grönt bajs
_0908 Augustibarn
  1. allieallie
    #1

    grönt bajs

    Jag är lite förkyld och är nu rädd att jag smittat Nils. Dels hostar han lite, låter så ynkligt, och så är han så gnällig och klängig. (i går och i dag)

    i går hade han bajsat grönt 1 gång och likaså i dag. Jag åt spenat i går- kan det ha med det att göra? Såg precis spenatfärgat ut... Eller kan det ha med förkylningen att göra?
  2. 1
    grönt bajs Jag är lite förkyld och är nu rädd att jag smittat Nils. Dels hostar han lite, låter så ynkligt, och så är han så gnällig och klängig. (i går och i dag)

    i går hade han bajsat grönt 1 gång och likaså i dag. Jag åt spenat i går- kan det ha med det att göra? Såg precis spenatfärgat ut... Eller kan det ha med förkylningen att göra?
  3. Medlem sedan
    Nov 2002
    #2
    Förkylning kan ge grönt bajs, det kan även bli tjockare och kletigare än vanligt. Jag tippar på att det är förkylningen som gör bajset grönt, inte spenaten.
  4. 2
    Förkylning kan ge grönt bajs, det kan även bli tjockare och kletigare än vanligt. Jag tippar på att det är förkylningen som gör bajset grönt, inte spenaten.
  5. Medlem sedan
    Nov 2008
    #3
    jag har lite samma fråga ang Ellas bajs som efter mycket ont i magen bajsade brun/grönt. tror du det beror mer på förkylning än vad jag ätit. Kan förkylningsbajs vara svårare att få ut?

    Å vad det är skönt att ha alla er att prata om allt med.
  6. 3
    jag har lite samma fråga ang Ellas bajs som efter mycket ont i magen bajsade brun/grönt. tror du det beror mer på förkylning än vad jag ätit. Kan förkylningsbajs vara svårare att få ut?

    Å vad det är skönt att ha alla er att prata om allt med.
  7. Medlem sedan
    Jan 2001
    #4
    min BVC-tant sa tidigare något om att om bajset är grönt så har bebisen inte druckit ur den feta mjölken, dvs inte tillräckligt länge på det bröstet innan det ätit färdigt. Tror det var så hon sa. Alltså om man ger från båda brösten så ska man vara noga med att dom äter "klart" ur första. Annars missar dom den gräddiga delen.
    Har sett på Lasse om han bara har snuttat istället för ätigt ordentligt så har det vart lite grönt bajs.
  8. 4
    min BVC-tant sa tidigare något om att om bajset är grönt så har bebisen inte druckit ur den feta mjölken, dvs inte tillräckligt länge på det bröstet innan det ätit färdigt. Tror det var så hon sa. Alltså om man ger från båda brösten så ska man vara noga med att dom äter "klart" ur första. Annars missar dom den gräddiga delen.
    Har sett på Lasse om han bara har snuttat istället för ätigt ordentligt så har det vart lite grönt bajs.
  9. Medlem sedan
    Aug 2009
    #5
    Brukar fråga min allvetande moster om dessa saker. Hon är som tur är barnmorska. Hon sa precis samma sak... det är tydligt väldigt vanligt att det blir så och inge farligt alls. Alva bajsar grönt lite då och då.
  10. 5
    Brukar fråga min allvetande moster om dessa saker. Hon är som tur är barnmorska. Hon sa precis samma sak... det är tydligt väldigt vanligt att det blir så och inge farligt alls. Alva bajsar grönt lite då och då.

Liknande trådar

  1. grönt bajs>?
    By imported_linn in forum _0602 Februaribarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-12-15, 15:02
  2. Grönt bajs m.m. ?
    By Sabina m A&Isabella in forum Bebissnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-09-05, 08:42
  3. Det här med grönt bajs...
    By ~C med Thyra och Love~ in forum _0607 Julibarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-08-24, 20:14
  4. grönt bajs...
    By lilla lena in forum _0507 Julibarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-12-23, 17:51
  5. Grönt bajs!!!!
    By Jenny m.Tim & Max in forum _0506 Junibarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2005-12-01, 17:39
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar