Lång dag med mycket "gå"
Ryggmärgsbråck
  1. Medlem sedan
    Oct 2001
    #1

    Lång dag med mycket "gå"

    Började med shuntpool,fast så heter det nog inte längre.Allt är bra,men knän och fötter sämre.Eller tårna för att vara exakt.Vi ska få en remiss för en MR av hela ryggraden,kolla att det inte handlar om fjättrad ryggmärg.Sedan ska de skynda på ett besök på avdelningen med tyngd på ortoped.Hoppas på att de opererar tårna som krampar och drar ihop sig.Värken i knäna kan komma från en gång med något böjda knän hela tiden,,,hur man nu löser det??
    När de frågade efter hur ont hon hade efter gångstudien var det i slutet på skalan,tråkigt.Inte blev det roligare när färdtjänsten hade totalt datorhaveri,ta bil på gatan,ta kvitto,skicka in och få ersättning.Nä tack vill inte beblanda mig i den härvan,tar väl två evigheter om det ens godkänns.Tur att vi kunde ta buss och pendel hem.
    Rikedom är att kunna ge utan att vänta något åter.
  2. 1
    Lång dag med mycket "gå" Började med shuntpool,fast så heter det nog inte längre.Allt är bra,men knän och fötter sämre.Eller tårna för att vara exakt.Vi ska få en remiss för en MR av hela ryggraden,kolla att det inte handlar om fjättrad ryggmärg.Sedan ska de skynda på ett besök på avdelningen med tyngd på ortoped.Hoppas på att de opererar tårna som krampar och drar ihop sig.Värken i knäna kan komma från en gång med något böjda knän hela tiden,,,hur man nu löser det??
    När de frågade efter hur ont hon hade efter gångstudien var det i slutet på skalan,tråkigt.Inte blev det roligare när färdtjänsten hade totalt datorhaveri,ta bil på gatan,ta kvitto,skicka in och få ersättning.Nä tack vill inte beblanda mig i den härvan,tar väl två evigheter om det ens godkänns.Tur att vi kunde ta buss och pendel hem.
  3. Medlem sedan
    Jul 2002
    #2
    Min son går också med "knäad gång" och fötter och tår ser inte så vackra ut precis, menar du/läkarna att det kan höra ighop med fjättrad ryggrad. Tror inte att han har ont i knäna men ofta i rygg och skuldror, men sen tror jag inte att han går lika mycket som din dotter. det känns på dina beskrivningar som att de är rätt lika i "sitt funktionshinder" om du förstår vad jag menar.
  4. 2
    Min son går också med "knäad gång" och fötter och tår ser inte så vackra ut precis, menar du/läkarna att det kan höra ighop med fjättrad ryggrad. Tror inte att han har ont i knäna men ofta i rygg och skuldror, men sen tror jag inte att han går lika mycket som din dotter. det känns på dina beskrivningar som att de är rätt lika i "sitt funktionshinder" om du förstår vad jag menar.

Liknande trådar

  1. Hur lång tid efter "beslutsmöte"?
    By mamin in forum Vårdbidrag/försäkringar
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-07-19, 11:08
  2. "Lång" bebis. :) Jättesöt.
    By SessanP in forum Ordet är fritt
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2009-03-04, 20:33
  3. "Lång" första förlossning.....
    By Jehia in forum _0901 Januaribarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-01-06, 10:12
  4. Snodd enkät! "Lång"
    By Frida med 2 busar in forum _0609 Septemberbarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2006-12-02, 12:54
  5. lång tid att "sörja" misslyckandet ?
    By fish in forum Separation
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-10-09, 20:49
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar