Julklappar...?
_98 Alla barn
  1. Medlem sedan
    Sep 2004
    #1

    Julklappar...?

    Vet att jag är ute i mycket god tid nu, men rätt vad det är så är det ju jul och så har man inte tänkt alls. Tycker att det börjar bli riktigt svårt att köpa till min 11 åring. Hans specialintresse är ju att cykla (gör han jämt och han vill jättegärna ha en BMX som man kan göra trick med men de är sååå dyra!!) och för övrigt önskar han sig typ mobiltelefon (som han redan har en jättebra). Han vill ju ha en gitarr också, men han står i kö på kulturskolan och det lät som om det var loång kö där när jag sist pratade med dem. Känns lite dumt att köpa en gitarr nu (de är också rätt dyra) och så kanske han ledsnat innan han ens kommer in... Hur tänker ni och vad ska era barn få i julklapp?! Var ju så enkelt då det bara var att köpa lite bilar, lego och playmobil... (förresten, vi hade tänkt köpa slalomutrustning, men nu har farmor och farfar köpt skidorna och hans pappa har ska köpa pjäxor, så då blev det ju bara hjälmen över till oss...).

    Så, återigen, VAD ska ni köpa till era 11-åringar?!
    *sjuksköterska* sedan våren 2008
    Besök gärna nån av mina bloggar: överst om livet som mamma och den undre om min stora hobby PÄRLOR!

    http://ebba.anknet.se

    http://ebba.anknet.se/familjeblogg/index.php?blog=3
  2. 1
    Julklappar...? Vet att jag är ute i mycket god tid nu, men rätt vad det är så är det ju jul och så har man inte tänkt alls. Tycker att det börjar bli riktigt svårt att köpa till min 11 åring. Hans specialintresse är ju att cykla (gör han jämt och han vill jättegärna ha en BMX som man kan göra trick med men de är sååå dyra!!) och för övrigt önskar han sig typ mobiltelefon (som han redan har en jättebra). Han vill ju ha en gitarr också, men han står i kö på kulturskolan och det lät som om det var loång kö där när jag sist pratade med dem. Känns lite dumt att köpa en gitarr nu (de är också rätt dyra) och så kanske han ledsnat innan han ens kommer in... Hur tänker ni och vad ska era barn få i julklapp?! Var ju så enkelt då det bara var att köpa lite bilar, lego och playmobil... (förresten, vi hade tänkt köpa slalomutrustning, men nu har farmor och farfar köpt skidorna och hans pappa har ska köpa pjäxor, så då blev det ju bara hjälmen över till oss...).

    Så, återigen, VAD ska ni köpa till era 11-åringar?!
  3. Annam.4
    #2
    Jag har ingen aning!!
    Vad bra att du slängde ut frågan, så jag också kan få tips

    Häromdagen frågade jag vad han önskar sig, vad tror du han sa? "a vet'nte, pengar är ju bra...."
    Inga tips där inte. Pengar ger vi honom inte!
    Vi har också funderat lite på slalomgrejer, men han växer ju så mycket så nästa säsong kan han säkert inte ha dem. Och såå mycket åker han inte, så han får nog hyra i år också.

    Nej du, jag har verkligen ingen aning. Hoppas du får MASSOR av svar!!!
  4. 2
    Jag har ingen aning!!
    Vad bra att du slängde ut frågan, så jag också kan få tips

    Häromdagen frågade jag vad han önskar sig, vad tror du han sa? "a vet'nte, pengar är ju bra...."
    Inga tips där inte. Pengar ger vi honom inte!
    Vi har också funderat lite på slalomgrejer, men han växer ju så mycket så nästa säsong kan han säkert inte ha dem. Och såå mycket åker han inte, så han får nog hyra i år också.

    Nej du, jag har verkligen ingen aning. Hoppas du får MASSOR av svar!!!
  5. Medlem sedan
    Aug 1999
    #3
    Matilda fick för 2 veckor sen en ny mobil som även är julklapp, hennes gamla var helt utsliten i batteriet... Sen ska hon oxå få ett par helskodda ridbyxor och ett par vinterridvantar, sen blir det inge mer!
  6. 3
    Matilda fick för 2 veckor sen en ny mobil som även är julklapp, hennes gamla var helt utsliten i batteriet... Sen ska hon oxå få ett par helskodda ridbyxor och ett par vinterridvantar, sen blir det inge mer!
  7. Medlem sedan
    Sep 2002
    #4
    ingen aning... det är jättesvårt. Alexander fick en gitarr förra året (det finns billigare varianter också, hans kostade 600:- eller om det var 700:-) men han har inte använt den något. Inte ens tittat på DVD´n med gitarrskola som han också fick .Men innan jul var det bland det enda han önskade sig. Inte helt enkelt som sagt...
  8. 4
    ingen aning... det är jättesvårt. Alexander fick en gitarr förra året (det finns billigare varianter också, hans kostade 600:- eller om det var 700:-) men han har inte använt den något. Inte ens tittat på DVD´n med gitarrskola som han också fick .Men innan jul var det bland det enda han önskade sig. Inte helt enkelt som sagt...
  9. Medlem sedan
    Sep 2002
    #5
    jo förresten bandyväska på hjul vill han ha
  10. 5
    jo förresten bandyväska på hjul vill han ha
  11. Medlem sedan
    Sep 2004
    #6
    Då kanske jag kan köpa gitarren av er?! 500 kr bjudet!!
  12. 6
    Då kanske jag kan köpa gitarren av er?! 500 kr bjudet!!
  13. Medlem sedan
    Sep 2002
    #7
    njaee mamman tycker att det är rätt kul att knäppa på den och den har åkt fram när vi har fest med VÅRA kompisar *s*
  14. 7
    njaee mamman tycker att det är rätt kul att knäppa på den och den har åkt fram när vi har fest med VÅRA kompisar *s*
  15. Medlem sedan
    Dec 2000
    #8
    hon vill ha ett tandsmycke, en stjärna med en diamant i så det blir det nog. Sen vill hon ha en rätt dyr baddräkt, men där är jag tveksam., hon har redan (jag viskar nu, 23 st!) Annars vet jag inte faktiskt.
  16. 8
    hon vill ha ett tandsmycke, en stjärna med en diamant i så det blir det nog. Sen vill hon ha en rätt dyr baddräkt, men där är jag tveksam., hon har redan (jag viskar nu, 23 st!) Annars vet jag inte faktiskt.
  17. Medlem sedan
    Sep 2004
    #9
    Ja men, då förstår jag varför du tvekar lite...
  18. 9
    Ja men, då förstår jag varför du tvekar lite...
  19. Medlem sedan
    Dec 2000
    #10
    Skönt att du förstår min tvekan Det värsta är att hon hittat en skitsnygg inte urdyr (695 tror jag) och jag bara vill att hon ska ha den... Men man måste ju inte ha allt kanske...
  20. 10
    Skönt att du förstår min tvekan Det värsta är att hon hittat en skitsnygg inte urdyr (695 tror jag) och jag bara vill att hon ska ha den... Men man måste ju inte ha allt kanske...
  21. Annam.4
    #11
    Men himmel!!!!?? Har hon 23 baddräkter!?!?!
    Då kanske det är badbyxor min son borde få i julklapp, stackarn äger ju bara 2....
  22. 11
    Men himmel!!!!?? Har hon 23 baddräkter!?!?!
    Då kanske det är badbyxor min son borde få i julklapp, stackarn äger ju bara 2....
  23. Medlem sedan
    Dec 2000
    #12
    jo, hon har visst det, men det är inklusive tävlingsbaddräkter Förstår allvarligt talat inte hur det kunde bli så många... Men hon använder alla! Lillebror som simmar 1h/v har 4 badbyxor
  24. 12
    jo, hon har visst det, men det är inklusive tävlingsbaddräkter Förstår allvarligt talat inte hur det kunde bli så många... Men hon använder alla! Lillebror som simmar 1h/v har 4 badbyxor
  25. Medlem sedan
    May 2001
    #13

    Först födelsedag

    och sedan jul är det här (fyller i december) och inte är jag klar på någon av dem. Tror det blir en del kul grejer till rummet. Vi har nyss flyttat och han fick eget rum i samband med det. Han är ganska svår att köpa till, för han är oftast rätt nöjd med det han har. Skulle behöva lite tips på bra böcker dock, om någon har. Han gillar typ barndeckare och en del fantasy.
  26. 13
    Först födelsedag och sedan jul är det här (fyller i december) och inte är jag klar på någon av dem. Tror det blir en del kul grejer till rummet. Vi har nyss flyttat och han fick eget rum i samband med det. Han är ganska svår att köpa till, för han är oftast rätt nöjd med det han har. Skulle behöva lite tips på bra böcker dock, om någon har. Han gillar typ barndeckare och en del fantasy.
  27. Medlem sedan
    Sep 2002
    #14
    Alexander är inne på andra boken i en serie av Angie Sage om Septimus Heap. Första boken heter Magi.

    http://www.fantasybok.se/angie-sage-magi-p-444.html

    Det är flera av hans kompisar som har läst den också. Tyvärr har jag inget tips på deckare för det är han inte alls intresserad av.
  28. 14
    Alexander är inne på andra boken i en serie av Angie Sage om Septimus Heap. Första boken heter Magi.

    http://www.fantasybok.se/angie-sage-magi-p-444.html

    Det är flera av hans kompisar som har läst den också. Tyvärr har jag inget tips på deckare för det är han inte alls intresserad av.
  29. Medlem sedan
    Sep 2002
    #15
    han är inne på FJÄRDE boken, inte andra
  30. 15
    han är inne på FJÄRDE boken, inte andra
  31. Medlem sedan
    May 2001
    #16

    Man hänger inte med ibland ;)

    Tack för tips. Äldste sonen har tydligen läst första boken och säger att den är bra. Tror jag ska kolla på den till födelsedagen.
  32. 16
    Man hänger inte med ibland ;) Tack för tips. Äldste sonen har tydligen läst första boken och säger att den är bra. Tror jag ska kolla på den till födelsedagen.
  33. Medlem sedan
    May 2009
    #17
    Mina två barn ska få exakt samma saker av mig för det har varit så bråkigt mellan dem en period. Så jag har tänkt och tänkt för att komma på nåt som inte kan skapa svartsjuka mellan en 7-årig kille och en 11-årig tjej. Det får bli skridskor med hjälm till båda. Årskort på äventyrsbadet till hela familjen. Det kostar mycket, så sen blir det lite glittriga (billiga) smycken som båda har önskat sig. Inget mer. Jag lovar att inte köpa nåt mer. Lovar. Inget mer.
  34. 17
    Mina två barn ska få exakt samma saker av mig för det har varit så bråkigt mellan dem en period. Så jag har tänkt och tänkt för att komma på nåt som inte kan skapa svartsjuka mellan en 7-årig kille och en 11-årig tjej. Det får bli skridskor med hjälm till båda. Årskort på äventyrsbadet till hela familjen. Det kostar mycket, så sen blir det lite glittriga (billiga) smycken som båda har önskat sig. Inget mer. Jag lovar att inte köpa nåt mer. Lovar. Inget mer.

Liknande trådar

  1. Julklappar
    By jullängtan in forum Hem & fritid
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-09-23, 15:30
  2. Julklappar??????????
    By PiaD1978 in forum _0712 Decemberbarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2008-12-21, 09:07
  3. julklappar?
    By cogito in forum Medelålders 45+
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2008-12-20, 09:44
  4. Julklappar
    By Tigerlily in forum Ordet är fritt
    Svar: 29
    Senaste inlägg: 2008-12-18, 15:33
  5. Mer om julklappar
    By HiB. in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-12-22, 22:53
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar