Potträning
_0510 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    Jul 2005
    #1

    Potträning

    Det är säkert ett avlägset ord för er flesta här inne, men just nu håller vi på med Jesper. För 1½ vecka sen fick vi honom att gå med på att ha på sig kalsonger! Detta har han promt vägrat sedan i somras (då vi gjorde första försöket). Nu går det jättebra! Både hemma och på förskolan. Känns bra att han faktiskt la blöjan en vecka innan sin 4-årsdag, men å andra sidan får han väl inga större men av det
    Det är bara döda fiskar som simmar medströms...
  2. 1
    Potträning Det är säkert ett avlägset ord för er flesta här inne, men just nu håller vi på med Jesper. För 1½ vecka sen fick vi honom att gå med på att ha på sig kalsonger! Detta har han promt vägrat sedan i somras (då vi gjorde första försöket). Nu går det jättebra! Både hemma och på förskolan. Känns bra att han faktiskt la blöjan en vecka innan sin 4-årsdag, men å andra sidan får han väl inga större men av det
  3. Medlem sedan
    May 2001
    #2

    Nej

    det tror jag verkligen inte att han får men av. Men vad skönt ändå när det verkar funka. Min yngste kille var också lite åt det hållet. Slutade på sommaren, när han skulle fylla fyra (fyller i september). Han har garanterat inte fått några men
  4. 2
    Nej det tror jag verkligen inte att han får men av. Men vad skönt ändå när det verkar funka. Min yngste kille var också lite åt det hållet. Slutade på sommaren, när han skulle fylla fyra (fyller i september). Han har garanterat inte fått några men
  5. Medlem sedan
    Mar 2002
    #3
    Vad skönt att det funkar bra utan blöjan! Jag tror definitivt inte att han får några men. Då får nog min T också det. Han slutade i och för sig med blöja dagtid i januari, men på nätterna har han fortfarande blöja. Och den är full av kiss varje morgon, så det känns inte aktuellt att sluta med den. Enlibt bvc:s definition är han alltså inte torr, men jag tycker att det duger i dagsläget. Om han fortfarande har nattblöja när han börjar skolan känns det kanske inte lika bra.
  6. 3
    Vad skönt att det funkar bra utan blöjan! Jag tror definitivt inte att han får några men. Då får nog min T också det. Han slutade i och för sig med blöja dagtid i januari, men på nätterna har han fortfarande blöja. Och den är full av kiss varje morgon, så det känns inte aktuellt att sluta med den. Enlibt bvc:s definition är han alltså inte torr, men jag tycker att det duger i dagsläget. Om han fortfarande har nattblöja när han börjar skolan känns det kanske inte lika bra.
  7. S-mamman
    #4
    jag vet att många brukar vänta på att nattblöjan ska bli torr innan man tar bort den...men har ni testat utan? Vi tog bort nattblöjan innan den varit torr en endaste gång, Leah var runt 2,5 då och hade blivit dagtorr ngn månad innan. Vi upptäckte då att så fort hon fått blöjan på sig på kvällen så kissade hon i den. Vi tog bort den - och det visade sig att hon inte behövde den längre. Kanske värt att testa - det kan ju vara frågan om ren bekvämlighet.
  8. 4
    jag vet att många brukar vänta på att nattblöjan ska bli torr innan man tar bort den...men har ni testat utan? Vi tog bort nattblöjan innan den varit torr en endaste gång, Leah var runt 2,5 då och hade blivit dagtorr ngn månad innan. Vi upptäckte då att så fort hon fått blöjan på sig på kvällen så kissade hon i den. Vi tog bort den - och det visade sig att hon inte behövde den längre. Kanske värt att testa - det kan ju vara frågan om ren bekvämlighet.
  9. Medlem sedan
    Mar 2002
    #5
    Ja, det kanske är värt att prova. Hm... Jag vet i alla fall att han inte kissar i den så fort han får på sig den. Han har nämligen kissat i den innan han somnat någon gång, mer eller mindre av misstag (en gång var det upptaget på toa och han hann inte uppför trappen till det andra badrummet), och då vill han genast byta så han har en torr blöja när han lägger sig. Att vakna med kissig blöja bekommer honom inte alls, men att somna med det stör honom verkligen.
  10. 5
    Ja, det kanske är värt att prova. Hm... Jag vet i alla fall att han inte kissar i den så fort han får på sig den. Han har nämligen kissat i den innan han somnat någon gång, mer eller mindre av misstag (en gång var det upptaget på toa och han hann inte uppför trappen till det andra badrummet), och då vill han genast byta så han har en torr blöja när han lägger sig. Att vakna med kissig blöja bekommer honom inte alls, men att somna med det stör honom verkligen.

Liknande trådar

  1. Det där med potträning
    By helen_riyo in forum _0903 Marsbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2010-08-13, 19:14
  2. Potträning
    By wina in forum _0707 Julibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-05-14, 19:42
  3. Potträning?
    By miffot in forum _0609 Septemberbarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2009-04-06, 13:43
  4. Potträning?
    By Landsbyggsmamman in forum _0704 Aprilbarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2008-05-21, 19:02
  5. Potträning på fsk.
    By jellabella in forum Småbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-03-21, 10:22
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar