Om bebis sväljer mycket luft...
_0909 Septemberbarn
  1. Medlem sedan
    Feb 2002
    #1

    Om bebis sväljer mycket luft...

    ... och sätter i halsen och/eller får ont i magen funkar sittamning mycket bra! För då kan man rapa samtidigt som man diar... På bilden sitter Erik gränsle över mitt ben och lutar huvudet mot min arm. Jag har mushanden fri

  2. 1
    Om bebis sväljer mycket luft... ... och sätter i halsen och/eller får ont i magen funkar sittamning mycket bra! För då kan man rapa samtidigt som man diar... På bilden sitter Erik gränsle över mitt ben och lutar huvudet mot min arm. Jag har mushanden fri

  3. Medlem sedan
    Feb 2002
    #2
    'Äh, hela bilden syns inte. Ni får tänka er hur mitt bröst ser ut
  4. 2
    'Äh, hela bilden syns inte. Ni får tänka er hur mitt bröst ser ut
  5. Medlem sedan
    Nov 1999
    #3
    Åh, jag trodde du hade beskurit bilden för att inte visa bröset på internet!
    Det där med att rapa kan vara en hel vetenskap tycker jag. Alla mina barn har behövt rapa, och nu detta tredje lilla barn har förstått hur man gör när man ligger och ammar. Det gjorde aldrig de andra. Väldigt skönt att kunna sova vidare, men rapningen... Den blir det inte så mycket med. Lite dumt...
  6. 3
    Åh, jag trodde du hade beskurit bilden för att inte visa bröset på internet!
    Det där med att rapa kan vara en hel vetenskap tycker jag. Alla mina barn har behövt rapa, och nu detta tredje lilla barn har förstått hur man gör när man ligger och ammar. Det gjorde aldrig de andra. Väldigt skönt att kunna sova vidare, men rapningen... Den blir det inte så mycket med. Lite dumt...
  7. Medlem sedan
    Oct 2007
    #4
    åh! det ska jag försöka prova!
  8. 4
    åh! det ska jag försöka prova!
  9. Medlem sedan
    Feb 2002
    #5
    Ofta behöver de inte rapa just efter liggamning, eftersom mjölken inte kommer lika fort då. Praktiskt. Annars kan man lägga upp dem på sn mage (med fötterna på madrassen) så de ligger/sitter framstupa liksom, det brukar hjälpa...
  10. 5
    Ofta behöver de inte rapa just efter liggamning, eftersom mjölken inte kommer lika fort då. Praktiskt. Annars kan man lägga upp dem på sn mage (med fötterna på madrassen) så de ligger/sitter framstupa liksom, det brukar hjälpa...
  11. Medlem sedan
    Nov 1999
    #6
    Jaha, smart! Nu har jag lärt mig något nytt idag! Tack!
  12. 6
    Jaha, smart! Nu har jag lärt mig något nytt idag! Tack!
  13. Medlem sedan
    Feb 2002
    #7
    En dag då man lärt sig något är ju aldrig helt förspilld Varsågod!
  14. 7
    En dag då man lärt sig något är ju aldrig helt förspilld Varsågod!
  15. Medlem sedan
    Jan 2009
    #8
    Sådär ammar vi också! Måns rapar också under tiden han äter - då slipper vi hålla på och joxa med det - smidigt - för han blir ju så himla arg om man avbryter honom för att rapa (när man hör att han sväljer en massa luft) vilket resulterar i skrik och förmodligen ännu mer svald luft!
  16. 8
    Sådär ammar vi också! Måns rapar också under tiden han äter - då slipper vi hålla på och joxa med det - smidigt - för han blir ju så himla arg om man avbryter honom för att rapa (när man hör att han sväljer en massa luft) vilket resulterar i skrik och förmodligen ännu mer svald luft!
  17. Medlem sedan
    Feb 2006
    #9
    Får väl också ta och testa det där, för jag är så himla trött på att hon helt plötsligt blir stökig eller klarvaken, efter att man lyckats söva henne, pga att hon inte lyckats rapa, vilket förstör hela sömnschemat. Också skittrött på att det är så förbannat svårt att få henne att rapa! Skitont i skulderbladen!
  18. 9
    Får väl också ta och testa det där, för jag är så himla trött på att hon helt plötsligt blir stökig eller klarvaken, efter att man lyckats söva henne, pga att hon inte lyckats rapa, vilket förstör hela sömnschemat. Också skittrött på att det är så förbannat svårt att få henne att rapa! Skitont i skulderbladen!
  19. Medlem sedan
    Feb 2006
    #10
    Tycker det var krångligt och mkt jobbigt för arm/axel. Unge m dålig kroppskontroll och stark sökreflex far runt som en guttaperkaboll, tills jag blir tvungen att ta upp och rapa henne på vanligt vis ändå... Tillråga på allt så har hon mage att bita mig riktigt hårt. Får se om sängvarianten funkar bättre för oss.
  20. 10
    Tycker det var krångligt och mkt jobbigt för arm/axel. Unge m dålig kroppskontroll och stark sökreflex far runt som en guttaperkaboll, tills jag blir tvungen att ta upp och rapa henne på vanligt vis ändå... Tillråga på allt så har hon mage att bita mig riktigt hårt. Får se om sängvarianten funkar bättre för oss.
  21. Medlem sedan
    Feb 2002
    #11
    Ja, det kräver nog en rejält stadig bebis. Bit är aldrig kul...

    Apropå stark sökreflex försökte Ida (3,5 år) häromdagen tala förstånd med Erik:
    "Nej, gapa stort! INTE hit och dit!"
  22. 11
    Ja, det kräver nog en rejält stadig bebis. Bit är aldrig kul...

    Apropå stark sökreflex försökte Ida (3,5 år) häromdagen tala förstånd med Erik:
    "Nej, gapa stort! INTE hit och dit!"

Liknande trådar

  1. Sväljer luft.
    By pella in forum Bebissnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-01-06, 13:45
  2. han sväljer så mycket luft!
    By gräddnos in forum Bebissnack
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-06-25, 15:39
  3. Kolik av for mycket luft?
    By Asa med Hanna in forum Bebissnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-08-17, 22:40
  4. Lillan sväljer så mkt luft
    By Kajsa med Elsa 4 veckor in forum Bebissnack
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-11-27, 14:12
  5. Sväljer mängder av luft!
    By Anna m M & S05 in forum Bebissnack
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-11-11, 14:41
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar