Roliga uttryck?
_0608 Augustibarn
  1. Medlem sedan
    Apr 2003
    #1

    Roliga uttryck?

    Har era små några roliga uttryck? Algot säger utan istället för som 'När jag blir stor utan dig'. Aldrig livet säger han rätt ofta och det låter lite roligt när en 3-åring säger tycker jag.
  2. 1
    Roliga uttryck? Har era små några roliga uttryck? Algot säger utan istället för som 'När jag blir stor utan dig'. Aldrig livet säger han rätt ofta och det låter lite roligt när en 3-åring säger tycker jag.
  3. Medlem sedan
    Jun 2006
    #2
    Stella säger "stor som dig", men brukar oxå säga, när jag blir stor ända upp till taket... hi hi
    Hon säger mkt roligt som man förstår att hon snappat upp av oss, just nu säger hon: men skit i det nu mamma....
  4. 2
    Stella säger "stor som dig", men brukar oxå säga, när jag blir stor ända upp till taket... hi hi
    Hon säger mkt roligt som man förstår att hon snappat upp av oss, just nu säger hon: men skit i det nu mamma....
  5. Medlem sedan
    Apr 2003
    #3
    :-) Ja de snappar uppsaker snabbt! Store killen har börjat nollan och det märks att han träffar större barn om dagarna, senast han lärt sig att ett visst finger betyder Fuck you. Mindre kul, som tur är har han inte fattat meningen av det än.
  6. 3
    :-) Ja de snappar uppsaker snabbt! Store killen har börjat nollan och det märks att han träffar större barn om dagarna, senast han lärt sig att ett visst finger betyder Fuck you. Mindre kul, som tur är har han inte fattat meningen av det än.
  7. Medlem sedan
    Apr 2003
    #4
    Lägger till: När han gör något dumt och jag säger till får jag ett snusförnuftigt 'Det är ingen fara mamma' till svar.
  8. 4
    Lägger till: När han gör något dumt och jag säger till får jag ett snusförnuftigt 'Det är ingen fara mamma' till svar.
  9. Medlem sedan
    Jun 2006
    #5
    ha ha, precis som här!!! Fast om jag lr pappa gör något klantigt så säger hon " men de gör inget mamma/ pappa..."
  10. 5
    ha ha, precis som här!!! Fast om jag lr pappa gör något klantigt så säger hon " men de gör inget mamma/ pappa..."
  11. Medlem sedan
    Jul 2002
    #6
    "Va e de för dumheter!" utbrister ofta Matteo när storasyrran gör nåt han inte gillar. Måste komma från dagis...
    "Oh shit!" är också rätt sött när han säger. Ofta kommer också "Den bråkar med mig!!" när nåt inte går som han vill (typ dragkedjor som krånglar). Han pratar också mycket om när han blir stor som mig och får tuttar och bebis i magen... *ler*
  12. 6
    "Va e de för dumheter!" utbrister ofta Matteo när storasyrran gör nåt han inte gillar. Måste komma från dagis...
    "Oh shit!" är också rätt sött när han säger. Ofta kommer också "Den bråkar med mig!!" när nåt inte går som han vill (typ dragkedjor som krånglar). Han pratar också mycket om när han blir stor som mig och får tuttar och bebis i magen... *ler*
  13. Medlem sedan
    Jun 2004
    #7
    Tjoflöjt kallar Lovisa en vanlig blockflöjt. De små bjuder verkligen på många roliga stunder. Lovisa älskar Emil och en dag när vi var hos mormor låste Lovisa in sig på toa (snickeboa). Mormor som blev orolig om Lovisa kan ta sig ut därifrån började knacka på dörren och be henne komma ut. "Nä! har jag sagt. Den förste som kommer in, den skjuter ja´!" Precis som Emil.
  14. 7
    Tjoflöjt kallar Lovisa en vanlig blockflöjt. De små bjuder verkligen på många roliga stunder. Lovisa älskar Emil och en dag när vi var hos mormor låste Lovisa in sig på toa (snickeboa). Mormor som blev orolig om Lovisa kan ta sig ut därifrån började knacka på dörren och be henne komma ut. "Nä! har jag sagt. Den förste som kommer in, den skjuter ja´!" Precis som Emil.

Liknande trådar

  1. Roliga ord och uttryck?
    By ulrslo in forum Ur barnamun
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-04-03, 07:39
  2. Roliga ord och uttryck?
    By ulrslo in forum Förskoleklass (6-års.)
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2010-02-09, 22:02
  3. Roliga ord och uttryck?
    By ulrslo in forum Barn som yrke
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-02-09, 16:07
  4. Roliga ord och uttryck?
    By ulrslo in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-02-07, 10:58
  5. Roliga uttryck
    By Mia m Jesper o lille in forum _0510 Oktoberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-10-02, 21:00
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar