Linoleumgolv?
Utlandsföräldrar
  1. Medlem sedan
    Nov 2006
    #1

    Linoleumgolv?

    Jag vill lägga in nytt golv i köket, nu ligger ett opraktiskt, inte särskilt snyggt furugolv, inte ett plankgolv, utan mer i den typ av trä som sitter på väggarna i en gymnastiksal. Det ursprungliga trägolvet är i så dålig kvalitet att det inte går att använda. Nu funderar jag på klassiskt svart- och vitrutigt golv och jag funderar på om det är linoleum de brukar vara i. Det ska vara ett som man lägger ruta för ruta (tror jag) och inte en hel plastmatta med färgade fält på. Måste man köpa sånt via en mattläggare? Jag hade tänkt att det kanske gick att beställa billigt på nätet, men hur jag än googlar hittar jag inte vad jag söker.
  2. 1
    Linoleumgolv? Jag vill lägga in nytt golv i köket, nu ligger ett opraktiskt, inte särskilt snyggt furugolv, inte ett plankgolv, utan mer i den typ av trä som sitter på väggarna i en gymnastiksal. Det ursprungliga trägolvet är i så dålig kvalitet att det inte går att använda. Nu funderar jag på klassiskt svart- och vitrutigt golv och jag funderar på om det är linoleum de brukar vara i. Det ska vara ett som man lägger ruta för ruta (tror jag) och inte en hel plastmatta med färgade fält på. Måste man köpa sånt via en mattläggare? Jag hade tänkt att det kanske gick att beställa billigt på nätet, men hur jag än googlar hittar jag inte vad jag söker.
  3. Medlem sedan
    Feb 2001
    #2
    Fràga pà Hus & Hemsnacket härinne. De har svar pà precis allt.
  4. 2
    Fràga pà Hus & Hemsnacket härinne. De har svar pà precis allt.
  5. Medlem sedan
    May 2000
    #3
    Forbo Forshaga heter de väl som gör linoleumgolv. Borde inte alls vara svårt att lägga. Snyggt och miljövänligt!
  6. 3
    Forbo Forshaga heter de väl som gör linoleumgolv. Borde inte alls vara svårt att lägga. Snyggt och miljövänligt!
  7. Medlem sedan
    Mar 2003
    #4
    Min syster har precis lagt sådant golv i sitt kök. Inte svart-vitt, utan lite mer grått och gulaktigt. (Ser snyggare ut än det låter!) Himla snyggt och praktiskt. Tror inte alls det var svårt att lägga.
  8. 4
    Min syster har precis lagt sådant golv i sitt kök. Inte svart-vitt, utan lite mer grått och gulaktigt. (Ser snyggare ut än det låter!) Himla snyggt och praktiskt. Tror inte alls det var svårt att lägga.
  9. Medlem sedan
    Feb 1999
    #5
  10. Medlem sedan
    Feb 1999
    #6
  11. Medlem sedan
    Nov 2006
    #7
    Precis så!
  12. 7
    Precis så!
  13. Medlem sedan
    Nov 2006
    #8
    Perfekt, nu har jag hittat den danska sidan och en affär inte långt härifrån! Nu ska jag bara samla fakta och göra en sammanställning som jag ska sälja in till Pastapappan!
  14. 8
    Perfekt, nu har jag hittat den danska sidan och en affär inte långt härifrån! Nu ska jag bara samla fakta och göra en sammanställning som jag ska sälja in till Pastapappan!
  15. Medlem sedan
    Nov 2006
    #9
    Ungefär som här alltså
  16. 9
    Ungefär som här alltså
  17. Medlem sedan
    Apr 2003
    #10
    Min syster har också nyligen laft in sådant golv i svart och vita rutor. De lade det själv, de hade aldrig lagt golv innan. Jättesnyggt blev det. Jag vet inte om det är billigare på svenska sidan, i så fall vet jag en affär nära brofästet där jag var med henne som smakråd.
  18. 10
    Min syster har också nyligen laft in sådant golv i svart och vita rutor. De lade det själv, de hade aldrig lagt golv innan. Jättesnyggt blev det. Jag vet inte om det är billigare på svenska sidan, i så fall vet jag en affär nära brofästet där jag var med henne som smakråd.
  19. Medlem sedan
    Nov 2006
    #11
    Jag har funderat på om det kan vara billigare i Sverige, men det är inte så stor golvyta att jag tror att tågbiljetten över sundet lönar sig. Jag ska undersöka priser här och där, eventuellt hör jag av mig ang. affärstips!
  20. 11
    Jag har funderat på om det kan vara billigare i Sverige, men det är inte så stor golvyta att jag tror att tågbiljetten över sundet lönar sig. Jag ska undersöka priser här och där, eventuellt hör jag av mig ang. affärstips!
  21. Medlem sedan
    Feb 1999
    #12
    Vi behöver inga andra snack! Vi avlhandlar ALLT här inne.
  22. 12
    Vi behöver inga andra snack! Vi avlhandlar ALLT här inne.

Liknande trådar

  1. Linoleumgolv då?
    By maisy in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-08-16, 10:53
  2. Hur ser jag om det är linoleumgolv eller
    By jennypea in forum Hem & fritid
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2008-03-13, 12:52
  3. Ni som målat linoleumgolv!
    By Hålger in forum Hem & fritid
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-07-04, 21:41
  4. Linoleumgolv i badrum?
    By Undrar in forum Hem & fritid
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-06-15, 11:43
  5. Rost på linoleumgolv
    By Li-- in forum Hem & fritid
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-10-30, 23:24
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar