"Utseendet har ingen betydelse"
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Jun 2007
    #1

    "Utseendet har ingen betydelse"

    heter det ju ofta

    Då kan man ju också fråga sig varför vissa irriterar sig på tex tjejer som gjort silikonbröst , om nu inte ytan har ngn betydlese?
    " Vissa behöver mer - för att få lika mycket "
  2. 1
    "Utseendet har ingen betydelse" heter det ju ofta

    Då kan man ju också fråga sig varför vissa irriterar sig på tex tjejer som gjort silikonbröst , om nu inte ytan har ngn betydlese?
  3. Medlem sedan
    Aug 2009
    #2
    Du, det är bara ett talesätt! Det kan väl inte finnas någon som verkligen tror att utsidan inte har betydelse?!
    (många överskattar betydelsen av sitt utseende, men det är inte samma sak)
  4. 2
    Du, det är bara ett talesätt! Det kan väl inte finnas någon som verkligen tror att utsidan inte har betydelse?!
    (många överskattar betydelsen av sitt utseende, men det är inte samma sak)
  5. Misell
    #3
    Just därför?
  6. 3
    Just därför?
  7. Medlem sedan
    Jun 2007
    #4
    eller
    -jag vill ha en partner som gillar sport
    - jag vill ha en partner som bryr sig om sitt utseende

    Vad är skillnaden?
    Bara olika intressen
  8. 4
    eller
    -jag vill ha en partner som gillar sport
    - jag vill ha en partner som bryr sig om sitt utseende

    Vad är skillnaden?
    Bara olika intressen
  9. Medlem sedan
    Jun 2002
    #5
    Det där tror jag inte på.. Utseendet har större betydelse än folk vill erkänna.
  10. 5
    Det där tror jag inte på.. Utseendet har större betydelse än folk vill erkänna.
  11. Misell
    #6
    Silikontutt-brudarna instämmer nog inte i det.
    Var det inte Carolina Gynning som sa att hon fick jobb pga sina silikon-bröst?
    För övrigt förstår jag inte riktigt hur du menar att det skulle vara någon skillnad mellan att utseendet inte har betydelse och att man överskattar betydelsen av utseende.
  12. 6
    Silikontutt-brudarna instämmer nog inte i det.
    Var det inte Carolina Gynning som sa att hon fick jobb pga sina silikon-bröst?
    För övrigt förstår jag inte riktigt hur du menar att det skulle vara någon skillnad mellan att utseendet inte har betydelse och att man överskattar betydelsen av utseende.
  13. Misell
    #7
    Absolut! det tror jag också
  14. 7
    Absolut! det tror jag också
  15. Medlem sedan
    Jun 2007
    #8
    Bästa sammanfattningen:
    "Det är utseendet som lockar, men insidan som får en att stanna"
  16. 8
    Bästa sammanfattningen:
    "Det är utseendet som lockar, men insidan som får en att stanna"
  17. Medlem sedan
    Aug 2009
    #9
    Att ha sitt "utseende" som intresse hamnar inte på min "korta" lista över egenskaper min man ska ha

    Jag skulle inte heller vilja ha en kille vars intresse är att samla navelludd eller att gå baklänges runt lyktstolpar. Helt enkel för att det är både meningslöst och ointressant
  18. 9
    Att ha sitt "utseende" som intresse hamnar inte på min "korta" lista över egenskaper min man ska ha

    Jag skulle inte heller vilja ha en kille vars intresse är att samla navelludd eller att gå baklänges runt lyktstolpar. Helt enkel för att det är både meningslöst och ointressant
  19. Medlem sedan
    Jun 2007
    #10
    Båda 2 , inte speciellt "djupa"
  20. 10
    Båda 2 , inte speciellt "djupa"
  21. Medlem sedan
    Aug 2006
    #11
    Ja och om man nu är intresserad av utseende och tycker det har betydelse då är man ytlig... Och om man nu är så icke utseendeintresserad varför blir man då upprörd över burka som endast ett fåtal (ngr hundra)kvinnor i Sverige bär....
  22. 11
    Ja och om man nu är intresserad av utseende och tycker det har betydelse då är man ytlig... Och om man nu är så icke utseendeintresserad varför blir man då upprörd över burka som endast ett fåtal (ngr hundra)kvinnor i Sverige bär....
  23. Medlem sedan
    Aug 2009
    #12
    Jag vill gärna tro att det inte var brösten som fixade kneg åt Gynning (alla de 100-tusentals silicon-brudar som inte får jobb, stärker min sak, tycker jag)

    Att utseendet har en "viss betydelse" är inte en gradskillnad från att ha "noll betydelse" resp "betyder allt" (Låter det vettigt??)
  24. 12
    Jag vill gärna tro att det inte var brösten som fixade kneg åt Gynning (alla de 100-tusentals silicon-brudar som inte får jobb, stärker min sak, tycker jag)

    Att utseendet har en "viss betydelse" är inte en gradskillnad från att ha "noll betydelse" resp "betyder allt" (Låter det vettigt??)
  25. Medlem sedan
    Nov 2001
    #13
    Men allvarligt, det är väl ingen med alla hästarna i hagen som har invändningar mot burka av estetiska skäl. Jag har åtminstone aldrig hört någon argumentera mot burka för att det är fult och jag skulle bli ganska förvånad om någon ville förbjuda det av den anledningen.
  26. 13
    Men allvarligt, det är väl ingen med alla hästarna i hagen som har invändningar mot burka av estetiska skäl. Jag har åtminstone aldrig hört någon argumentera mot burka för att det är fult och jag skulle bli ganska förvånad om någon ville förbjuda det av den anledningen.
  27. Medlem sedan
    Aug 2009
    #14
    "djup" i valet av fritidsinresse är inget som intresserar mig.

    Jag skulle inte vilja vara tillsammans med någon som bara pratade om sport (eller sitt utseende)

    Är de likvärdiga för att de "saknar djup"? Förstår nog inte vad du menar..
  28. 14
    "djup" i valet av fritidsinresse är inget som intresserar mig.

    Jag skulle inte vilja vara tillsammans med någon som bara pratade om sport (eller sitt utseende)

    Är de likvärdiga för att de "saknar djup"? Förstår nog inte vad du menar..
  29. Misell
    #15
    Nej, jag tycker mest att burka symboliserar förtryck.
    Rent estetiskt kvittar det väl, men det kan ju föra med sig problem i vissa situationer att bära burka också
  30. 15
    Nej, jag tycker mest att burka symboliserar förtryck.
    Rent estetiskt kvittar det väl, men det kan ju föra med sig problem i vissa situationer att bära burka också
  31. Medlem sedan
    Jun 2007
    #16
    Det där var väl en ganska konstig jämförelse? det har väl inget med utseende att göra?
    Jag vill inte att en anställd på barnens skola eller förskola bara skulle ha ett nät för ögonen, lika lite som att jag vill att någon har hakkors på kläderna...
  32. 16
    Det där var väl en ganska konstig jämförelse? det har väl inget med utseende att göra?
    Jag vill inte att en anställd på barnens skola eller förskola bara skulle ha ett nät för ögonen, lika lite som att jag vill att någon har hakkors på kläderna...
  33. Medlem sedan
    May 2004
    #17

    Självklart utseendet har betydelse

    i alla fall för mig.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  34. 17
    Självklart utseendet har betydelse i alla fall för mig.
  35. Medlem sedan
    Mar 2003
    #18
    Jupp, det sammfattar det hela bra tycker jag också
  36. 18
    Jupp, det sammfattar det hela bra tycker jag också
  37. Medlem sedan
    Dec 2006
    #19
    Ja det kan man fråga sig. Jag tycker att det är skitkorkat att påstå att utseendet inte har någon betydelse för det har det alltid. Den ligger ju skönhet som bekant i betraktarens ögon, och vissa gillar stora tuttar och andra gillar små. Precis så enkelt är det.
  38. 19
    Ja det kan man fråga sig. Jag tycker att det är skitkorkat att påstå att utseendet inte har någon betydelse för det har det alltid. Den ligger ju skönhet som bekant i betraktarens ögon, och vissa gillar stora tuttar och andra gillar små. Precis så enkelt är det.

Liknande trådar

  1. "Medicinsk op" = ingen yrkesheder?
    By sprengja in forum Ordet är fritt
    Svar: 42
    Senaste inlägg: 2011-05-19, 06:47
  2. "förvänta dig ingen bebis"
    By Anonym in forum Planera för barn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-03-11, 13:16
  3. Ingen "riktig" avslutning någonsin mer..
    By Suzy-Q in forum Ordet är fritt
    Svar: 35
    Senaste inlägg: 2009-05-14, 17:14
  4. Har utseendet betydelse på allting?
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2008-09-17, 09:51
  5. "Babik" språk & betydelse?
    By PillMaja in forum Ordet är fritt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-03-23, 22:22
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar