kläder vid borgerlig vigsel......
Hem & fritid
  1. Anonym
    #1

    kläder vid borgerlig vigsel......

    Hej

    Har tänkt gifta oss borgerligt men undrar vad ni som har gift er så har haft för kläder? Det är inte läge att komma i vit klänning om man inte gifter sig i kyrkan tycker JAG. Men jag har ingen aning om vart jag ska hitta något som är lite sådär lagom fint som passar bättre när det är en borgerlig vigsel.....usch va svårt nån som har förslag till mig?
  2. 1
    kläder vid borgerlig vigsel...... Hej

    Har tänkt gifta oss borgerligt men undrar vad ni som har gift er så har haft för kläder? Det är inte läge att komma i vit klänning om man inte gifter sig i kyrkan tycker JAG. Men jag har ingen aning om vart jag ska hitta något som är lite sådär lagom fint som passar bättre när det är en borgerlig vigsel.....usch va svårt nån som har förslag till mig?
  3. Anonym jag
    #2
    Nä, jag vet inte. Men gör inte som jag gjorde och bara tog ett par snygga kläder hemifrån. Tycker efterråt att det blev så tråkigt.

    Skulle jag få göra om mitt bröllop så skulle jag göra det mycket mer festligt än vi gjorde, för oss blev det mycket, nu ska vi bara få det gjort, tyvärr.

    Skulle det finnas pengar, skulle jag gå till någon sykunnig och få uppsytt en klänning bara för mej och bara för det tillfället. Väljer man någon som inte är så där jättekänd tror jag att det skulle gå för en ganska rimlig summa, inte som att köpa på kappal förståss, men kläderna skulle kännas så mycket mer personliga och minnesvärda.

    Det är ju ett unikt tillfälle i livet, även fast det är borgligt.
  4. 2
    Nä, jag vet inte. Men gör inte som jag gjorde och bara tog ett par snygga kläder hemifrån. Tycker efterråt att det blev så tråkigt.

    Skulle jag få göra om mitt bröllop så skulle jag göra det mycket mer festligt än vi gjorde, för oss blev det mycket, nu ska vi bara få det gjort, tyvärr.

    Skulle det finnas pengar, skulle jag gå till någon sykunnig och få uppsytt en klänning bara för mej och bara för det tillfället. Väljer man någon som inte är så där jättekänd tror jag att det skulle gå för en ganska rimlig summa, inte som att köpa på kappal förståss, men kläderna skulle kännas så mycket mer personliga och minnesvärda.

    Det är ju ett unikt tillfälle i livet, även fast det är borgligt.
  5. Anonym
    #3
    Kolla hos dem som hyr ut brudklänningar. Finns ju många andra fina festklänningar man kan hyra.
  6. 3
    Kolla hos dem som hyr ut brudklänningar. Finns ju många andra fina festklänningar man kan hyra.
  7. Medlem sedan
    May 2000
    #4
    Tack för era svar!
  8. 4
    Tack för era svar!
  9. Medlem sedan
    Jan 2008
    #5

    Jag hade vitt!

    Men inte en brudklänning utan jag hittade en knälang vit klänning som jag älskade direkt(skulle nog ha haft den även om vi gift oss i kyrkan). Jag hade haruppsättning och brudbukett och min man hade svart kostym. Vi gifte oss borgerligt men inte i radhuset utan pa en äng vid min svärfars föräldrahem.

    Det blev helt perfekt-festligt,enkelt och inte kyrkligt.Precis som vi ville.
  10. 5
    Jag hade vitt! Men inte en brudklänning utan jag hittade en knälang vit klänning som jag älskade direkt(skulle nog ha haft den även om vi gift oss i kyrkan). Jag hade haruppsättning och brudbukett och min man hade svart kostym. Vi gifte oss borgerligt men inte i radhuset utan pa en äng vid min svärfars föräldrahem.

    Det blev helt perfekt-festligt,enkelt och inte kyrkligt.Precis som vi ville.
  11. Medlem sedan
    Jul 2001
    #6
    Vi såg ut såhär när vi gifte oss borgerligt i Rådhuset. Fast jag har ju vitt på mig, så det hjälper ju inte riktigt dig...
    http://www.alltforforaldrar.se/galle...&ppuser=580194
  12. 6
    Vi såg ut såhär när vi gifte oss borgerligt i Rådhuset. Fast jag har ju vitt på mig, så det hjälper ju inte riktigt dig...
    http://www.alltforforaldrar.se/galle...&ppuser=580194
  13. Medlem sedan
    May 2000
    #7
    Jättefina!
  14. 7
    Jättefina!
  15. Medlem sedan
    Aug 2006
    #8
    Jag hade en ljus enkel men elegant dräkt med kort ärm som jag köpte i en vanlig damklädesbutik.

    Jag tycker inte att val av klädsel har med vigsellokal att göra utan kanske snarare vilken form av arrangemang man väljer Det finns ju borgerliga vigslar som följs av stora eleganta fester, likaväl som en del kyrkbröllop är mycket små. Vi gifte oss borgerligt med påföljande lunch med bara våra familjer, så då kändes dräkt bra. Vill man ha ett stort bröllop med dans etc på kvällen kanske man är mer intresserad av att ha en tjusig festklänning med längd och vidd.
  16. 8
    Jag hade en ljus enkel men elegant dräkt med kort ärm som jag köpte i en vanlig damklädesbutik.

    Jag tycker inte att val av klädsel har med vigsellokal att göra utan kanske snarare vilken form av arrangemang man väljer Det finns ju borgerliga vigslar som följs av stora eleganta fester, likaväl som en del kyrkbröllop är mycket små. Vi gifte oss borgerligt med påföljande lunch med bara våra familjer, så då kändes dräkt bra. Vill man ha ett stort bröllop med dans etc på kvällen kanske man är mer intresserad av att ha en tjusig festklänning med längd och vidd.

Liknande trådar

  1. Borgerlig vigsel....
    By pongom in forum Ordet är fritt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2010-09-02, 03:30
  2. Borgerlig Vigsel
    By Navy_Girl in forum Hem & fritid
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-04-09, 09:25
  3. Borgerlig vigsel
    By anonymt namn in forum _0610 Oktoberbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-11-19, 14:41
  4. Borgerlig vigsel
    By Giftastankar in forum Hem & fritid
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-05-06, 15:05
  5. Kläder (borgerlig vigsel)
    By obsan in forum Hem & fritid
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-03-05, 08:20
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar