mjukgörande kräm
Astma & allergi - barn
  1. Medlem sedan
    Jan 2004
    #1

    mjukgörande kräm

    Ni som har barn med eksem. Vad använder ni för mjukgörande kräm? Jag tycker att Miniderm inte verkar funka så bra på min dotters hud, så det borde finnas andra alternativ.
  2. 1
    mjukgörande kräm Ni som har barn med eksem. Vad använder ni för mjukgörande kräm? Jag tycker att Miniderm inte verkar funka så bra på min dotters hud, så det borde finnas andra alternativ.
  3. Medlem sedan
    Dec 1998
    #2
    Vi har alltid använt Repair eller Locobase. Ja, vi använder det än iofs
    Locobase är lite lättare att använda på större ytor, Repair är bra i ansiktet och på mindre, extra torra ytor.
    Annars är oljor bra, rena oljor.
  4. 2
    Vi har alltid använt Repair eller Locobase. Ja, vi använder det än iofs
    Locobase är lite lättare att använda på större ytor, Repair är bra i ansiktet och på mindre, extra torra ytor.
    Annars är oljor bra, rena oljor.
  5. Medlem sedan
    Sep 2004
    #3
    mina favoriter är Propyless & Propylekglykol i essexkräm. Nr 1 är tunnare o torkar in snabbare, nr2 något "kladdigare" men upplevs fetare!
  6. 3
    mina favoriter är Propyless & Propylekglykol i essexkräm. Nr 1 är tunnare o torkar in snabbare, nr2 något "kladdigare" men upplevs fetare!
  7. Medlem sedan
    Jul 2002
    #4
    Allra bästa mjukgörande cremen för eksemhud (dvs. med allra bäst vetenskapliga studier som verkligen visar på förbättring av hudbarriären och längre tid till återfall av eksem) är Canoderm. Nackdelen med den är att den kan svida en del... Vi använder Miniderm när det svider, och applicerar sen Canoderm antingen över eller sen bara Canoderm när det värsta svidet har lagt sig (dvs. när huden är i bättre skick).
  8. 4
    Allra bästa mjukgörande cremen för eksemhud (dvs. med allra bäst vetenskapliga studier som verkligen visar på förbättring av hudbarriären och längre tid till återfall av eksem) är Canoderm. Nackdelen med den är att den kan svida en del... Vi använder Miniderm när det svider, och applicerar sen Canoderm antingen över eller sen bara Canoderm när det värsta svidet har lagt sig (dvs. när huden är i bättre skick).
  9. Medlem sedan
    Jul 2002
    #5
    PS: Är lite av en hudnörd då jag jobbat på ACO som forskar mycket om hud, atopisk hud, eksem, cremer osv. och har ett privat intresse i det då jag och mina barn alla är atopiker. Jobbar nu på Apotekskedja så jag är inte lika biased, men fortfarande ett starkt fan av vetenskapliga belägg när det faktiskt gäller sjuk hud (vilket vi ju talar om). Alltför många cremer/lotioner som säger sig vara bra för torr hud/problemhud har i långa loppet egentligen en negativ verkan. Därför är jag väldigt försiktig med vad jag smörjer med. Och - kan tilläggas - mer forskning behövs absolut på området, men det är inte ett så prioriterat forskningsområde tyvärr..
  10. 5
    PS: Är lite av en hudnörd då jag jobbat på ACO som forskar mycket om hud, atopisk hud, eksem, cremer osv. och har ett privat intresse i det då jag och mina barn alla är atopiker. Jobbar nu på Apotekskedja så jag är inte lika biased, men fortfarande ett starkt fan av vetenskapliga belägg när det faktiskt gäller sjuk hud (vilket vi ju talar om). Alltför många cremer/lotioner som säger sig vara bra för torr hud/problemhud har i långa loppet egentligen en negativ verkan. Därför är jag väldigt försiktig med vad jag smörjer med. Och - kan tilläggas - mer forskning behövs absolut på området, men det är inte ett så prioriterat forskningsområde tyvärr..
  11. Paddel
    #6
    repair
    ellie smellie
  12. 6
    repair
    ellie smellie

Liknande trådar

  1. Basta mjukgörande kräm?
    By Zirie in forum Astma & allergi - barn
    Svar: 32
    Senaste inlägg: 2018-10-09, 12:13
  2. BUS-kräm
    By summerzion in forum _0807 Julibarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-06-24, 08:40
  3. Mjukgörande fotbad???
    By anonymt namn in forum Hälsa & välbefinnande
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-05-25, 22:56
  4. Mjukgörande fotbad????
    By anonymt namn in forum Kropp & hälsa
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-05-21, 21:09
  5. bra kräm...
    By sessa79 in forum _0707 Julibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-01-09, 16:10
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar