Vaccinerad!
_0709 Septemberbarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2007
    #1

    Vaccinerad!

    Ja vid 9 tiden i morse fick jag första vaccinationen. Var ju riktigt spännande att vara i väntrummet i dag för det var ju fullt med folk. I vanliga fall brukar man hamna där själv. Sprutan kändes inte någonting. Vare sig stick eller insprutningen. Då gör mina Fragminsprutor ondare i både stick och insprutning. Får väl se under dagen om jag får någon reaktion eller inte.

    Annars har jag inga känningar idag heller. Foglossningen har visserligen börjat göra sig hörd baktill med så det kanske är tecken i sig? Har aldrig haft foglossning så här med de andra barnen. Nu är det inte alls så farligt som flera andra råkar ut för men man känner ju sig inte så bekväm mellan benen när det gör ont så fort man rör sig.
    Vill ni läsa min nystartade blogg så maila mig för adressen!
  2. 1
    Vaccinerad! Ja vid 9 tiden i morse fick jag första vaccinationen. Var ju riktigt spännande att vara i väntrummet i dag för det var ju fullt med folk. I vanliga fall brukar man hamna där själv. Sprutan kändes inte någonting. Vare sig stick eller insprutningen. Då gör mina Fragminsprutor ondare i både stick och insprutning. Får väl se under dagen om jag får någon reaktion eller inte.

    Annars har jag inga känningar idag heller. Foglossningen har visserligen börjat göra sig hörd baktill med så det kanske är tecken i sig? Har aldrig haft foglossning så här med de andra barnen. Nu är det inte alls så farligt som flera andra råkar ut för men man känner ju sig inte så bekväm mellan benen när det gör ont så fort man rör sig.
  3. Medlem sedan
    Feb 2007
    #2
    hoppas det går lika bra när det blir min tur är ju så rädd
  4. 2
    hoppas det går lika bra när det blir min tur är ju så rädd
  5. Medlem sedan
    Nov 1999
    #3
    Jag fick den i torsdags på jobbet. Kunde inte sova på den armen sen, och kände mig lite dassig dagen efter. Men det gick snabbt över, och hellre lite dålig en dag än influensa i en vecka ;-)
  6. 3
    Jag fick den i torsdags på jobbet. Kunde inte sova på den armen sen, och kände mig lite dassig dagen efter. Men det gick snabbt över, och hellre lite dålig en dag än influensa i en vecka ;-)
  7. Medlem sedan
    Nov 1999
    #4
    Jag har själv vaccinerat ett antal personer och faktum är att nästan alla har varit förvånade över hur lite både stick och injektion kändes. Så du kan vara lugn och titta bort så kommer det att vara över i ett nafs.
  8. 4
    Jag har själv vaccinerat ett antal personer och faktum är att nästan alla har varit förvånade över hur lite både stick och injektion kändes. Så du kan vara lugn och titta bort så kommer det att vara över i ett nafs.
  9. Medlem sedan
    Jan 2007
    #5
    Efter 8 timmar började min arm bli lite öm men än så länge känns det bara som träningsvärk. Får se om det blir värre under natten.
  10. 5
    Efter 8 timmar började min arm bli lite öm men än så länge känns det bara som träningsvärk. Får se om det blir värre under natten.
  11. Medlem sedan
    Jan 2007
    #6
    Kommer gå galant. Det kändes som sagt inte alls. Så gör som Karen sa, titta bort eller blunda och andas djupt så att du är så avslappnad som möjligt.
  12. 6
    Kommer gå galant. Det kändes som sagt inte alls. Så gör som Karen sa, titta bort eller blunda och andas djupt så att du är så avslappnad som möjligt.

Liknande trådar

  1. Vaccinerad
    By nillan71 in forum _1005 Majbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-11-03, 21:08
  2. vaccinerad
    By ciska in forum _1006 Junibarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-10-29, 19:44
  3. Vaccinerad
    By Mia m Jesper o lille in forum _0510 Oktoberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-10-26, 08:21
  4. då var man vaccinerad
    By rävis in forum _1003 Marsbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-10-23, 11:31
  5. Vaccinerad!
    By elwira76 in forum _0610 Oktoberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-10-15, 20:55
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar