5,5-års kontroll på BVC
_0403 Marsbarn
  1. Medlem sedan
    Aug 2003
    #1

    5,5-års kontroll på BVC

    Då var det sista besöket på BVC avklarat för Albins del. Han blev mätt och vägd (115,5 cm och 20,1 kg), fick rita ett självporträtt och så fick han en spruta.

    Däremot så öppnade han inte munnen på hela besöket. Han sa inte ett pip, han som har en rejäl svada i vanliga fall. Han svarade på ja och nej frågor genom att nicka respektive skaka på huvudet, log lite, fnittrade till någon gång, och han tog i hand när han kom. Annars ingen kommunikation. Jo, han gjorde ju det som BVC-sköterskan bad honom göra: ställ dig mot väggen, kliv upp på vågen, kan du rita en teckning etc.

    Det var samma sak när vi var hos läkaren förra veckan, fast då kommunicerade han inte över huvud taget, och det var knappt han gjorde det läkaran/sjuksköterskan bad honom göra. Och då hade han haft full show i väntrummet innan.

    Någon annan som varit med om liknande? Att ett barn blivit så fruktansvärt blyg och att det inte lossnar förrän man gått därifrån?
  2. 1
    5,5-års kontroll på BVC Då var det sista besöket på BVC avklarat för Albins del. Han blev mätt och vägd (115,5 cm och 20,1 kg), fick rita ett självporträtt och så fick han en spruta.

    Däremot så öppnade han inte munnen på hela besöket. Han sa inte ett pip, han som har en rejäl svada i vanliga fall. Han svarade på ja och nej frågor genom att nicka respektive skaka på huvudet, log lite, fnittrade till någon gång, och han tog i hand när han kom. Annars ingen kommunikation. Jo, han gjorde ju det som BVC-sköterskan bad honom göra: ställ dig mot väggen, kliv upp på vågen, kan du rita en teckning etc.

    Det var samma sak när vi var hos läkaren förra veckan, fast då kommunicerade han inte över huvud taget, och det var knappt han gjorde det läkaran/sjuksköterskan bad honom göra. Och då hade han haft full show i väntrummet innan.

    Någon annan som varit med om liknande? Att ett barn blivit så fruktansvärt blyg och att det inte lossnar förrän man gått därifrån?
  3. Anonym
    #2
    Mer normalt än ovanligt skulle jag vilja säga.
    En ny situation med konstigt folk i deras värld tror jag!
    Iaktagande mer än blyg.
  4. 2
    Mer normalt än ovanligt skulle jag vilja säga.
    En ny situation med konstigt folk i deras värld tror jag!
    Iaktagande mer än blyg.
  5. Medlem sedan
    Aug 2004
    #3
    precis sån är min son med. pratar väldigt mycket annars, men blir lätt lite tyst när han är i nya miljöer o med nya människor. om din son visste om att han skulle få spruta, kanske han var spänd för den med...? vi ska på 5,5 års kollen om 3 veckor, o vi har redan börjat förbereda oss för sprutan här...nu är det ju väldigt medvetna om den, när de var små, så märkte mina det knappt...
  6. 3
    precis sån är min son med. pratar väldigt mycket annars, men blir lätt lite tyst när han är i nya miljöer o med nya människor. om din son visste om att han skulle få spruta, kanske han var spänd för den med...? vi ska på 5,5 års kollen om 3 veckor, o vi har redan börjat förbereda oss för sprutan här...nu är det ju väldigt medvetna om den, när de var små, så märkte mina det knappt...

Liknande trådar

  1. 2 mån kontroll
    By femella in forum _0712 Decemberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-02-11, 18:49
  2. Mvc kontroll
    By Elin med E,H&A in forum _0701 Januaribarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-09-07, 11:57
  3. 18 mån kontroll
    By Jan mamma in forum _04/05 Vinterbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-07-30, 19:25
  4. ett års kontroll
    By moniquex med 3 in forum _0508 Augustibarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-07-21, 13:28
  5. 3-mån kontroll
    By helene_77 in forum _0604 Aprilbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-07-06, 13:01
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar