Vaccinerar ni 4åringarna?
_0510 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    Oct 2008
    #1

    Vaccinerar ni 4åringarna?

    Jag har varit tveksam men nu när man läser om Norge och att influensan ökar så funderar jag mer på att KANSKE ge henne sprutan ändå.
    Hur tänker ni?
  2. 1
    Vaccinerar ni 4åringarna? Jag har varit tveksam men nu när man läser om Norge och att influensan ökar så funderar jag mer på att KANSKE ge henne sprutan ändå.
    Hur tänker ni?
  3. Medlem sedan
    Mar 2002
    #2
    T, och resten av vår familj, vaccinerades mot svininfluensan igår. Han var inte glad, gillar verkligen inte sprutor, men vi mår alla bra idag förutom lite ömt i den arm där man fick sprutan.
  4. 2
    T, och resten av vår familj, vaccinerades mot svininfluensan igår. Han var inte glad, gillar verkligen inte sprutor, men vi mår alla bra idag förutom lite ömt i den arm där man fick sprutan.
  5. Medlem sedan
    Feb 2003
    #3
    Ja vi har gjort det efter mycket velande.. Ingen direkt reaktion, lite öm i armen bara. Känner mig nöjd med beslutet när det väl var taget...
  6. 3
    Ja vi har gjort det efter mycket velande.. Ingen direkt reaktion, lite öm i armen bara. Känner mig nöjd med beslutet när det väl var taget...
  7. Medlem sedan
    Jul 2002
    #4
    Har faktiskt ändrat mig och nu är båda töserna vaccinerade. Inga biverkningar alls mer än öm i armen och moa fick sin i benet.
  8. 4
    Har faktiskt ändrat mig och nu är båda töserna vaccinerade. Inga biverkningar alls mer än öm i armen och moa fick sin i benet.
  9. Medlem sedan
    Nov 2002
    #5
    Våra stora barn (4 och 6 år) är vaccinerade och nu när det är på G att även barn under 3 år skall få vaccinera sig så kommer vi även vaccinera Elin som snart är 1½ år. Och vi vuxna ska också vaccinera oss så fort det blir aktuellt för oss, när nu det blir ..
  10. 5
    Våra stora barn (4 och 6 år) är vaccinerade och nu när det är på G att även barn under 3 år skall få vaccinera sig så kommer vi även vaccinera Elin som snart är 1½ år. Och vi vuxna ska också vaccinera oss så fort det blir aktuellt för oss, när nu det blir ..
  11. Medlem sedan
    Oct 2006
    #6
    Nej, vi kommer inte att vaccinera i dagsläget. Vi brukar inte vaccinera mot influensor i vanliga fall heller.
  12. 6
    Nej, vi kommer inte att vaccinera i dagsläget. Vi brukar inte vaccinera mot influensor i vanliga fall heller.
  13. S-mamman
    #7
    Ja, vi kommer vaccinera alla i familjen, inklusive 1,5-åringen om de ändrar reglerna nu. Tyvärr får vi inte vaccinet förrän om tidigast 2 veckor här och då kanske det redan är för sent. Snart 6-åringen uppvisar misstänkta symptom sen igår...
  14. 7
    Ja, vi kommer vaccinera alla i familjen, inklusive 1,5-åringen om de ändrar reglerna nu. Tyvärr får vi inte vaccinet förrän om tidigast 2 veckor här och då kanske det redan är för sent. Snart 6-åringen uppvisar misstänkta symptom sen igår...
  15. Medlem sedan
    Jun 2003
    #8
    Här är alla tre vaccinerade. Vet inte om Sofias vaccin tar men för hoppningsvis gör det nån nytta.
  16. 8
    Här är alla tre vaccinerade. Vet inte om Sofias vaccin tar men för hoppningsvis gör det nån nytta.
  17. Medlem sedan
    Jul 2005
    #9

    Ja!!!!

    Gjorde det för tre veckor sedan och det känns skönt! Nu väntar jag bara på att maken som är riskgrupp ska få sin och lilleman (1½ år) ska få klartecken på att få. Tvekar inte alls längre.
    Det är bara döda fiskar som simmar medströms...
  18. 9
    Ja!!!! Gjorde det för tre veckor sedan och det känns skönt! Nu väntar jag bara på att maken som är riskgrupp ska få sin och lilleman (1½ år) ska få klartecken på att få. Tvekar inte alls längre.
  19. Medlem sedan
    Feb 2005
    #10
    Ja, vi har vaccinerat alla tre barn. Kändes säkrast så...
  20. 10
    Ja, vi har vaccinerat alla tre barn. Kändes säkrast så...
  21. Medlem sedan
    Oct 2008
    #11
    Nu är barnen klara, bara jag kvar. Men vaccinet är slut här! Så typiskt när jag väl bestämt mig...
  22. 11
    Nu är barnen klara, bara jag kvar. Men vaccinet är slut här! Så typiskt när jag väl bestämt mig...
  23. Medlem sedan
    Aug 2004
    #12
    Japp, vi har vaccinerat Magnus. Jag har varit lite kluven, men med tanke på det hastiga förloppet om de blir sjuka vägde det till slut över för vaccinering. Det är nu också dags för hans andra dos.
    Som en ren reflektion kan jag konstatera att utifrån hur dåligt landstinget i Uppsala har genomfört detta känner jag att jag kommer frestas att rösta på det parti som lovar att arbeta för att ta bort landstingen som organisatorisk nivå i Sverige. Oavsett partifärg!
  24. 12
    Japp, vi har vaccinerat Magnus. Jag har varit lite kluven, men med tanke på det hastiga förloppet om de blir sjuka vägde det till slut över för vaccinering. Det är nu också dags för hans andra dos.
    Som en ren reflektion kan jag konstatera att utifrån hur dåligt landstinget i Uppsala har genomfört detta känner jag att jag kommer frestas att rösta på det parti som lovar att arbeta för att ta bort landstingen som organisatorisk nivå i Sverige. Oavsett partifärg!
  25. Medlem sedan
    Jul 2005
    #13
    Trist att det inte har funkat så bra där. Här i Skåne har det gått bra. Lite strul med uteblivet vaccin vid någon gång, men för oss har det funkat. Vi har fått kallelse; Jesper först och sen resten av familjen i åldersgrupp. Man ska ju inte glömma bort att det är ett jätteprojekt att driva runt för att få vaccineringen att funka.
  26. 13
    Trist att det inte har funkat så bra där. Här i Skåne har det gått bra. Lite strul med uteblivet vaccin vid någon gång, men för oss har det funkat. Vi har fått kallelse; Jesper först och sen resten av familjen i åldersgrupp. Man ska ju inte glömma bort att det är ett jätteprojekt att driva runt för att få vaccineringen att funka.

Liknande trådar

  1. Vaccinerar ni era 3-åringar?
    By Gullan m 3 prinsar in forum _0608 Augustibarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-11-29, 23:09
  2. Vaccinerar ni era katter?
    By jojjjo in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-10-18, 15:06
  3. Vaccinerar ni er mot influensa?
    By jojjjo in forum Ordet är fritt
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2008-10-10, 08:48
  4. vad är det man vaccinerar mot
    By sandra_78 in forum _0707 Julibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-10-09, 13:12
  5. Vaccinerar ni era?
    By Veera in forum _0606 Junibarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-07-24, 14:07
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar