kissläkage
_0402 Februaribarn
  1. Anonym
    #1

    kissläkage

    min son, har problem med att hålla tätt. små fläckar fram hela tiden, trots att han säger att han inte är kissnödig. känns lite larvigt att vara anonym, men känner att jag vill vara det, trots att jag har varit i denna grupp från början. kram på er alla
  2. 1
    kissläkage min son, har problem med att hålla tätt. små fläckar fram hela tiden, trots att han säger att han inte är kissnödig. känns lite larvigt att vara anonym, men känner att jag vill vara det, trots att jag har varit i denna grupp från början. kram på er alla
  3. Malla
    #2
    Hej!
    Kan det vara så att han inte riktigt tar sig tid att gå och kissa? Att han helt enkelt håller sig så länge att han till slut inte kan hålla emot? Min ene son gjorde nämligen så och då blev det små kissfläckar i kalsongerna och ibland även byxorna. Han sa också att han inte var kissnödig men det var för att han inte ville avbryta det han höll på med. Jag brukade kunna se att han var nödig och frågade inte utan sa bara att han skulle komma med och kissa. Det är nog rätt så vanligt att barn i den här åldern inte tar sig tid att gå på toa. Jag hoppas att detta var till någon hjälp
  4. 2
    Hej!
    Kan det vara så att han inte riktigt tar sig tid att gå och kissa? Att han helt enkelt håller sig så länge att han till slut inte kan hålla emot? Min ene son gjorde nämligen så och då blev det små kissfläckar i kalsongerna och ibland även byxorna. Han sa också att han inte var kissnödig men det var för att han inte ville avbryta det han höll på med. Jag brukade kunna se att han var nödig och frågade inte utan sa bara att han skulle komma med och kissa. Det är nog rätt så vanligt att barn i den här åldern inte tar sig tid att gå på toa. Jag hoppas att detta var till någon hjälp
  5. Medlem sedan
    Nov 1999
    #3
    Tänker som Malla att det kanske är så bråttom att allt inte hinns med.
    Kanske även att den där "sista droppen" inte hinner bli upptorkad efter toabesök.
    Dottern hade en stressperiod då toabesöken inte alls skulle hinnas med. Numera går hon på toa men det ska gå blixtsnabbt så vi får alltid hojta TVÄTTA HÄNDERNA.
  6. 3
    Tänker som Malla att det kanske är så bråttom att allt inte hinns med.
    Kanske även att den där "sista droppen" inte hinner bli upptorkad efter toabesök.
    Dottern hade en stressperiod då toabesöken inte alls skulle hinnas med. Numera går hon på toa men det ska gå blixtsnabbt så vi får alltid hojta TVÄTTA HÄNDERNA.
  7. Medlem sedan
    Jun 2003
    #4
    Håller också med Malla. Axel hade samma bekymmer en tid, men efter att vi i princip lyfte honom till toaletten och stod kvar tills han kissat klart löste det sig. Nu läser han alltid serietidningar när han går på toa vilket gör att han sitter så länge dom han faktiskt behöver (ibland lite väl länge till och med)

    Hoppas det löser sig! /sara med Axel, Frej och Sixten
  8. 4
    Håller också med Malla. Axel hade samma bekymmer en tid, men efter att vi i princip lyfte honom till toaletten och stod kvar tills han kissat klart löste det sig. Nu läser han alltid serietidningar när han går på toa vilket gör att han sitter så länge dom han faktiskt behöver (ibland lite väl länge till och med)

    Hoppas det löser sig! /sara med Axel, Frej och Sixten
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar