På tal om vikt.
_0903 Marsbarn
  1. Medlem sedan
    Aug 2006
    #1

    På tal om vikt.

    Nu är det min tur... Insåg och fick kämparglöd som jag ska ta till vara på på ett bra sätt när jag skrev soffpotatissvaret till Maria med 4 barn.
    Nu ska jag också...
    Bort med godis, reducera kakor och bullar. (fikar man ute så gör man, blir man bjuden så blir man...)
    Som om det inte vore nog för soffisen Emma ska jag även röra på mig. Jag brukar duscha varje eller varannan kväll. Då får jag duscha i fred. Och varje gång jag står i duschen tänker jag, hm... varför har jag inte rört på mig något innan jag duschade? Jag kan ju inte ge mig ut nu liksom... Men nu, nu har jag bett min sambo att puscha mig lite, inte tjata men påminna liksom.
    Sen är grejen att här på landet är det beckmörkt direkt utanför dörren... Emma gillar inte det. Men igår trotsade jag inte bara mörkret utan dimma också. Så det var jag, reflexvästen och pannlampan mot småländska landsbygden. Fegade lite... jag sprang/gick här utanför uppe på vägen fram och tillbaka där jag har åker på ena sidan och skog på andra, på så vis blev det inte heelt svart i alla fall. Alla sätt är bra utan dom som är skitdåliga. Svett och trött blev jag så jag nästan kräktes i alla fall.

    Nu så, nu, nu, nu, nu!!!!!! ska jag också!!!


    Som kämparglöd - som om ni inte vore nog (och jag själv) så har jag och sambon bokat hotell i Köpenhamn om ungefär en månad, ungarna ska vara hos mormor och jag och gubben ska få vara "på tu man hand" i ett och ett halvt dygn. NICE ! ! ! ! ! ! !


    Kram och god natt till alla morsor där ute, ungarna hoppas jag redan sover. Det gör E sen många timmar tillbaka.
  2. 1
    På tal om vikt. Nu är det min tur... Insåg och fick kämparglöd som jag ska ta till vara på på ett bra sätt när jag skrev soffpotatissvaret till Maria med 4 barn.
    Nu ska jag också...
    Bort med godis, reducera kakor och bullar. (fikar man ute så gör man, blir man bjuden så blir man...)
    Som om det inte vore nog för soffisen Emma ska jag även röra på mig. Jag brukar duscha varje eller varannan kväll. Då får jag duscha i fred. Och varje gång jag står i duschen tänker jag, hm... varför har jag inte rört på mig något innan jag duschade? Jag kan ju inte ge mig ut nu liksom... Men nu, nu har jag bett min sambo att puscha mig lite, inte tjata men påminna liksom.
    Sen är grejen att här på landet är det beckmörkt direkt utanför dörren... Emma gillar inte det. Men igår trotsade jag inte bara mörkret utan dimma också. Så det var jag, reflexvästen och pannlampan mot småländska landsbygden. Fegade lite... jag sprang/gick här utanför uppe på vägen fram och tillbaka där jag har åker på ena sidan och skog på andra, på så vis blev det inte heelt svart i alla fall. Alla sätt är bra utan dom som är skitdåliga. Svett och trött blev jag så jag nästan kräktes i alla fall.

    Nu så, nu, nu, nu, nu!!!!!! ska jag också!!!


    Som kämparglöd - som om ni inte vore nog (och jag själv) så har jag och sambon bokat hotell i Köpenhamn om ungefär en månad, ungarna ska vara hos mormor och jag och gubben ska få vara "på tu man hand" i ett och ett halvt dygn. NICE ! ! ! ! ! ! !


    Kram och god natt till alla morsor där ute, ungarna hoppas jag redan sover. Det gör E sen många timmar tillbaka.
  3. Medlem sedan
    Dec 2005
    #2
    Impad! Du är skitduktig som ger dig ut i mörkret och springer.

    En helg i Köpenhamn låter kalas!
  4. 2
    Impad! Du är skitduktig som ger dig ut i mörkret och springer.

    En helg i Köpenhamn låter kalas!
  5. Medlem sedan
    Oct 1999
    #3
    Bra jobbat. Det är bara o ta sig ut!! Det är enda sättet.

    Jag har ju slutat med godis och läsk, snart 1 månad. Och försöker ge mig ut på 30-60 minuters promenad isf de dagar då Malva är på dagis. Alltid gör det nåt tänker jag.
  6. 3
    Bra jobbat. Det är bara o ta sig ut!! Det är enda sättet.

    Jag har ju slutat med godis och läsk, snart 1 månad. Och försöker ge mig ut på 30-60 minuters promenad isf de dagar då Malva är på dagis. Alltid gör det nåt tänker jag.
  7. Medlem sedan
    Jul 2006
    #4
    Bra jobbat. Heja Emma!
  8. 4
    Bra jobbat. Heja Emma!
  9. Medlem sedan
    Mar 2003
    #5
    Hade exakt samma funderingar igår. Fast jag tänkte mer ta tag i det efter nyår

    Du borde kanske skaffa hund, som kan gå med dej ut i mörkret
  10. 5
    Hade exakt samma funderingar igår. Fast jag tänkte mer ta tag i det efter nyår

    Du borde kanske skaffa hund, som kan gå med dej ut i mörkret
  11. Medlem sedan
    Nov 2008
    #6
    Bra jobbat! Jag har oxå gått o funderat på att börja motionera men det är så lätt att bara skjuta på det. Jag bor oxå på landet o precis som du skriver så blir det mörkt fort om kvällen. Får se om jag kommer igång när min förkylning är över. Men du har sporrat mig till att sätta igång iaf!
  12. 6
    Bra jobbat! Jag har oxå gått o funderat på att börja motionera men det är så lätt att bara skjuta på det. Jag bor oxå på landet o precis som du skriver så blir det mörkt fort om kvällen. Får se om jag kommer igång när min förkylning är över. Men du har sporrat mig till att sätta igång iaf!
  13. Medlem sedan
    Feb 2007
    #7
    Bra jobbat EMMA! På't bara!

    Kanske Wii Fit när de blir för mörkt?
  14. 7
    Bra jobbat EMMA! På't bara!

    Kanske Wii Fit när de blir för mörkt?
  15. Medlem sedan
    Mar 2005
    #8
    Yes! Vad duttig du är! Det låter som en vettig plan tycker jag. Tänk så onödigt att duscha utan att ens ha svettats också.

    Själv blev jag suuuuupertaggad av ett litet meddelande från millimin förut idag. Ska inte skvallra även om jag har god lust. Hon visade vågen hur en slipsten ska dras och jag fick upp motivationen rejält igen. (Fast nu är jag hungrig...typiskt...typ mitt i natten.)

    Kämpa på och häng i!
  16. 8
    Yes! Vad duttig du är! Det låter som en vettig plan tycker jag. Tänk så onödigt att duscha utan att ens ha svettats också.

    Själv blev jag suuuuupertaggad av ett litet meddelande från millimin förut idag. Ska inte skvallra även om jag har god lust. Hon visade vågen hur en slipsten ska dras och jag fick upp motivationen rejält igen. (Fast nu är jag hungrig...typiskt...typ mitt i natten.)

    Kämpa på och häng i!
  17. Medlem sedan
    Aug 2006
    #9
    Njae, då nosar den ju upp allt som finns där inne i skuggorna som jag själv missar.
  18. 9
    Njae, då nosar den ju upp allt som finns där inne i skuggorna som jag själv missar.
  19. Medlem sedan
    Aug 2006
    #10
    Vi får tänka på varandra i mörkret!
  20. 10
    Vi får tänka på varandra i mörkret!
  21. Medlem sedan
    Aug 2006
    #11
    Hehe, njae, vi är inte mycket för tvspel. Jag har visserligen ett riktigt nintendo, men jag tror inte att super mario bros hjälper så mycket när det kommer till träning.
  22. 11
    Hehe, njae, vi är inte mycket för tvspel. Jag har visserligen ett riktigt nintendo, men jag tror inte att super mario bros hjälper så mycket när det kommer till träning.
  23. Medlem sedan
    Aug 2006
    #12
    Låter bra för milimins räkning.
    Visst, är det så, onödigt att duscha bort smuts, man vill ju vara svett också.
  24. 12
    Låter bra för milimins räkning.
    Visst, är det så, onödigt att duscha bort smuts, man vill ju vara svett också.
  25. Medlem sedan
    Aug 2006
    #13
    Köpenhamn, ja, jag längtar supermycket. Ska bli underbart, så nu är det tummhållning att inget skiter sig, typ kräksjuka på morsans jobb som satt käppar i hjulen förr.
  26. 13
    Köpenhamn, ja, jag längtar supermycket. Ska bli underbart, så nu är det tummhållning att inget skiter sig, typ kräksjuka på morsans jobb som satt käppar i hjulen förr.
  27. Medlem sedan
    Aug 2006
    #14
    Läsk dricker vi så gott som aldrig, inte hemma i alla fall. Vi går ganska mycket här också. Har en runda som är fyra kilometer ungefär. Perfekt för Markus också, han går ungefär hälften. Då går det ju förstås inte lika fort...
  28. 14
    Läsk dricker vi så gott som aldrig, inte hemma i alla fall. Vi går ganska mycket här också. Har en runda som är fyra kilometer ungefär. Perfekt för Markus också, han går ungefär hälften. Då går det ju förstås inte lika fort...
  29. Medlem sedan
    Aug 2006
    #15
    Tack! Jag ska tänka på alla hejjarrop när jag försöker dra mig ur ikväll.
  30. 15
    Tack! Jag ska tänka på alla hejjarrop när jag försöker dra mig ur ikväll.
  31. Medlem sedan
    Nov 1999
    #16
    Härligt, bra jobbat!
  32. 16
    Härligt, bra jobbat!
  33. Medlem sedan
    Feb 2007
    #17
    Beror kanske på vilka "muskler" man ska träna.
  34. 17
    Beror kanske på vilka "muskler" man ska träna.
  35. Medlem sedan
    Oct 2003
    #18
    ojoj, du är duktig du, trotsar lättja, mörkrädsla, hårt väder...super! Önskar att jag hade lite av din karaktär...
    Vi ska också till Köpenhamn om typ en månad Allltså sambon, Lisa och jag... Han tror inte att jag vet, men jag kommer få en weekend i födelsedagspresent...
    Var ska ni bo?
  36. 18
    ojoj, du är duktig du, trotsar lättja, mörkrädsla, hårt väder...super! Önskar att jag hade lite av din karaktär...
    Vi ska också till Köpenhamn om typ en månad Allltså sambon, Lisa och jag... Han tror inte att jag vet, men jag kommer få en weekend i födelsedagspresent...
    Var ska ni bo?
  37. Medlem sedan
    Aug 2006
    #19
    Scandic copenhagen blev det till slut. De hade bäst parkeringsmöjligheter.
    Härligt med weekend. Vad ska ni göra? Fast det vet du kanske inte...
  38. 19
    Scandic copenhagen blev det till slut. De hade bäst parkeringsmöjligheter.
    Härligt med weekend. Vad ska ni göra? Fast det vet du kanske inte...
  39. Medlem sedan
    Jun 2007
    #20
    Hejja Emma!! du är duktig du! själv ska jag börja...efter helgen, eller kanske efter nästa helgs helloweenfest? eller lika bra att vänta efter jul
  40. 20
    Hejja Emma!! du är duktig du! själv ska jag börja...efter helgen, eller kanske efter nästa helgs helloweenfest? eller lika bra att vänta efter jul
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Vikt dâ
    By -svea- in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2012-05-03, 12:18
  2. Om att gå ner i vikt
    By viktresan in forum Vikt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-06-20, 09:34
  3. Upp och ner i vikt
    By Mia m Iza& Klara in forum Vikt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-04-26, 16:56
  4. vikt
    By Petrea in forum _0903 Marsbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-10-22, 15:48
  5. vikt ?
    By lillan in forum Gravidsnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-08-02, 16:09
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar