Nytt förhållande och handikappat barn?
Ryggmärgsbråck
  1. Medlem sedan
    Oct 2001
    #1

    Nytt förhållande och handikappat barn?

    Dottern är sedan en tid hemma på heltid,hon har tröttnat på sin pappas tjat och gnäll.Jag har pratat med både dottern och mitt ex och det handlar om hygien och toalettbesöken.Han klagar på att hon inte sköter detta och att badrummet och toaletten är äcklig efter.
    Eftersom jag inte alls har detta problemet hemma ställer jag min väldigt frågande.Visst händer det att toaletten inte sä skinande ren efter att lavemang tagits.Påpekar jag det städar hon,men visst hon "ser" inte städbehov som en annan.Men vilken tonåring gör det??
    Tyvärr tror jag det finn en ny partner som stöter på,klagar.jag har påtalat att det är hans ansvar att upplysa henne om handikappet MEN att han måste vårda hennes privatliv ochså.knepigt som sjutton men viktigt!
    jag har sagt att jag lägger ribban där att jag ska kunna på spontanbesök utan att behöva kolla toalett eller samla ihop div. toalettattiraljer. Det funkar oftas.
    Nu ser det mer ut som han förväntar sig att jag ska lösa hans "problem",men det lär inte hända.
    Reaktioner,tankar och förslag???
    Rikedom är att kunna ge utan att vänta något åter.
  2. 1
    Nytt förhållande och handikappat barn? Dottern är sedan en tid hemma på heltid,hon har tröttnat på sin pappas tjat och gnäll.Jag har pratat med både dottern och mitt ex och det handlar om hygien och toalettbesöken.Han klagar på att hon inte sköter detta och att badrummet och toaletten är äcklig efter.
    Eftersom jag inte alls har detta problemet hemma ställer jag min väldigt frågande.Visst händer det att toaletten inte sä skinande ren efter att lavemang tagits.Påpekar jag det städar hon,men visst hon "ser" inte städbehov som en annan.Men vilken tonåring gör det??
    Tyvärr tror jag det finn en ny partner som stöter på,klagar.jag har påtalat att det är hans ansvar att upplysa henne om handikappet MEN att han måste vårda hennes privatliv ochså.knepigt som sjutton men viktigt!
    jag har sagt att jag lägger ribban där att jag ska kunna på spontanbesök utan att behöva kolla toalett eller samla ihop div. toalettattiraljer. Det funkar oftas.
    Nu ser det mer ut som han förväntar sig att jag ska lösa hans "problem",men det lär inte hända.
    Reaktioner,tankar och förslag???
  3. Medlem sedan
    Jun 2001
    #2

    Inte lätt

    Att få en ny partner och acceptera en handikappad tonåring kanske inte är helt enkelt. Ett par år efter det att min pappa hade gått bort så träffade mamma en ny man. Han hade helt klart svårt att klara av vår familjesituation. Förutom mig så hade mamma mina två äldre bröder som dock inte bodde hemma. Den nye mannen klagade och sa "först kommer dina barn, sen kommer dina barn och sen kommer dina barn, sen kommer ingenting och därefter kommer jag"

    Min mor dumpade den karln.
  4. 2
    Inte lätt Att få en ny partner och acceptera en handikappad tonåring kanske inte är helt enkelt. Ett par år efter det att min pappa hade gått bort så träffade mamma en ny man. Han hade helt klart svårt att klara av vår familjesituation. Förutom mig så hade mamma mina två äldre bröder som dock inte bodde hemma. Den nye mannen klagade och sa "först kommer dina barn, sen kommer dina barn och sen kommer dina barn, sen kommer ingenting och därefter kommer jag"

    Min mor dumpade den karln.
  5. Medlem sedan
    Jun 2001
    #3

    Komplettering

    Jag kan komplettera berättelsen om min mamma att när jag var 18 år så träffade hon en man med vilken hon hade ett sju år långt förhållande. De bodde aldrig ihop utan levde som särbo.

    Denne man deltog i vårt familjeliv likväl som mamma umgick med hans familj. Att det sedan tog slut mellan dem berodde på helt andra saker än mitt handikapp.

    Min mor ville efter min fars död aldrig flytta ihop med någon, hon sa att hon var mån om sin egen frihet och kunna göra som hon vill. Och på den punkten tror jag henne.
  6. 3
    Komplettering Jag kan komplettera berättelsen om min mamma att när jag var 18 år så träffade hon en man med vilken hon hade ett sju år långt förhållande. De bodde aldrig ihop utan levde som särbo.

    Denne man deltog i vårt familjeliv likväl som mamma umgick med hans familj. Att det sedan tog slut mellan dem berodde på helt andra saker än mitt handikapp.

    Min mor ville efter min fars död aldrig flytta ihop med någon, hon sa att hon var mån om sin egen frihet och kunna göra som hon vill. Och på den punkten tror jag henne.
  7. Medlem sedan
    Oct 2001
    #4

    Knepigt

    Men jag förutsätter och kompromissar under inga förutsättningar att mitt ex alltid ska sätta dottern först. gör han inte det och hon inte mår bra,känner sig välommen stannar hon hemma.Naturligtvis är valet hennes, hon är snart myndig.
    Vi är så pass tajta att jag ser när hon inte mår bra,det är inget jag tar lätt på.
    Nåja om dottern bryter med sin pappa är det hans förlust.Jag ska försöka hjälpa dem att hitta någon slags balans.Men han tror jag ska lösa hans problem,det kommer inte att hända.
    Om han väljer sin nya*familj framför dottern så,,,,ja då lär kontakten bli frostig och flyktig.Tyvärr.
    Tack för ditt svar,hoppas du mår bra nu.
    Rikedom är att kunna ge utan att vänta något åter.
  8. 4
    Knepigt Men jag förutsätter och kompromissar under inga förutsättningar att mitt ex alltid ska sätta dottern först. gör han inte det och hon inte mår bra,känner sig välommen stannar hon hemma.Naturligtvis är valet hennes, hon är snart myndig.
    Vi är så pass tajta att jag ser när hon inte mår bra,det är inget jag tar lätt på.
    Nåja om dottern bryter med sin pappa är det hans förlust.Jag ska försöka hjälpa dem att hitta någon slags balans.Men han tror jag ska lösa hans problem,det kommer inte att hända.
    Om han väljer sin nya*familj framför dottern så,,,,ja då lär kontakten bli frostig och flyktig.Tyvärr.
    Tack för ditt svar,hoppas du mår bra nu.

Liknande trådar

  1. barn och ett nytt förhållande?
    By Anonym in forum Singelmingel
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2011-05-17, 11:52
  2. nytt förhållande
    By Anonym in forum Kärlek & relationer
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-07-01, 17:32
  3. Ett handikappat barn...
    By tee_ in forum Ordet är fritt
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2008-02-21, 16:58
  4. ett handikappat barn JmIol
    By mandelblomman in forum Småbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-05-07, 20:35
  5. Väntar ett handikappat barn
    By Maria in forum Föräldraskap
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-03-27, 21:22
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar