Fika i skogen
_0607 Julibarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2006
    #1

    Fika i skogen

    Jisses vilken action det är här inne just nu. Ska vi göra något åt det?

    Jag bidrar med ett inlägg i alla fall:

    Alice ska ha med sig fika en dag i veckan då de går till skogen på dagis och jag med min icke-stora fikafantasi skickar jag med en macka. Hur kul är det vecka ut och vecka in? Stackars flickebarn... Har ni några smarta och nytttiga fikaförslag till en kräsen unge?

    Hoppas alla julianer har det bra.
  2. 1
    Fika i skogen Jisses vilken action det är här inne just nu. Ska vi göra något åt det?

    Jag bidrar med ett inlägg i alla fall:

    Alice ska ha med sig fika en dag i veckan då de går till skogen på dagis och jag med min icke-stora fikafantasi skickar jag med en macka. Hur kul är det vecka ut och vecka in? Stackars flickebarn... Har ni några smarta och nytttiga fikaförslag till en kräsen unge?

    Hoppas alla julianer har det bra.
  3. Medlem sedan
    Dec 1998
    #2

    Macka är väl inte så dumt!

    Hej!

    På Maltes dagis (utedagis) går de till skogen och äter lunch två dagar i veckan, så då ska Malte ha med ryggsäck med mattallrik och sånt. Själva lunchen har fröknarna med. En av dagarna ska de även ha med en liten smörgås hemifrån. Jag tror att de äter den innan lunch, så den får inte vara för stor. På hans dagis är det alltid smörgås som gäller, så då behöver man ju inte ha någon ågren över det.

    Men duger det inte med smörgås varje gång för er också? Jag tycker inte du behöver tycka att det ska bli enformigt. Ni kan ju kanske variera pålägget? Är Alice nöjd med macka så är det väl bra så! Annars är väl frukt bra att skicka med som fika. Några fler tips kommer jag inte på.

    /Ziro
  4. 2
    Macka är väl inte så dumt! Hej!

    På Maltes dagis (utedagis) går de till skogen och äter lunch två dagar i veckan, så då ska Malte ha med ryggsäck med mattallrik och sånt. Själva lunchen har fröknarna med. En av dagarna ska de även ha med en liten smörgås hemifrån. Jag tror att de äter den innan lunch, så den får inte vara för stor. På hans dagis är det alltid smörgås som gäller, så då behöver man ju inte ha någon ågren över det.

    Men duger det inte med smörgås varje gång för er också? Jag tycker inte du behöver tycka att det ska bli enformigt. Ni kan ju kanske variera pålägget? Är Alice nöjd med macka så är det väl bra så! Annars är väl frukt bra att skicka med som fika. Några fler tips kommer jag inte på.

    /Ziro
  5. Medlem sedan
    Jan 2005
    #3
    Macka är väl utmärkt, men om hon vill ha lite variation:

    Pizzabullar
    Små piroger
    Äppelknyten, recept:

    1 paket jäst
    3 dl mjölk
    3/4 dl smält smör
    lite socker
    knappt en liter mjöl
    lite salt

    Jäs degen ca en halvtimme, kavla ut och skär i fyrkanter. Lägg lite hackat äpple, kanel och ev lite socker på degen och gör ett paket av det. Pensla med ägg och grädda!
  6. 3
    Macka är väl utmärkt, men om hon vill ha lite variation:

    Pizzabullar
    Små piroger
    Äppelknyten, recept:

    1 paket jäst
    3 dl mjölk
    3/4 dl smält smör
    lite socker
    knappt en liter mjöl
    lite salt

    Jäs degen ca en halvtimme, kavla ut och skär i fyrkanter. Lägg lite hackat äpple, kanel och ev lite socker på degen och gör ett paket av det. Pensla med ägg och grädda!
  7. Medlem sedan
    Jul 2004
    #4
    Är det bara fika eller är det lite lunchigt? Äh, jag kör på, för du lär ju inte svara just nu.
    Pannkaka? Bananplättar? Fruktsallad? Smoothie? Kalla köttbullar? Kokt ägg? Nyponsoppa? Varm choklad måste ju ungen få ha med sig, det är ju så gott när man är i skogen, så där skippar jag frågetecknet.
  8. 4
    Är det bara fika eller är det lite lunchigt? Äh, jag kör på, för du lär ju inte svara just nu.
    Pannkaka? Bananplättar? Fruktsallad? Smoothie? Kalla köttbullar? Kokt ägg? Nyponsoppa? Varm choklad måste ju ungen få ha med sig, det är ju så gott när man är i skogen, så där skippar jag frågetecknet.
  9. Medlem sedan
    Jan 2006
    #5
    Ha, ha... Du är ju go du. En massa bra förslag du hade. Min konstiga unge dricker ju inte varm choklad men jag ska jobba på det. Klart man ska dricka det när man är ute i skogen.
  10. 5
    Ha, ha... Du är ju go du. En massa bra förslag du hade. Min konstiga unge dricker ju inte varm choklad men jag ska jobba på det. Klart man ska dricka det när man är ute i skogen.
  11. Medlem sedan
    Jan 2006
    #6
    De där äppelknytena lät ju smaskiga. Hur länge har du dom i ugnen? Temperatur?
  12. 6
    De där äppelknytena lät ju smaskiga. Hur länge har du dom i ugnen? Temperatur?

Liknande trådar

  1. På väg ut i skogen...
    By *Minnea* in forum Vikt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-09-28, 07:19
  2. Mycket trevligt fika i Paris skogen
    By J-Ox in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2009-03-07, 23:09
  3. Att fika eller icke fika, det är frågan
    By Spirella in forum Vikt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-11-06, 13:23
  4. sex i skogen
    By anonymis in forum Sex & erotik
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-04-28, 06:48
  5. Det går åt skogen...
    By A m Melvin o Ville in forum _0310 Oktoberbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-01-18, 15:46
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar