Inklusiv skola - inte särskola
Utvecklingshämning
  1. Medlem sedan
    Sep 2008
    #1

    Inklusiv skola - inte särskola

    Undrar om någon därute har koll på kommuner som inte har särskola utan försöker ha en inklusiv skola?
  2. 1
    Inklusiv skola - inte särskola Undrar om någon därute har koll på kommuner som inte har särskola utan försöker ha en inklusiv skola?
  3. Medlem sedan
    Feb 2003
    #2
    Hej! Har aldrig hört talas om inklusiv skola, vad är det? Är själv intresserad av ev LSI-klass till min son men vet inte om det finns i min kommun, ska undersöka det.
  4. 2
    Hej! Har aldrig hört talas om inklusiv skola, vad är det? Är själv intresserad av ev LSI-klass till min son men vet inte om det finns i min kommun, ska undersöka det.
  5. Medlem sedan
    Oct 2000
    #3
    Menar du integrerad skola? En vanlig skola som eleven kan gå på men får hjälp av pedagoger och dyl från särskolan?
  6. 3
    Menar du integrerad skola? En vanlig skola som eleven kan gå på men får hjälp av pedagoger och dyl från särskolan?
  7. Medlem sedan
    Sep 2008
    #4
    Just det som jag menar!
  8. 4
    Just det som jag menar!
  9. Medlem sedan
    Sep 2008
    #5
    Hej!
    Kan du berätta mer om LSI?
  10. 5
    Hej!
    Kan du berätta mer om LSI?
  11. Medlem sedan
    Feb 2003
    #6
    LSI står för långsam inlärning. Det finns sådana klasser i vissa kommuner men inte alla. Det är en mindre klass som följer grundskolans läroplan men fokuserar på kärnämnena och har mer personal och ett lugnare tempo.
  12. 6
    LSI står för långsam inlärning. Det finns sådana klasser i vissa kommuner men inte alla. Det är en mindre klass som följer grundskolans läroplan men fokuserar på kärnämnena och har mer personal och ett lugnare tempo.
  13. Anonym
    #7
    Särskolans pedagoger får man i regel bara hjälp av om man läser enligt grundsärskolans eller träningsskolans kursplan och då alltså tillhör särskolan även om man går i en "vanlig" klass
  14. 7
    Särskolans pedagoger får man i regel bara hjälp av om man läser enligt grundsärskolans eller träningsskolans kursplan och då alltså tillhör särskolan även om man går i en "vanlig" klass
  15. mamma till 4 kottar
    #8
    Gislaved.
  16. 8
    Gislaved.

Liknande trådar

  1. Inklusiv skola - inte särskola
    By beppes_sigrid in forum Downs Syndrom
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-02-14, 17:19
  2. Inklusiv skola - inte särskola
    By beppes_sigrid in forum Skolbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-10-31, 20:07
  3. vanlig skola eller särskola?
    By anonymt namn in forum Autismspektrum
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-04-09, 19:14
  4. Särskola eller inte?!
    By aaaa in forum Utvecklingshämning
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2007-04-02, 12:24
  5. särskola alt. vanlig skola
    By lilla mi in forum Skolbarn
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2006-11-16, 13:07
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar