns hur jag hade honom på bröstet jämt första tiden, hur han låg och snuffade och jag andades i hans hår...
  7. mandelblomma
    #4
    och dessa två tider kombinerar ju jag...vaknätter med småkillarna och vaken för att invänta den stora
  8. 4
    och dessa två tider kombinerar ju jag...vaknätter med småkillarna och vaken för att invänta den stora
  9. mandelblomma
    #5
    ok stoppa tiden nu!
    Måste in och snusa på mina småtroll...de stora för jag inte gosa med så längre!
  10. 5
    ok stoppa tiden nu!
    Måste in och snusa på mina småtroll...de stora för jag inte gosa med så längre!
  11. monka
    #6
    Det är en period bara det med Rätt vad det är kommer ni känna "de klarar sig, det är lugnt". Inte så att man nånsin, så länge de bor hemma, slutar lyssna efter att de kommer hem men man släpper kontrollen tillsist.
  12. 6
    Det är en period bara det med Rätt vad det är kommer ni känna "de klarar sig, det är lugnt". Inte så att man nånsin, så länge de bor hemma, slutar lyssna efter att de kommer hem men man släpper kontrollen tillsist.
  13. Medlem sedan
    May 2004
    #7

    Huga...är inte..

    avundsjuk. Du har min beundran
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  14. 7
    Huga...är inte.. avundsjuk. Du har min beundran
  15. Medlem sedan
    Feb 2008
    #8
    Hoppas du inte behöver vänta lika länge som jag. Fick nyss ett sms från inte-ens-fyllt-sjuttonåringen: Kmr kl 6. Kmr nog inte gå till skolan imorgon.

    Han fick inte så nådiga sms till svar kan jag säga. Har ingen förståelse alls för att det skulle vara jobbigt att gå till skolan bara för att man på eget bevåg slösar ett dygn på att åka massor av mil och se en fotbollsmatch. han åkte åtta imorse och kommer tydligen inte hem förrän sex i morgon bitti (något han nogsamt undvikt att meddela förrän nu). Inte har han ätit nåt på hela dan heller. Nej, konstigt, när han lägger hela sin jävligt höga månadspeng på att åka kors och tvärs över landet bara för att se på fotboll.

    Skitarg är jag nu på bristen av ansvarskänsla. Gör vad du vill (inom rimliga gränser förstås), men kom inte tro att du får ligga och sova dan efter för det.

    Men som sagt, hoppas att din kommer snart :-)
  16. 8
    Hoppas du inte behöver vänta lika länge som jag. Fick nyss ett sms från inte-ens-fyllt-sjuttonåringen: Kmr kl 6. Kmr nog inte gå till skolan imorgon.

    Han fick inte så nådiga sms till svar kan jag säga. Har ingen förståelse alls för att det skulle vara jobbigt att gå till skolan bara för att man på eget bevåg slösar ett dygn på att åka massor av mil och se en fotbollsmatch. han åkte åtta imorse och kommer tydligen inte hem förrän sex i morgon bitti (något han nogsamt undvikt att meddela förrän nu). Inte har han ätit nåt på hela dan heller. Nej, konstigt, när han lägger hela sin jävligt höga månadspeng på att åka kors och tvärs över landet bara för att se på fotboll.

    Skitarg är jag nu på bristen av ansvarskänsla. Gör vad du vill (inom rimliga gränser förstås), men kom inte tro att du får ligga och sova dan efter för det.

    Men som sagt, hoppas att din kommer snart :-)
  17. monka
    #9
    Ja, sätt en hand mot huvudet på dem så de inte kan växa så fort

    Men det är rätt skönt att känna, när de blivit vuxna, att man nog lyckats hjälpa fram dem till sin självständighet på ett bra sätt, att de blivit bra personer. Det är kärlek och stolthet i den känslan med. Fast väldigt lite gos!
  18. 9
    Ja, sätt en hand mot huvudet på dem så de inte kan växa så fort

    Men det är rätt skönt att känna, när de blivit vuxna, att man nog lyckats hjälpa fram dem till sin självständighet på ett bra sätt, att de blivit bra personer. Det är kärlek och stolthet i den känslan med. Fast väldigt lite gos!
  19. Medlem sedan
    May 2004
    #10

    Jag hoppas du har...

    rätt För fy vad jobbiga helgerna har blivit den sista tiden.

    Det är en period bara det med Rätt vad det är kommer ni känna "de klarar sig, det är lugnt". Inte så att man nånsin, så länge de bor hemma, slutar lyssna efter att de kommer hem men man släpper kontrollen tillsist.
  20. 10
    Jag hoppas du har... rätt För fy vad jobbiga helgerna har blivit den sista tiden.

    Det är en period bara det med Rätt vad det är kommer ni känna "de klarar sig, det är lugnt". Inte så att man nånsin, så länge de bor hemma, slutar lyssna efter att de kommer hem men man släpper kontrollen tillsist.
  21. Medlem sedan
    Jan 2004
    #11
    Fast hade ni inte kollat upp det innan? Hur dags han skulle komma hem? Jag hade ju ärligt inte låtit min 16-åring åka iväg så utan att veta att när han kom hem. Och så hade ju jag skickat med matpengar eftersom jag är försörjningspliktig.
    Är jag udda eller sträng (på punkt 1) och generös (på punkt 2)?
  22. 11
    Fast hade ni inte kollat upp det innan? Hur dags han skulle komma hem? Jag hade ju ärligt inte låtit min 16-åring åka iväg så utan att veta att när han kom hem. Och så hade ju jag skickat med matpengar eftersom jag är försörjningspliktig.
    Är jag udda eller sträng (på punkt 1) och generös (på punkt 2)?
  23. mandelblomma
    #12
    oj skulle oxå bli galen!
    Min ska bara invänta en buss som går om 10 minuter, så hn kan vinka av kompisen ( eller killen?) sen har hon lovat att komma direkt hem
  24. 12
    oj skulle oxå bli galen!
    Min ska bara invänta en buss som går om 10 minuter, så hn kan vinka av kompisen ( eller killen?) sen har hon lovat att komma direkt hem
  25. Medlem sedan
    Feb 2008
    #13
    Jag hade inte ens gått upp när han åkte och när jag väl fattade att han var borta och inte hade några pengar satte jag inte pengar p hans konto, men då hade han inte med sig kortet.

    Nej, jag hade inte kollat upp, eftersom han inte tror att han behöver meddela såna petitesser. Det är det som gör mig så arg. Jag kan inte förstå hur han kan tro att man får göra som man vill utan att fråga och utan att ta några konsekvenser. Jag fattar verkligen inte vad jag gjort för fel. Tycker inte att jag uppfostrat honom till att bli lat och girig. Men nåt fel måste jag ha gjort.
  26. 13
    Jag hade inte ens gått upp när han åkte och när jag väl fattade att han var borta och inte hade några pengar satte jag inte pengar p hans konto, men då hade han inte med sig kortet.

    Nej, jag hade inte kollat upp, eftersom han inte tror att han behöver meddela såna petitesser. Det är det som gör mig så arg. Jag kan inte förstå hur han kan tro att man får göra som man vill utan att fråga och utan att ta några konsekvenser. Jag fattar verkligen inte vad jag gjort för fel. Tycker inte att jag uppfostrat honom till att bli lat och girig. Men nåt fel måste jag ha gjort.
  27. mandelblomma
    #14
    ärligt talat...en tonåring kan bete sig rätt illa utan att man för den sakens skull gjort något fel.
    Superdryga, lata, ego och i bland helt underbara!

    Det går över
  28. 14
    ärligt talat...en tonåring kan bete sig rätt illa utan att man för den sakens skull gjort något fel.
    Superdryga, lata, ego och i bland helt underbara!

    Det går över
  29. Medlem sedan
    Jan 2004
    #15
    Men alltså? Stack han iväg imorse bara? Utan att ha pratat med er föräldrar innan?
    Alltså isåfall hade jag blivit oxtokig och gett utegångsförbud. Så gör man liksom bara inte. Inte ens om man snart är 17 år.
  30. 15
    Men alltså? Stack han iväg imorse bara? Utan att ha pratat med er föräldrar innan?
    Alltså isåfall hade jag blivit oxtokig och gett utegångsförbud. Så gör man liksom bara inte. Inte ens om man snart är 17 år.
  31. Medlem sedan
    May 2000
    #16
    Detkänns vemodigt...
  32. 16
    Detkänns vemodigt...
  33. Medlem sedan
    Feb 2008
    #17
    Nej, det ser jag ingen logisk koppling till faktiskt. Jag behöver inte straffa honom, det räcker så bra med att gå till skolan och vara trött om man frivilligt är uppe hela natten.

    Ansvarslöst, javisst, men det är knappast något brott han begått. Han verkligen tror att han är så stor att han får åka bara han betalar (och ganska rätt har han, jag är inte sur för att han åkte, utan för att han tror att han ska slippa skolan).
  34. 17
    Nej, det ser jag ingen logisk koppling till faktiskt. Jag behöver inte straffa honom, det räcker så bra med att gå till skolan och vara trött om man frivilligt är uppe hela natten.

    Ansvarslöst, javisst, men det är knappast något brott han begått. Han verkligen tror att han är så stor att han får åka bara han betalar (och ganska rätt har han, jag är inte sur för att han åkte, utan för att han tror att han ska slippa skolan).
  35. Medlem sedan
    Jan 2004
    #18
    Ok då ser vi olika på saken. I min familj är det inte ok att bete sig så.
    Hoppas du får upp honom till skolan imorgon då.
  36. 18
    Ok då ser vi olika på saken. I min familj är det inte ok att bete sig så.
    Hoppas du får upp honom till skolan imorgon då.
  37. Medlem sedan
    Feb 2008
    #19
    Tack mandelblomma. Men jag fattar fortfarande inte hur han kan ha blivit så girig, men det är en annan tråd. Jo, han är jättegullig för det mesta. Nu hoppas jag bara att de närmsta två åren ska gå snabbt, sen ska det väl vara bättre, några års uppehåll till tredje toåringen (var också så obegåvad att jag gjorde bebis lagom till första blev tonåring)
  38. 19
    Tack mandelblomma. Men jag fattar fortfarande inte hur han kan ha blivit så girig, men det är en annan tråd. Jo, han är jättegullig för det mesta. Nu hoppas jag bara att de närmsta två åren ska gå snabbt, sen ska det väl vara bättre, några års uppehåll till tredje toåringen (var också så obegåvad att jag gjorde bebis lagom till första blev tonåring)
  39. Medlem sedan
    Feb 2008
    #20
    Han lär ju inte hinna gå och lägga sig *s*. Nej, man beter sig inte så i min familj heller, men vi använder oss inte av straff som uppfostringsmetod. Jag tror inte på det.
  40. 20
    Han lär ju inte hinna gå och lägga sig *s*. Nej, man beter sig inte så i min familj heller, men vi använder oss inte av straff som uppfostringsmetod. Jag tror inte på det.
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Vaccinera tonårsdottern?
    By pineapple in forum Ordet är fritt
    Svar: 30
    Senaste inlägg: 2012-02-27, 18:36
  2. ha ha ha tonårsdottern kom just på
    By mandelblomma in forum Ordet är fritt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2011-07-03, 19:51
  3. Väntar allt innan jag hoppas..
    By Vill också ha bebis in forum Försöker bli med barn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-05-14, 20:27
  4. ledsen på tonårsdottern
    By Anonym i dag in forum Tonåringar
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-08-03, 16:54
  5. bråk med tonårsdottern
    By Valerina in forum Vikt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-05-09, 20:16
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar