Vaccin eller inte?
_0602 Februaribarn
  1. Medlem sedan
    Jun 2005
    #1

    Vaccin eller inte?

    Hur ställer ni er i denna svininfluensahysteri? För egen del och barnens?
    (Om det nu är någon som läser här fortfarande. Hoppas allt är bra med er i så fall! )
    Om du möter en människa utan ett leende - ge henne ditt.
  2. 1
    Vaccin eller inte? Hur ställer ni er i denna svininfluensahysteri? För egen del och barnens?
    (Om det nu är någon som läser här fortfarande. Hoppas allt är bra med er i så fall! )
  3. Medlem sedan
    Aug 2001
    #2

    Vi har inte vaccinerat

    Vi har diskuterat fram och tillbaka här hemma och lagom tills att vi hade fattat ett beslut om att göra det så blev Edvin sjuk i misstänkt svinis. Så vi har nog redan haft det här hemma!
    Men våra främsta argument var att ta sprutan för att minska smittspridningen i allmänhet.
    Veronica, mamma till världens goaste Edvin!
  4. 2
    Vi har inte vaccinerat Vi har diskuterat fram och tillbaka här hemma och lagom tills att vi hade fattat ett beslut om att göra det så blev Edvin sjuk i misstänkt svinis. Så vi har nog redan haft det här hemma!
    Men våra främsta argument var att ta sprutan för att minska smittspridningen i allmänhet.
  5. Medlem sedan
    Aug 2007
    #3
    Vi är vaccinerade allihop. Jag (vi) kom fram till att vi ansåg en pandemi som farligare än vaccinet. Om det sen stämmer eller inte får framtiden utvisa. Dessutom är det så många som inte vaccinerar och då känns det än viktigare att man själv gör det för att inte bli smittad. Vi har dessutom fått en bebis till i familjen i förra veckan och det är för att skydda henne också (samt att jag var i riskgrupp under slutet av graviditeten).
  6. 3
    Vi är vaccinerade allihop. Jag (vi) kom fram till att vi ansåg en pandemi som farligare än vaccinet. Om det sen stämmer eller inte får framtiden utvisa. Dessutom är det så många som inte vaccinerar och då känns det än viktigare att man själv gör det för att inte bli smittad. Vi har dessutom fått en bebis till i familjen i förra veckan och det är för att skydda henne också (samt att jag var i riskgrupp under slutet av graviditeten).
  7. Medlem sedan
    Jun 2005
    #4
    Nämen grattis till bebisen! Vad roligt. Hoppas allt har gått bra. Och tack båda för era svar!
  8. 4
    Nämen grattis till bebisen! Vad roligt. Hoppas allt har gått bra. Och tack båda för era svar!
  9. Medlem sedan
    May 2005
    #5
    Jag litar inte på det här vaccinet. Det känns för hastigt ihopkokt, och för många har fått för allvarliga biverkningar för att jag skall vilja spruta in det på mina barn eller mig själv.
  10. 5
    Jag litar inte på det här vaccinet. Det känns för hastigt ihopkokt, och för många har fått för allvarliga biverkningar för att jag skall vilja spruta in det på mina barn eller mig själv.
  11. Medlem sedan
    Jun 2005
    #6
    Lite så jag har känt också, framstressat och uppsjåsat. Om det stämmer kan väl bara framtiden utvisa... Hoppas ni håller er friska, och tack för svar!
  12. 6
    Lite så jag har känt också, framstressat och uppsjåsat. Om det stämmer kan väl bara framtiden utvisa... Hoppas ni håller er friska, och tack för svar!

Liknande trådar

  1. Vaccin eller inte?
    By Ilsefin in forum _0907 Julibarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2010-01-31, 08:40
  2. vaccin eller inte?
    By anko in forum _0811 Novemberbarn
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2009-11-26, 11:30
  3. OT Vaccin eller inte?
    By "Es mamma" in forum Vikt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-11-17, 17:22
  4. Vaccin eller inte??
    By VäntarLiten in forum _1003 Marsbarn
    Svar: 26
    Senaste inlägg: 2009-10-11, 14:36
  5. Så, vaccin eller inte?
    By kerstimärta in forum Ordet är fritt
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2009-08-28, 22:03
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar