Vill ju att min bebis ska vara bebis
_0907 Julibarn
  1. Medlem sedan
    Mar 2002
    #1

    Vill ju att min bebis ska vara bebis

    länge... Det vill säga jag hade planerat att vänta med smakportioner tills Pelle kanske är fem månader. Men nu när vi vägde på BVC i förra veckan, hade han inte gått upp som han "ska". Redan förra gången vi vägde, när han var 3 månader, hade han halkat ner på en kurva över medel från att ha legat två kurvor över. Visserligen har han inte gått ner mer utan verkar mer eller mindre följa sin nya kurva. BVC sköterskan lämnade det till mig att bestämma ifall jag vill börja med annan mat och jag tycker det är så svårt!! Han är nöjd och växer på längden (med råge!!) som han ska, så jag skulle gärna vilja vänta. Men tänk om det tar tid att få snits med vanliga ätandet, då kanske amningen blir väldigt otillräcklig? Hon tyckte att jag kunde börja med lite gröt på kvällen ifall ha börjar vakna oftare för mat på natten. Men det gör han ju inte, så ska jag vänta på att/om det inträffar eller? Jag har alltid resonerat som så att om bebis är nöjd och glad så är det ingen fara om inte viktuppgången är tipp topp, men sköterskan sa att det gått ganska långt när de blir missnöjda. Hur skulle ni gjort?
    Mari, Roger (4dadtobe), Alvin 18/6 2007 och Pelle 7/7 2009
  2. 1
    Vill ju att min bebis ska vara bebis länge... Det vill säga jag hade planerat att vänta med smakportioner tills Pelle kanske är fem månader. Men nu när vi vägde på BVC i förra veckan, hade han inte gått upp som han "ska". Redan förra gången vi vägde, när han var 3 månader, hade han halkat ner på en kurva över medel från att ha legat två kurvor över. Visserligen har han inte gått ner mer utan verkar mer eller mindre följa sin nya kurva. BVC sköterskan lämnade det till mig att bestämma ifall jag vill börja med annan mat och jag tycker det är så svårt!! Han är nöjd och växer på längden (med råge!!) som han ska, så jag skulle gärna vilja vänta. Men tänk om det tar tid att få snits med vanliga ätandet, då kanske amningen blir väldigt otillräcklig? Hon tyckte att jag kunde börja med lite gröt på kvällen ifall ha börjar vakna oftare för mat på natten. Men det gör han ju inte, så ska jag vänta på att/om det inträffar eller? Jag har alltid resonerat som så att om bebis är nöjd och glad så är det ingen fara om inte viktuppgången är tipp topp, men sköterskan sa att det gått ganska långt när de blir missnöjda. Hur skulle ni gjort?
  3. Medlem sedan
    Dec 2008
    #2
    Jag tycker du resonerar helt rätt. Bebis är nöjd o glad och växer på längden som förväntat. Hade du haft för lite mat skulle längden oxå släpa efter.
    Vänta du tills det känns rätt. Det är du som känner ditt barn bäst!
  4. 2
    Jag tycker du resonerar helt rätt. Bebis är nöjd o glad och växer på längden som förväntat. Hade du haft för lite mat skulle längden oxå släpa efter.
    Vänta du tills det känns rätt. Det är du som känner ditt barn bäst!
  5. Medlem sedan
    Jan 2009
    #3
    Jag tycker du kan vänta. Du känner ju Pelle. Är han nöjd då han har ätit och äter inte hela tiden så måste det ju räcka. Lyssna inte så mycket på BVC, ibland tycker jag bara att de oroar istället för att lugna.
  6. 3
    Jag tycker du kan vänta. Du känner ju Pelle. Är han nöjd då han har ätit och äter inte hela tiden så måste det ju räcka. Lyssna inte så mycket på BVC, ibland tycker jag bara att de oroar istället för att lugna.
  7. Medlem sedan
    May 2005
    #4
    Jag hae väntat om jag velat vänta. Alltså, det känns som om de är helt vilda på bvc ibland, som om de liksom inte tror på amning på nåt sätt vilket ju är lite knas.
    Om han växer, så växer han ju? Alltså, det hade ju varit skillnad kanske om allt stannat kvar och ploppat ner flera kurvor, men det är väl inget konstigt att han inte fettar på sig sådär rasande varenda vecka liksom. Om lilla ungen äter och bajsar och kissar och är glad, och som sagt, växer. Då är det ju såklart ingen fara.
  8. 4
    Jag hae väntat om jag velat vänta. Alltså, det känns som om de är helt vilda på bvc ibland, som om de liksom inte tror på amning på nåt sätt vilket ju är lite knas.
    Om han växer, så växer han ju? Alltså, det hade ju varit skillnad kanske om allt stannat kvar och ploppat ner flera kurvor, men det är väl inget konstigt att han inte fettar på sig sådär rasande varenda vecka liksom. Om lilla ungen äter och bajsar och kissar och är glad, och som sagt, växer. Då är det ju såklart ingen fara.
  9. Medlem sedan
    Dec 2002
    #5
    Jag får hålla med föregående talare.
    Är han nöjd och glad och växer så kan han ju inte gärna få för lite mat!
    De stirrar sig gärna blinda på sina kurvor på bvc.
  10. 5
    Jag får hålla med föregående talare.
    Är han nöjd och glad och växer så kan han ju inte gärna få för lite mat!
    De stirrar sig gärna blinda på sina kurvor på bvc.

Liknande trådar

  1. Att vara bebis är ju hur kul som helst
    By fudge in forum _1101 Januaribarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2011-05-26, 11:09
  2. Kan det vara Mirakel 2's bebis
    By Nerthus in forum _1002 Februaribarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2010-01-29, 11:04
  3. vara ifrån sin bebis...
    By iggan in forum _0611 Novemberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-08-14, 21:28
  4. Snusa bebis lär ju vara ett...
    By malwa in forum _0606 Junibarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-06-06, 19:24
  5. Kan bebis vara magsjuk?
    By Louise m Eric 050818 in forum _0508 Augustibarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2005-12-22, 23:24
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar