Enkät - Snart jul igen!
_99 Alla barn
  1. maylin
    #1

    Enkät - Snart jul igen!

    Snart har vi jul igen med allt som det innebär. Hur är det med era barn nu?

    - Har era barn börjat fundera och skriva önskelistor ännu? Vad önskar de i så fall?

    - Var firar ni jul i år?

    - Brukar era barn julbaka med er eller själva?

    - Har ni speciella jultraditioner?
  2. 1
    Enkät - Snart jul igen! Snart har vi jul igen med allt som det innebär. Hur är det med era barn nu?

    - Har era barn börjat fundera och skriva önskelistor ännu? Vad önskar de i så fall?

    - Var firar ni jul i år?

    - Brukar era barn julbaka med er eller själva?

    - Har ni speciella jultraditioner?
  3. maylin
    #2

    Egna svar

    - Har era barn börjat fundera och skriva önskelistor ännu? Vad önskar de i så fall?
    - Ja, önskelistan finns på kylskåpet. Jag brukar göra en med 3 spalter, en för varje barn, där de kan fylla i saker eftersom. Min 10-åring önskar sig en mobil, gamla mynt (han samlar på det), legosatser med Indiana Jones, en bumerang, knallpistol, trisslotter och fossiler.

    - Var firar ni jul i år?
    Vi firar hemma och har bjudit in föräldrar och syskon med familjer. Vet ej ännu vilka som kommer. Det blir 15 med oss om alla kommer.

    - Brukar era barn julbaka med er eller själva?
    Vi bakar alltid tillsammans pepparkakor, saffransbullar och minttoppar till jul, plus julgodis. Barnen dekorerar själva pepparkashuset.

    - Har ni speciella jultraditioner?
    God frukost, utevistelse, tomtegröt till lunch, Kalle Anka och sen julbord.
    Förr kom tomten efter julbordet, men nu har han börjat komma tidigare så att barnen hinner ha kul med sina julklappar. Fast nu i år jobbar ena svägerskan till 16.00 så att om de kommer måste vi ta klappöppningen senare.
  4. 2
    Egna svar - Har era barn börjat fundera och skriva önskelistor ännu? Vad önskar de i så fall?
    - Ja, önskelistan finns på kylskåpet. Jag brukar göra en med 3 spalter, en för varje barn, där de kan fylla i saker eftersom. Min 10-åring önskar sig en mobil, gamla mynt (han samlar på det), legosatser med Indiana Jones, en bumerang, knallpistol, trisslotter och fossiler.

    - Var firar ni jul i år?
    Vi firar hemma och har bjudit in föräldrar och syskon med familjer. Vet ej ännu vilka som kommer. Det blir 15 med oss om alla kommer.

    - Brukar era barn julbaka med er eller själva?
    Vi bakar alltid tillsammans pepparkakor, saffransbullar och minttoppar till jul, plus julgodis. Barnen dekorerar själva pepparkashuset.

    - Har ni speciella jultraditioner?
    God frukost, utevistelse, tomtegröt till lunch, Kalle Anka och sen julbord.
    Förr kom tomten efter julbordet, men nu har han börjat komma tidigare så att barnen hinner ha kul med sina julklappar. Fast nu i år jobbar ena svägerskan till 16.00 så att om de kommer måste vi ta klappöppningen senare.
  5. Medlem sedan
    Jul 1998
    #3
    - Jo en önskelista är under uppbygnad
    - Vet inte
    - Vi bakar inte
    - Nej
  6. 3
    - Jo en önskelista är under uppbygnad
    - Vet inte
    - Vi bakar inte
    - Nej
  7. Medlem sedan
    Jan 2008
    #4
    - Har era barn börjat fundera och skriva önskelistor ännu? Vad önskar de i så fall?

    Japp. En TV-skärm till sitt rum(enbart för TV-spel), ett Pokemonspel till DS

    - Var firar ni jul i år?
    hemma hos oss med svärföräldrarna

    - Brukar era barn julbaka med er eller själva?
    Vi bakar tillsammans

    - Har ni speciella jultraditioner?
    Vi aker mkt skidor! Julafton är det tomte pa fm, sedan jullunch, lek(skridskor om vädret är bra) och sedan lagar vi ngt gott till middag(inte julmat). pa juldagen aker vi skidor.
  8. 4
    - Har era barn börjat fundera och skriva önskelistor ännu? Vad önskar de i så fall?

    Japp. En TV-skärm till sitt rum(enbart för TV-spel), ett Pokemonspel till DS

    - Var firar ni jul i år?
    hemma hos oss med svärföräldrarna

    - Brukar era barn julbaka med er eller själva?
    Vi bakar tillsammans

    - Har ni speciella jultraditioner?
    Vi aker mkt skidor! Julafton är det tomte pa fm, sedan jullunch, lek(skridskor om vädret är bra) och sedan lagar vi ngt gott till middag(inte julmat). pa juldagen aker vi skidor.
  9. Medlem sedan
    Sep 1999
    #5
    Julenkäten
    - Har era barn börjat fundera och skriva önskelistor ännu? Vad önskar de i så fall?
    Linn önskar sej en kamera, locktång, morgonrock och naturligtvis en egen ponny. Johan vill bara ha lego.

    - Var firar ni jul i år?
    Hemma

    - Brukar era barn julbaka med er eller själva?
    Tillsammans men i år tror jag att Linn kommer att baka en del själv.

    - Har ni speciella jultraditioner?
    Sen vi flyttade hit så är traditionerna Mariakyrkans levande julkrubba 11.00 (man får vara delaktig och sjunga allt från bä bä vita lamm till Adams julsång. Efter det blir det doppelunch, sen ut i snön och göra nånting, julbordet, tomten kommer...
  10. 5
    Julenkäten
    - Har era barn börjat fundera och skriva önskelistor ännu? Vad önskar de i så fall?
    Linn önskar sej en kamera, locktång, morgonrock och naturligtvis en egen ponny. Johan vill bara ha lego.

    - Var firar ni jul i år?
    Hemma

    - Brukar era barn julbaka med er eller själva?
    Tillsammans men i år tror jag att Linn kommer att baka en del själv.

    - Har ni speciella jultraditioner?
    Sen vi flyttade hit så är traditionerna Mariakyrkans levande julkrubba 11.00 (man får vara delaktig och sjunga allt från bä bä vita lamm till Adams julsång. Efter det blir det doppelunch, sen ut i snön och göra nånting, julbordet, tomten kommer...
  11. Medlem sedan
    Sep 1999
    #6
    Då saknar du inte när Bräntis har sin obligatoriska säsongsstart på juldagen (eller är det annandagen) JAg blir riktigt avis på er som har så bra skidområden i närheten.
  12. 6
    Då saknar du inte när Bräntis har sin obligatoriska säsongsstart på juldagen (eller är det annandagen) JAg blir riktigt avis på er som har så bra skidområden i närheten.
  13. Medlem sedan
    Aug 1999
    #7
    1. Timmy önskar sig en mobiltelefon.
    2. Vi firar hemma hos oss med släkten.
    3. Ja vi bakar pepparkakor i alla fall.
    4. Tja, julklapp och godis i julstrumpan på morgonen. Släkten kommer vid 14-tiden. Kalle anka, mat och sedan julklappar. Mys på kvällen med tv, lite gott att äta, tända ljus, nya leksaker. Bästa tiden på hela dagen.
  14. 7
    1. Timmy önskar sig en mobiltelefon.
    2. Vi firar hemma hos oss med släkten.
    3. Ja vi bakar pepparkakor i alla fall.
    4. Tja, julklapp och godis i julstrumpan på morgonen. Släkten kommer vid 14-tiden. Kalle anka, mat och sedan julklappar. Mys på kvällen med tv, lite gott att äta, tända ljus, nya leksaker. Bästa tiden på hela dagen.
  15. Medlem sedan
    Dec 2007
    #8
    Har era barn börjat fundera och skriva önskelistor ännu? Vad önskar de i så fall?
    * Adam har inte sagt direkt vad han önskar sig men det spelar ingen roll för jag har redan köpt en DV-kamera åt honom. Han går på film-/animerings-kurs så jag tror det kändes som en bra present som han kan ha mycket länge och kanske kan jag låna den ibland :-)

    - Var firar ni jul i år?
    * Hos min mamma på fm och hos mitt X på em.

    - Brukar era barn julbaka med er eller själva?
    * Adam brukar vara med en stund men tröttnar snabbt.

    - Har ni speciella jultraditioner?
    * Ja dopp i grytan, annars inget direkt.
  16. 8
    Har era barn börjat fundera och skriva önskelistor ännu? Vad önskar de i så fall?
    * Adam har inte sagt direkt vad han önskar sig men det spelar ingen roll för jag har redan köpt en DV-kamera åt honom. Han går på film-/animerings-kurs så jag tror det kändes som en bra present som han kan ha mycket länge och kanske kan jag låna den ibland :-)

    - Var firar ni jul i år?
    * Hos min mamma på fm och hos mitt X på em.

    - Brukar era barn julbaka med er eller själva?
    * Adam brukar vara med en stund men tröttnar snabbt.

    - Har ni speciella jultraditioner?
    * Ja dopp i grytan, annars inget direkt.
  17. Medlem sedan
    Dec 1999
    #9
    - Har era barn börjat fundera och skriva önskelistor ännu? Vad önskar de i så fall?
    Ja, Henke önskar sig nya DS med kamera i metallicblå färg och spelet Pokemon Platina. Det kommer han att få. I övrigt har jag redan inhandlat tre böcker om Rymden varav två är skönlitterära. Det är hans största intresse. En slalomhjälm, Puma huvtröja, Dvd-filmer "Det var en gång" (historia) och ett pussel på 500 bitar. Hans far ska även köpa en Digital fotoram där vi ska lägga in bilderna på när de gjorde en ravinvandring på Kreta i somras, bara han och hans far. Sen får alla barnen tillsammans biljetter till Alice i underlandet med Amy Diamond på Maximteatern. Vi ska gå den 26 dec.
    - Var firar ni jul i år?
    - Vi firar alltid hos svärföräldrarna. Mina föräldrar bor i Skåne och jag vill inte åka så långt när det är halt på vägarna.
    - Brukar era barn julbaka med er eller själva?
    - Det är min man som åtar sig att baka med barnen. I helgen satte de ihop ett färdigt pepparkakshus som de fick pynta. Jag gissar att det blir åtminstone ett lussebak också, om vi orkar göra pepparkakor i år vet jag inte. Jag ska nog försöka göra lite "enklare" julgodis med barnen, typ risbräck och ischoklad. Men Henke är inte så intresserad längre. Det är mer hans yngre systrar som vill baka.
    - Har ni speciella jultraditioner?
    - Liten egen paketöppning på morgonen med paket under granen och julstrumpa. Sen lutfisk (och torsk till barnen) hemma hos svärföräldrarna till lunch. Någon timme ute (promenad el dyl) och sen glögg och Kalle Anka och Kan du vissla Johanna. Tomte och paketöppning. Julbord/julmiddag.
  18. 9
    - Har era barn börjat fundera och skriva önskelistor ännu? Vad önskar de i så fall?
    Ja, Henke önskar sig nya DS med kamera i metallicblå färg och spelet Pokemon Platina. Det kommer han att få. I övrigt har jag redan inhandlat tre böcker om Rymden varav två är skönlitterära. Det är hans största intresse. En slalomhjälm, Puma huvtröja, Dvd-filmer "Det var en gång" (historia) och ett pussel på 500 bitar. Hans far ska även köpa en Digital fotoram där vi ska lägga in bilderna på när de gjorde en ravinvandring på Kreta i somras, bara han och hans far. Sen får alla barnen tillsammans biljetter till Alice i underlandet med Amy Diamond på Maximteatern. Vi ska gå den 26 dec.
    - Var firar ni jul i år?
    - Vi firar alltid hos svärföräldrarna. Mina föräldrar bor i Skåne och jag vill inte åka så långt när det är halt på vägarna.
    - Brukar era barn julbaka med er eller själva?
    - Det är min man som åtar sig att baka med barnen. I helgen satte de ihop ett färdigt pepparkakshus som de fick pynta. Jag gissar att det blir åtminstone ett lussebak också, om vi orkar göra pepparkakor i år vet jag inte. Jag ska nog försöka göra lite "enklare" julgodis med barnen, typ risbräck och ischoklad. Men Henke är inte så intresserad längre. Det är mer hans yngre systrar som vill baka.
    - Har ni speciella jultraditioner?
    - Liten egen paketöppning på morgonen med paket under granen och julstrumpa. Sen lutfisk (och torsk till barnen) hemma hos svärföräldrarna till lunch. Någon timme ute (promenad el dyl) och sen glögg och Kalle Anka och Kan du vissla Johanna. Tomte och paketöppning. Julbord/julmiddag.

Liknande trådar

  1. snart är det påsk enkät
    By Folkabo in forum _0906 Junibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-02-15, 17:54
  2. men det är ju snart jul....enkät
    By mandelblomma in forum Ordet är fritt
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2008-11-05, 16:14
  3. Snart har 1 år gått! - Enkät
    By MionsMamma in forum _0710 Oktoberbarn
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2008-09-30, 23:21
  4. Snart 1 år sen +liten enkät
    By Malo in forum _0610 Oktoberbarn
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2007-09-13, 20:00
  5. Snart påk, snodd enkät!
    By jannice_ in forum _0409 Septemberbarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2006-03-31, 19:22
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar