Julklappar!
_0408 Augustibarn
  1. Medlem sedan
    Nov 2003
    #1

    Julklappar!

    Jaha, då var det dax igen...
    Jag har total idétorka vad gäller en lite mer "riktig" julklapp till Thea... Hon ska få en ny baddräkt, och en mysig badrock, (har ni sett Hemtex barnbadrockar, dom är supergooosiga. Lillasyster ska också få en) och ett litet halssmycke som hon såg i somras och tyckte var fint.
    På hennes önskelista till tomten står:
    Slalomskidor o pjäxor
    "Kullerbyttsmadrass"
    Pussel, över 200 bitar
    Dykringar
    Studsmatta
    Cyklop/simfötter
    Svart AGAM stol (IKEA)
    Utebord med bänkar för barn till terrassen
    Klättergrepp
    Gungbräda och andra roliga lekgrejer till Gläntan
    Klätterställning
    Ribbstol till källaren

    Det är alltså grejer som HON vill ha, inte som vi har kust att ge, det är ju två olika saker... Eller, jo, Agamstolen har jag skrivit upp...
    Men inget av det känns klockrent... Först tänkte vi på en snowboard som hon önskat sig, men det är bättre att hon får testa med en hyrbräda först. Så jag vet inte vad vi ska hitta på.
    Vad ska era femåringar få?

    //A
    ~ Thea augusti -04 ~
    ~ Lovis april -08 ~

  2. 1
    Julklappar! Jaha, då var det dax igen...
    Jag har total idétorka vad gäller en lite mer "riktig" julklapp till Thea... Hon ska få en ny baddräkt, och en mysig badrock, (har ni sett Hemtex barnbadrockar, dom är supergooosiga. Lillasyster ska också få en) och ett litet halssmycke som hon såg i somras och tyckte var fint.
    På hennes önskelista till tomten står:
    Slalomskidor o pjäxor
    "Kullerbyttsmadrass"
    Pussel, över 200 bitar
    Dykringar
    Studsmatta
    Cyklop/simfötter
    Svart AGAM stol (IKEA)
    Utebord med bänkar för barn till terrassen
    Klättergrepp
    Gungbräda och andra roliga lekgrejer till Gläntan
    Klätterställning
    Ribbstol till källaren

    Det är alltså grejer som HON vill ha, inte som vi har kust att ge, det är ju två olika saker... Eller, jo, Agamstolen har jag skrivit upp...
    Men inget av det känns klockrent... Först tänkte vi på en snowboard som hon önskat sig, men det är bättre att hon får testa med en hyrbräda först. Så jag vet inte vad vi ska hitta på.
    Vad ska era femåringar få?

    //A
  3. Medlem sedan
    Dec 2003
    #2
    Å jag tror jag skiter i det där i år!


  4. 2
    Å jag tror jag skiter i det där i år!


  5. Medlem sedan
    Dec 2003
    #3
    Kullerbyttemadrass tycker jag låter underbart. En madrass med ett fint tyg runt
  6. 3
    Kullerbyttemadrass tycker jag låter underbart. En madrass med ett fint tyg runt
  7. Medlem sedan
    Nov 2003
    #4

    Ja, en sån hade jag...

    En gammal tagelmadrass med fint gult 70-tals tyg runt, när jag var liten och den hade vi mycket kul med...
    Hoppas vi har hunnit göra fint i källaren till ni kommer nästa gång, där blir det biorum och träningsrum med kullerbyttsmadrass, ribbstol och lite skivstänger och träningsgrejer till mamma o pappa!

    //A
    ~ Thea augusti -04 ~
    ~ Lovis april -08 ~

  8. 4
    Ja, en sån hade jag... En gammal tagelmadrass med fint gult 70-tals tyg runt, när jag var liten och den hade vi mycket kul med...
    Hoppas vi har hunnit göra fint i källaren till ni kommer nästa gång, där blir det biorum och träningsrum med kullerbyttsmadrass, ribbstol och lite skivstänger och träningsgrejer till mamma o pappa!

    //A
  9. Medlem sedan
    Dec 2003
    #5
    Men! Vi vill ju komma snart
  10. 5
    Men! Vi vill ju komma snart
  11. Medlem sedan
    Nov 2003
    #6

    Oj då...

    Ska ringa min låtsaskompis Snickaren då, och se till att vinna lite pengar på Lotto... Ärligt, en miljon eller två skulle inte sitta så illa...
    Men ni får komma NÄR ni vill vet du väl! Då kan ni ju hjälpa till! Kommer ni till helgen?

    //A m fl
    ~ Thea augusti -04 ~
    ~ Lovis april -08 ~

  12. 6
    Oj då... Ska ringa min låtsaskompis Snickaren då, och se till att vinna lite pengar på Lotto... Ärligt, en miljon eller två skulle inte sitta så illa...
    Men ni får komma NÄR ni vill vet du väl! Då kan ni ju hjälpa till! Kommer ni till helgen?

    //A m fl
  13. Medlem sedan
    Jan 2004
    #7
    Inget bestämt än, men jag har funderat på Gitarr eller egen dator. Vi har en barngitarr som M gärna spelar på, men den är dels för stor, dels behöver den strängas om, och då kanske en ny är bättre. Och eftersom vi inte har någon dator som M får/kan använda så funderar jag på om han ska få en sån där minidator, de är små och passar hans små händer och så kan vi ta bort och spärra allt vi inte vill att han ska se/göra. Men i så fall får han inga andra presenter alls av oss, inte ens kläder.

    Annars är lego stort här hemma, särskilt Star Wars, han önskar sig också en jordglob, bilbana och det mesta man kan hitta i en leksaksaffär, vilket gör det svårt att välja
    Just det, en uppskattad leksak M fick när han fyllde år var en kulbana man bygger ihop på olika sätt, jag såg att de hade såna på COOP sist jag var där, men jag tror våran är köpt på tekniska museet. Ja, det var nog alla mina tips...
  14. 7
    Inget bestämt än, men jag har funderat på Gitarr eller egen dator. Vi har en barngitarr som M gärna spelar på, men den är dels för stor, dels behöver den strängas om, och då kanske en ny är bättre. Och eftersom vi inte har någon dator som M får/kan använda så funderar jag på om han ska få en sån där minidator, de är små och passar hans små händer och så kan vi ta bort och spärra allt vi inte vill att han ska se/göra. Men i så fall får han inga andra presenter alls av oss, inte ens kläder.

    Annars är lego stort här hemma, särskilt Star Wars, han önskar sig också en jordglob, bilbana och det mesta man kan hitta i en leksaksaffär, vilket gör det svårt att välja
    Just det, en uppskattad leksak M fick när han fyllde år var en kulbana man bygger ihop på olika sätt, jag såg att de hade såna på COOP sist jag var där, men jag tror våran är köpt på tekniska museet. Ja, det var nog alla mina tips...
  15. Medlem sedan
    May 2002
    #8
    Uj! jag har iongen aning faktiskt... allt han önskar ej är lego och det har vi i massor redan! sen finns det nåt spel till Ps2 han vill ha oxå...
    funderar på årskort på universeum eller bio chekar...
  16. 8
    Uj! jag har iongen aning faktiskt... allt han önskar ej är lego och det har vi i massor redan! sen finns det nåt spel till Ps2 han vill ha oxå...
    funderar på årskort på universeum eller bio chekar...
  17. Medlem sedan
    Dec 2003
    #9
    Det där är inte så dumt... men dom där små går väl oftast inte att spela dvdskivor på? För det ore ju en stor poäng om man kunde ha den att titta på film i också när man är på resande fot.
  18. 9
    Det där är inte så dumt... men dom där små går väl oftast inte att spela dvdskivor på? För det ore ju en stor poäng om man kunde ha den att titta på film i också när man är på resande fot.
  19. Medlem sedan
    Nov 2003
    #10

    Datorer har vi så det räcker...

    Och lite till, men jag har funderat på nåt sånt där TV-spel som man ska dansa/röra sig till/kasta bollar på kaniner eller allt vad det är...
    Kan det vara nåt? Samtidigt så är jag så vansinnigt trött på alla prylar!

    Annars blir det nog också nåt nytt dataspel med stavning och läsning och så, det gillar hon...
    //A
    ~ Thea augusti -04 ~
    ~ Lovis april -08 ~

  20. 10
    Datorer har vi så det räcker... Och lite till, men jag har funderat på nåt sånt där TV-spel som man ska dansa/röra sig till/kasta bollar på kaniner eller allt vad det är...
    Kan det vara nåt? Samtidigt så är jag så vansinnigt trött på alla prylar!

    Annars blir det nog också nåt nytt dataspel med stavning och läsning och så, det gillar hon...
    //A
  21. Medlem sedan
    Nov 2003
    #11

    Lego ja...

    Det är väl vårt fel, men det har Thea inte alls fastnat för... Kanske för att det bara finns en uppsättning Duplo Zoo hemma hos oss
    Men man skulle kanske köpa lite "små-lego", jag undrar om hon skulle gilla det...

    Vad har ni för spel till PS? (Jag har ingen aning nu, ta basic-versionen)... Finns det nåt som man kan hoppa och röra lite på sig till det? Och PS, den har man ihop med TVn, eller? Du hör ju... Wii, är det nåt till PS, Wii Fit och Wii Sport, är det bara för "vuxna"?
    Måste nog plugga på lite...

    Fast vi har ju en del dataspel som hon gillar, och Bolibompawebben och alla andra barnsiter är ju ett under av underhållning. Ja, nåt spel som inbegriper lite rörelse vore inte så dumt som omväxling. Inte för att jag tror att hon rör sig för lite utan mest för att det är nåt annat...

    //A
    ~ Thea augusti -04 ~
    ~ Lovis april -08 ~

  22. 11
    Lego ja... Det är väl vårt fel, men det har Thea inte alls fastnat för... Kanske för att det bara finns en uppsättning Duplo Zoo hemma hos oss
    Men man skulle kanske köpa lite "små-lego", jag undrar om hon skulle gilla det...

    Vad har ni för spel till PS? (Jag har ingen aning nu, ta basic-versionen)... Finns det nåt som man kan hoppa och röra lite på sig till det? Och PS, den har man ihop med TVn, eller? Du hör ju... Wii, är det nåt till PS, Wii Fit och Wii Sport, är det bara för "vuxna"?
    Måste nog plugga på lite...

    Fast vi har ju en del dataspel som hon gillar, och Bolibompawebben och alla andra barnsiter är ju ett under av underhållning. Ja, nåt spel som inbegriper lite rörelse vore inte så dumt som omväxling. Inte för att jag tror att hon rör sig för lite utan mest för att det är nåt annat...

    //A
  23. Medlem sedan
    Dec 2006
    #12
    Det är om det finns dansmatta till PS. Ingen aning. Vi har själva en Wii och vi har funderat på en dansmatta till Märta, men den får vänta nu har en massa andra idéer.
  24. 12
    Det är om det finns dansmatta till PS. Ingen aning. Vi har själva en Wii och vi har funderat på en dansmatta till Märta, men den får vänta nu har en massa andra idéer.
  25. Medlem sedan
    Dec 2006
    #13
    Kan nog vara vettigt att prova med en hyrbräda först för att se om hon gillar det.
    Vi har köpt en Nintendo DS till henne. Ett sådant minispel som man har i handen. Storebror har en sådan och hon tittar så avundsjukt när han spelar. Han brukar spela när vi reser långt med bil eller flyg. Så, hon har mer än väl spräckt sin budget i jul, fast hon fick billiga presenter när hon fyllde år istället.
  26. 13
    Kan nog vara vettigt att prova med en hyrbräda först för att se om hon gillar det.
    Vi har köpt en Nintendo DS till henne. Ett sådant minispel som man har i handen. Storebror har en sådan och hon tittar så avundsjukt när han spelar. Han brukar spela när vi reser långt med bil eller flyg. Så, hon har mer än väl spräckt sin budget i jul, fast hon fick billiga presenter när hon fyllde år istället.
  27. Medlem sedan
    Jan 2004
    #14
    Vet faktiskt inte, men det har du nog rätt i. Man kanske kan lägga över sina skivor på en extern hårddisk? Eller på ett USB-minne?
  28. 14
    Vet faktiskt inte, men det har du nog rätt i. Man kanske kan lägga över sina skivor på en extern hårddisk? Eller på ett USB-minne?
  29. Medlem sedan
    Jan 2004
    #15
    Vi köpte Wii till oss själva, det verkar lite för svårt för ungarna än (trodde det skulle vara lättare). Ett spel som M gillar är Lego Star Wars för PS2. För mig känns det ok när man slår sönder legogubbar i spelet. Det gör mina barn ju redan på riktigt Ett annat populärt spel är Nicke nyfiken, också PS2.
  30. 15
    Vi köpte Wii till oss själva, det verkar lite för svårt för ungarna än (trodde det skulle vara lättare). Ett spel som M gillar är Lego Star Wars för PS2. För mig känns det ok när man slår sönder legogubbar i spelet. Det gör mina barn ju redan på riktigt Ett annat populärt spel är Nicke nyfiken, också PS2.
  31. Medlem sedan
    Jan 2004
    #16
    Till PS2 (Sonys spelkonsol) finns EyeToy och tillhörande spel. Det är såna som man rör på sig i och EyeToy är som en liten webkamera som filmar en. Det måste man dock ha rätt stor plats för och hyfsat bra belysning. Wii (Nintendo) är baserad på att man har trådlösa kontroller som man viftar med. Vi har Wii fit, till den behöver man en balansbräda, det tycker ungarna är rätt kul att träna balans med. Där finns många spel där man ska röra sig. Sen finns dansmattor, det har jag inte provat, men det verkar kul (finns till alla konsoler tror jag)

    Vet inte om det här hjälper, men hoppas det klarnat lite iaf...
  32. 16
    Till PS2 (Sonys spelkonsol) finns EyeToy och tillhörande spel. Det är såna som man rör på sig i och EyeToy är som en liten webkamera som filmar en. Det måste man dock ha rätt stor plats för och hyfsat bra belysning. Wii (Nintendo) är baserad på att man har trådlösa kontroller som man viftar med. Vi har Wii fit, till den behöver man en balansbräda, det tycker ungarna är rätt kul att träna balans med. Där finns många spel där man ska röra sig. Sen finns dansmattor, det har jag inte provat, men det verkar kul (finns till alla konsoler tror jag)

    Vet inte om det här hjälper, men hoppas det klarnat lite iaf...

Liknande trådar

  1. Julklappar
    By jullängtan in forum Hem & fritid
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-09-23, 15:30
  2. Julklappar??????????
    By PiaD1978 in forum _0712 Decemberbarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2008-12-21, 09:07
  3. julklappar?
    By cogito in forum Medelålders 45+
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2008-12-20, 09:44
  4. Julklappar
    By Tigerlily in forum Ordet är fritt
    Svar: 29
    Senaste inlägg: 2008-12-18, 15:33
  5. Mer om julklappar
    By HiB. in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-12-22, 22:53
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar