Hur resonerar ni kring svininfluensan?
_99 Alla barn
  1. Medlem sedan
    Dec 1999
    #1

    Hur resonerar ni kring svininfluensan?

    Är era barn vaccinerade? Var har ni vaccinerat? Vaccinerar er skola? Har barnen kanske redan haft svininfluensan och hur har den yttrat sig i såfall? Ni som inte vaccinerar, hur tänker ni?

    Själva tror vi att alla tre barnen har haft det, även om vi inte fått det bekräftat. Vi har inte haft någon epidemi på varken skola eller dagis så var vi fått det ifrån vet vi inte. Men enligt vårdguiden så går det inga andra influensor just nu, och att de haft influensa råder inget tvivel om. Så vi avvaktar just nu med vaccinering för våra, tycker inte de behöver dubbelt. I övrigt finns inget vaccin att tillgå varken på vår vårdcentral eller vårt BVC just nu. Skolan vaccinerar bara åk 4. Hur vi vuxna ska göra har vi inte bestämt än, men de kommer inte att börja vaccinera vuxna här förrän i december. Detta gäller då Järfälla, som ligger utanför Stockholm men inte tillhör Stockholms kommun.

    Symptomen som våra barn haft har varit: halsont, ont i huvudet, ont i kroppen och feber. Henke hade 40 grader, Elina 5 år hade 39,5 men Ida 9 år hade bara 38. Alla har haft problem med luftvägarna på olika sätt. Henke fick en grym hosta som han fortfarande har. Elina var andningspåverkad första natten med långsam rosslande andning men den gav med sig efter första natten. Ingen hosta. Ida har som tryck över hals och bröst, men ingen hosta. De har varit jättetrötta och sovit större delen av tiden de varit sjuka, men de har inte varit sjuka mer än 4 dagar. De har heller inte smittat speciellt många kompisar vilket ju talar emot att vi verkligen hade svininfluensan... Ser fram emot era svar.
  2. 1
    Hur resonerar ni kring svininfluensan? Är era barn vaccinerade? Var har ni vaccinerat? Vaccinerar er skola? Har barnen kanske redan haft svininfluensan och hur har den yttrat sig i såfall? Ni som inte vaccinerar, hur tänker ni?

    Själva tror vi att alla tre barnen har haft det, även om vi inte fått det bekräftat. Vi har inte haft någon epidemi på varken skola eller dagis så var vi fått det ifrån vet vi inte. Men enligt vårdguiden så går det inga andra influensor just nu, och att de haft influensa råder inget tvivel om. Så vi avvaktar just nu med vaccinering för våra, tycker inte de behöver dubbelt. I övrigt finns inget vaccin att tillgå varken på vår vårdcentral eller vårt BVC just nu. Skolan vaccinerar bara åk 4. Hur vi vuxna ska göra har vi inte bestämt än, men de kommer inte att börja vaccinera vuxna här förrän i december. Detta gäller då Järfälla, som ligger utanför Stockholm men inte tillhör Stockholms kommun.

    Symptomen som våra barn haft har varit: halsont, ont i huvudet, ont i kroppen och feber. Henke hade 40 grader, Elina 5 år hade 39,5 men Ida 9 år hade bara 38. Alla har haft problem med luftvägarna på olika sätt. Henke fick en grym hosta som han fortfarande har. Elina var andningspåverkad första natten med långsam rosslande andning men den gav med sig efter första natten. Ingen hosta. Ida har som tryck över hals och bröst, men ingen hosta. De har varit jättetrötta och sovit större delen av tiden de varit sjuka, men de har inte varit sjuka mer än 4 dagar. De har heller inte smittat speciellt många kompisar vilket ju talar emot att vi verkligen hade svininfluensan... Ser fram emot era svar.
  3. Medlem sedan
    Jul 1998
    #2
    Vaccinerade igår.
    Ingen direkt epidemi ännu i skolorna men, efter mycket velande hit och dit betsämde vi oss för att vaccinera. Den här veckan och nästa, vaccineras bara barn. 3-5 år på VC, 6-12 på vaccinationscentralen (köade i 2 timmar), från 12 år i hos skolsköterskan.

    Elias och jag har har haft nån konstig förkylning med hosta och ont i kroppen. Inget mer....

    Magnus & jag ska, om vi hinner, vaccinera oss v.48.

    Det låter helt klart som era barn fått den, då är det bara ni kvar då :/

    kram
  4. 2
    Vaccinerade igår.
    Ingen direkt epidemi ännu i skolorna men, efter mycket velande hit och dit betsämde vi oss för att vaccinera. Den här veckan och nästa, vaccineras bara barn. 3-5 år på VC, 6-12 på vaccinationscentralen (köade i 2 timmar), från 12 år i hos skolsköterskan.

    Elias och jag har har haft nån konstig förkylning med hosta och ont i kroppen. Inget mer....

    Magnus & jag ska, om vi hinner, vaccinera oss v.48.

    Det låter helt klart som era barn fått den, då är det bara ni kvar då :/

    kram
  5. Medlem sedan
    Sep 1999
    #3
    I västerbottens län har man kommit till att börja med barn 6mån-5 år och deras familjer med start på måndag. Jag tänkte åka till VC med bägge barnen och se till att vi får sprutan.
  6. 3
    I västerbottens län har man kommit till att börja med barn 6mån-5 år och deras familjer med start på måndag. Jag tänkte åka till VC med bägge barnen och se till att vi får sprutan.
  7. Medlem sedan
    Jan 2008
    #4

    Här vaccineras inte barn

    Schweiz tillater inte vacc av barn under 18ar sa vara barn vaccineras inte. Min man har vacc.sig eftersom han reser mkt i Ryssland o Ukraina. Jag ska nog vacc. mig i veckan för att kanske skydda barnen lite fran smittan.
  8. 4
    Här vaccineras inte barn Schweiz tillater inte vacc av barn under 18ar sa vara barn vaccineras inte. Min man har vacc.sig eftersom han reser mkt i Ryssland o Ukraina. Jag ska nog vacc. mig i veckan för att kanske skydda barnen lite fran smittan.
  9. Medlem sedan
    Aug 1999
    #5
    Hej!
    Timmy vaccinerades i skolan i måndags. Jag vaccinerades på jobbet för ett par veckor sedan. De stora killarna kommer att vaccineras i skolan inom de närmsta veckorna. Maken tänker inte vaccinera sig.
  10. 5
    Hej!
    Timmy vaccinerades i skolan i måndags. Jag vaccinerades på jobbet för ett par veckor sedan. De stora killarna kommer att vaccineras i skolan inom de närmsta veckorna. Maken tänker inte vaccinera sig.

Liknande trådar

  1. Hur resonerar ni kring alkohol
    By Irene Huss in forum _1108 Augustibarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-09-25, 21:19
  2. Hur resonerar ni kring renovering?
    By sprengja in forum Ordet är fritt
    Svar: 31
    Senaste inlägg: 2009-09-14, 07:41
  3. Hur resonerar ni kring amning....?
    By anonymt namn in forum _0712 Decemberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-06-19, 17:07
  4. Hur resonerar ni kring filmer med
    By Mamman1 in forum Hem & fritid
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-12-25, 19:14
  5. Hur resonerar ni kring *enkät, typ*
    By cilea in forum Singelmingel
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2005-10-26, 22:25
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar