Liten olycka
_05 Vårbarn
  1. Medlem sedan
    Jun 2005
    #1

    Liten olycka

    Jaha då var olyckan framme...

    Nova snubblade på mattkanten & for rakt in i storarumsbordet & fick ett fult & ljupt jack strax under läppen
    Usch vad blod...Jag höll mig lugn för Novas skull.

    Blev en tur till doktorn & han tejpade, sådär bra kan jag ju säga nu för strapsen satt bara på ett dygn för Nova tyckte inte dom behövdes längre

    Fick en rejäl fläskläpp dagen efter & fick stanna hemma från dagis en dag.

    Ja kanske inte ända gången hon slår sig men man får ju hoppas att det inte blir så allvarligt då iaf

    Har det inträffat några olyckor hos er?
    // F m. stor prinsessa, mellan prins & liten sessa.

    "När man inte vet var man ska, varför skynda?
    man vet ju ändå inte när man kommer fram".../ Nalle Puh
  2. 1
    Liten olycka Jaha då var olyckan framme...

    Nova snubblade på mattkanten & for rakt in i storarumsbordet & fick ett fult & ljupt jack strax under läppen
    Usch vad blod...Jag höll mig lugn för Novas skull.

    Blev en tur till doktorn & han tejpade, sådär bra kan jag ju säga nu för strapsen satt bara på ett dygn för Nova tyckte inte dom behövdes längre

    Fick en rejäl fläskläpp dagen efter & fick stanna hemma från dagis en dag.

    Ja kanske inte ända gången hon slår sig men man får ju hoppas att det inte blir så allvarligt då iaf

    Har det inträffat några olyckor hos er?
  3. Medlem sedan
    Jun 2002
    #2
    Ja vår 05:a har haft sin beskärda del av olyckor.
    När hon var ca 2 år så ramlade hon i en trapp, slog upp ett rejält jack i pannan. Det anmälde vi till försäkringsbolaget och hon fick en summa för ärret som fortfarande syntes väl efter ett år.
    Förra sommaren blev hon knuffad av storasyster från studsmattan, det slutade med gips på en spricka i underarmen.
    Har också ramlat från soffan och slagit upp ett jack i backhuvudet. Det fick limmas hos doktorn.
    Sen en massa småskador med jämna mellanrum, hon snubblar väldigt ofta.
  4. 2
    Ja vår 05:a har haft sin beskärda del av olyckor.
    När hon var ca 2 år så ramlade hon i en trapp, slog upp ett rejält jack i pannan. Det anmälde vi till försäkringsbolaget och hon fick en summa för ärret som fortfarande syntes väl efter ett år.
    Förra sommaren blev hon knuffad av storasyster från studsmattan, det slutade med gips på en spricka i underarmen.
    Har också ramlat från soffan och slagit upp ett jack i backhuvudet. Det fick limmas hos doktorn.
    Sen en massa småskador med jämna mellanrum, hon snubblar väldigt ofta.
  5. Medlem sedan
    Jan 2004
    #3
    Jotack, Superfinan här hemma ramlar stup i kvarten och har alltid blåmärken och sår någonstans.
    Den 4 december ska vi tillbaka till käkkirurgen och kolla hennes käkförskjutning som blev för ett år sen när storebror skulle vara snäll och lyfta rutchkanan upp i sängen medan hon stod ovanpå kanan...
  6. 3
    Jotack, Superfinan här hemma ramlar stup i kvarten och har alltid blåmärken och sår någonstans.
    Den 4 december ska vi tillbaka till käkkirurgen och kolla hennes käkförskjutning som blev för ett år sen när storebror skulle vara snäll och lyfta rutchkanan upp i sängen medan hon stod ovanpå kanan...
  7. Medlem sedan
    Sep 2002
    #4
    Olyckor händer nog de flesta men det är nog olika hur man definierar dem. Isabelle fick en brännskada på armen i somras av en halogenstrålkastare som stod väldigt dumt. Utomlands med dålig tillgång på rent vatten såklart. Det kändes trots allt bra att jag hade det mesta med mig (sjuksköterska som man är) för att kunna göra det rent. Men fy vad hon skrek, troligtvis både av smärta och av rädsla. Hon såg ju hur ledsna vi andra blev.Fick en läkare att titta på det ett par dagar efter och har anmält skadan till försäkringsbolaget. Hon har nu ett fult ärr som vi hoppas försvinner.
  8. 4
    Olyckor händer nog de flesta men det är nog olika hur man definierar dem. Isabelle fick en brännskada på armen i somras av en halogenstrålkastare som stod väldigt dumt. Utomlands med dålig tillgång på rent vatten såklart. Det kändes trots allt bra att jag hade det mesta med mig (sjuksköterska som man är) för att kunna göra det rent. Men fy vad hon skrek, troligtvis både av smärta och av rädsla. Hon såg ju hur ledsna vi andra blev.Fick en läkare att titta på det ett par dagar efter och har anmält skadan till försäkringsbolaget. Hon har nu ett fult ärr som vi hoppas försvinner.
  9. Medlem sedan
    Dec 2000
    #5

    Men stackare då...

    ....inte skoj när dom slår sig!
  10. 5
    Men stackare då... ....inte skoj när dom slår sig!
  11. Medlem sedan
    Jun 2002
    #6
    Kan lägga till ännu ett akuten-besök på Sofies meritlista nu då =( Hon bröt nyckelbenet igår när hon skulle upp på lillebrors rutschkana. Fy....
  12. 6
    Kan lägga till ännu ett akuten-besök på Sofies meritlista nu då =( Hon bröt nyckelbenet igår när hon skulle upp på lillebrors rutschkana. Fy....
  13. Medlem sedan
    Sep 2002
    #7
    ajaj stackars liten. Hoppas hon mår bättre nu
  14. 7
    ajaj stackars liten. Hoppas hon mår bättre nu
  15. Medlem sedan
    Jun 2002
    #8
    Japp det är full fart igen, ibland lite för mycket fart. Hon har ramlat ett antal ggr, och då gör det ju extra ont =(
  16. 8
    Japp det är full fart igen, ibland lite för mycket fart. Hon har ramlat ett antal ggr, och då gör det ju extra ont =(

Liknande trådar

  1. Liten olycka
    By Grekyogin in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-09-12, 21:34
  2. Liten olycka..
    By kids in forum _0903 Marsbarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2009-04-15, 19:42
  3. Liten olycka...
    By Helmus in forum _0607 Julibarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-04-23, 12:29
  4. Liten olycka
    By Marie_AOA in forum _0404 Aprilbarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-01-11, 08:53
  5. Hade en liten olycka igår... långt
    By Sarah29 in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2006-03-03, 09:57
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar