5,5 år och sista bvc-besöket
_0404 Aprilbarn
  1. Medlem sedan
    Aug 2003
    #1

    5,5 år och sista bvc-besöket

    Alicia var på 5,5-årskontroll i förrgår. Sista bvc-besöket innan hon skrivs över till skolhälsovården. Hon "skötte sig" sig exempariskt! Hon är nu 117,5 cm lång och väger 22 kilo. Rak och fin ryggrad, fina lungor och bra hjärtljud. Sprutan kändes inte ett dugg sa hon. Ok, jag hade satt emla-plåster en stund innan (bedövningsplåster) men vad då, det är ju ett barn! Alexander var nog mer orolig än Alicia själv. Han stod vid väggen och var rädd att det skulle göra ont på hans älskade lillasyster. Han är så go, Alexander!

    Sen körde vi in till stan för att ta hål i hennes små öron; hennes dröm och nu skulle det ske, efter sprutan! Vi kom dit och fick världens bästa från personalen! Hon tog in Alicia och mig i deras fikarum för att ta hålen eftersom lillan är så pass blyg. Maskineriet laddades och det blev ett hål. Alicia började gråta direkt. Hon tyckte det gjorde så ont stackaren! Men hoppsan, det var ett annat öronhänge i maskinen! Så vi sa att vi tar ut det och sätter in det Alicia valt. Men det nya gick inte igenom. Det gjorde ont och Alicia grät. Vi bestämde att vi skulle komma tillbaka om några dagar och göra nytt hål i det örat + ett i det andra. Det var så synd om tjejen som tog hålet också. Hon var så ångerfull med tanke på Alicias mutism och att det blev så fel. Men det är ju sånt som händer. Det var bara synd att det hände Alicia som är lite speciell.

    Alicia ville ha ett rosa bandet band och det fick hon av tjejen.

    I dag var vi där igen, med emlade öron. Hon tog ett hål i dag och sa inte ett ljud, heja emla! I morgon ska vi ta det andra.

    Hur har ni andra det? Har ni vaccinerat era barn? Bvc-besök etc?
    Värd på AFF.

    Gulden i mitt liv:
    ** Alexander, 11 år (991027)
    ** Oliver, 8 år (021119)
    ** Alicia, 7 år (040402)

    Hemsida: http://www.famlille.se/
    Min blogg, både sorglig & glad: http://mariemedfamilj.bloggagratis.se/
    Min juliga blogg: http://misjul.bloggplatsen.se/
    Vårt egenstartade Autismforum: http://autismforum.egetforum.se/
  2. 1
    5,5 år och sista bvc-besöket Alicia var på 5,5-årskontroll i förrgår. Sista bvc-besöket innan hon skrivs över till skolhälsovården. Hon "skötte sig" sig exempariskt! Hon är nu 117,5 cm lång och väger 22 kilo. Rak och fin ryggrad, fina lungor och bra hjärtljud. Sprutan kändes inte ett dugg sa hon. Ok, jag hade satt emla-plåster en stund innan (bedövningsplåster) men vad då, det är ju ett barn! Alexander var nog mer orolig än Alicia själv. Han stod vid väggen och var rädd att det skulle göra ont på hans älskade lillasyster. Han är så go, Alexander!

    Sen körde vi in till stan för att ta hål i hennes små öron; hennes dröm och nu skulle det ske, efter sprutan! Vi kom dit och fick världens bästa från personalen! Hon tog in Alicia och mig i deras fikarum för att ta hålen eftersom lillan är så pass blyg. Maskineriet laddades och det blev ett hål. Alicia började gråta direkt. Hon tyckte det gjorde så ont stackaren! Men hoppsan, det var ett annat öronhänge i maskinen! Så vi sa att vi tar ut det och sätter in det Alicia valt. Men det nya gick inte igenom. Det gjorde ont och Alicia grät. Vi bestämde att vi skulle komma tillbaka om några dagar och göra nytt hål i det örat + ett i det andra. Det var så synd om tjejen som tog hålet också. Hon var så ångerfull med tanke på Alicias mutism och att det blev så fel. Men det är ju sånt som händer. Det var bara synd att det hände Alicia som är lite speciell.

    Alicia ville ha ett rosa bandet band och det fick hon av tjejen.

    I dag var vi där igen, med emlade öron. Hon tog ett hål i dag och sa inte ett ljud, heja emla! I morgon ska vi ta det andra.

    Hur har ni andra det? Har ni vaccinerat era barn? Bvc-besök etc?
  3. Medlem sedan
    Sep 2003
    #2
    Oj vad stora våra aprillisar är! Vilken go storebror Alicia har. Gissar att mammahjärtat smälte Roligt att det gick bra med hålet i örat, Emla är en himla fiffig uppfinning

    Vet inte när det blir BVC-besök här, det verkar vara fullt upp överallt med influensavaccin till stora och små. Men de hör väl av sig när de vill träffa oss Kanske närmare 6-årsdagen???
    Hjalmar är en mini-mupp, han var 104 cm och vägde 16,5 kg nu i oktober, få se vad han hinner bli till BVC-kollen.

    Influensavaccin blev det i allafall i fredags till barnen, skönt att ha det gjort faktiskt, fast det var inte poppis hos storebror. Lillebror O 3 år var bara nöjd: "jag ska ta spruta så jag inte blir suk" Hjalmar tyckte sprutan var en fånig idé, han ville hellre vara hemma och mysa i soffan med film - och gosa med mamma alldeles själv tror jag...(förutom att han är spruträdd då)
  4. 2
    Oj vad stora våra aprillisar är! Vilken go storebror Alicia har. Gissar att mammahjärtat smälte Roligt att det gick bra med hålet i örat, Emla är en himla fiffig uppfinning

    Vet inte när det blir BVC-besök här, det verkar vara fullt upp överallt med influensavaccin till stora och små. Men de hör väl av sig när de vill träffa oss Kanske närmare 6-årsdagen???
    Hjalmar är en mini-mupp, han var 104 cm och vägde 16,5 kg nu i oktober, få se vad han hinner bli till BVC-kollen.

    Influensavaccin blev det i allafall i fredags till barnen, skönt att ha det gjort faktiskt, fast det var inte poppis hos storebror. Lillebror O 3 år var bara nöjd: "jag ska ta spruta så jag inte blir suk" Hjalmar tyckte sprutan var en fånig idé, han ville hellre vara hemma och mysa i soffan med film - och gosa med mamma alldeles själv tror jag...(förutom att han är spruträdd då)
  5. Medlem sedan
    Jan 2003
    #3
    Skönt att det ordnade sig med hålen i öronen. Modig tjej!

    Vi var på 5,5 årskontrollen för ett par månader sen och det gick bara fint där. Albin har vuxit till sig en del och var nu 109,5 cm och vägde 17,4 kg. Han tycker det är mest roligt att vara storebror och har bestämt att vi nog ska ha en bebis till. Som om han får vara med om bestämma? Jag tror att han tycker att han tillhör oss "stora" i familjen, medan Axel är för liten för att få vara med och bestämma.
    :: MOE :: www.moedesign.se

    Mina tre killar A (2004/03), A (2009/05) och V (2011/12). ♥
  6. 3
    Skönt att det ordnade sig med hålen i öronen. Modig tjej!

    Vi var på 5,5 årskontrollen för ett par månader sen och det gick bara fint där. Albin har vuxit till sig en del och var nu 109,5 cm och vägde 17,4 kg. Han tycker det är mest roligt att vara storebror och har bestämt att vi nog ska ha en bebis till. Som om han får vara med om bestämma? Jag tror att han tycker att han tillhör oss "stora" i familjen, medan Axel är för liten för att få vara med och bestämma.
  7. Medlem sedan
    Dec 2002
    #4

    Vi har också färska siffror

    Fast inte från BVC utan ifrån senaste njurfunktionsundersökningen som gjordes igår. Dante är 122 cm lång och väger 22,6 kg.
    Cia, mamma till Leia -01 och Dante -04
  8. 4
    Vi har också färska siffror Fast inte från BVC utan ifrån senaste njurfunktionsundersökningen som gjordes igår. Dante är 122 cm lång och väger 22,6 kg.
  9. Medlem sedan
    May 2003
    #5
    Hej! Saga är 117 cm lång och väger nog runt 18 kg. Båda barnen är vaccinerade och även vi föräldrar. Skönt att det är gjort! )
  10. 5
    Hej! Saga är 117 cm lång och väger nog runt 18 kg. Båda barnen är vaccinerade och även vi föräldrar. Skönt att det är gjort! )

Liknande trådar

  1. Sista BM-besöket
    By kama74 in forum _1010 Oktoberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-10-19, 18:33
  2. Sista BM-besöket???
    By AnnaMalva in forum _1010 Oktoberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-09-16, 14:48
  3. Sista BM besöket
    By annamber in forum _0905 Majbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-04-29, 19:36
  4. Sista bm besöket
    By Ginis in forum _0802 Februaribarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-01-19, 18:18
  5. Sista BM-besöket
    By Skrållan med Elsa in forum _0701 Januaribarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-01-25, 14:40
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar