Face-Book?
_95 Alla barn
  1. Medlem sedan
    Oct 2001
    #1

    Face-Book?

    Facebookar era barn?
    Båda min gör det.
    Vet inte om jag är så överdrivet förtjust i det, men dom gör det iaf. Jag har inte förbjudit det, och dom har frågat och jag har sagt ja.
    Kravet är dock tt båda är vän med mig, så jag ser vad som skrivs på deras loggar. Jag kommenterar dock aldrig någonting dom skriver, förutom hemma face-to-face så att säga. Jag skriver aldrig någonting, men håller koll.
    Upptäckte i går tex att lill-tjejen skrivit in bostadsadress och mobilnummer. Det togs bort illa kvickt av henne när jag upptäckte det.
    Dom har även fått lektion i nätetickett, vad man kan skriva och inte skriva. Att allt man skriver fastän man raderar det finns kvar i"loggorna" och går att ta fram. Man skriver till andra människor samma saker man kan säga till dom, rakt upp o ner.
    Pinsamma Mamman
  2. 1
    Face-Book? Facebookar era barn?
    Båda min gör det.
    Vet inte om jag är så överdrivet förtjust i det, men dom gör det iaf. Jag har inte förbjudit det, och dom har frågat och jag har sagt ja.
    Kravet är dock tt båda är vän med mig, så jag ser vad som skrivs på deras loggar. Jag kommenterar dock aldrig någonting dom skriver, förutom hemma face-to-face så att säga. Jag skriver aldrig någonting, men håller koll.
    Upptäckte i går tex att lill-tjejen skrivit in bostadsadress och mobilnummer. Det togs bort illa kvickt av henne när jag upptäckte det.
    Dom har även fått lektion i nätetickett, vad man kan skriva och inte skriva. Att allt man skriver fastän man raderar det finns kvar i"loggorna" och går att ta fram. Man skriver till andra människor samma saker man kan säga till dom, rakt upp o ner.
  3. Medlem sedan
    Dec 2003
    #2
    Två av tre (av våra ungar alltså )är där. Makens ene son har inte blivit medlem än.. Verkar vara ganska vanligt även bland deras kompisar.
  4. 2
    Två av tre (av våra ungar alltså )är där. Makens ene son har inte blivit medlem än.. Verkar vara ganska vanligt även bland deras kompisar.
  5. Medlem sedan
    Feb 2003
    #3

    Mina två

    tonåringar har facebook, men är inte så väldigt aktiva. Dessutom är jag vän med dem båda två och har ju på så vis lite koll på dem.
  6. 3
    Mina två tonåringar har facebook, men är inte så väldigt aktiva. Dessutom är jag vän med dem båda två och har ju på så vis lite koll på dem.
  7. Medlem sedan
    Aug 2000
    #4
    Min dotter har haft msn sedan ca 10 års ålder, sen kom väl bilddagboken efter något år. Nu har hon även Facebook samt bloggar, men inget annat. Jag har koll på allt hon skriver, vilket hon vet. Det blir en balansgång mellan hur integritetskränkande man ska vara som förälder och hur lösa tyglar barnet ska få. Jag tycker vi har hittat en rätt bra deal som inte kränker henne eller hämmar henne särskilt. Jag läser inte regelbundet det hon skriver, men hon vet att möjligheten finns.
  8. 4
    Min dotter har haft msn sedan ca 10 års ålder, sen kom väl bilddagboken efter något år. Nu har hon även Facebook samt bloggar, men inget annat. Jag har koll på allt hon skriver, vilket hon vet. Det blir en balansgång mellan hur integritetskränkande man ska vara som förälder och hur lösa tyglar barnet ska få. Jag tycker vi har hittat en rätt bra deal som inte kränker henne eller hämmar henne särskilt. Jag läser inte regelbundet det hon skriver, men hon vet att möjligheten finns.
  9. Medlem sedan
    May 2001
    #5

    Min 95:a har

    För att klasskompisarna har, men han har inte fattat tjusningen alls. Jag har sagt tvärtom, att han INTE ska lägga till mig. Tråkigt att ha morsan där. Jag känner att jag får lita på att jag har lärt honom rätt. Nätregler har vi tjatat stenhårt här hemma och han kommer alltid och frågar om det är okej att använda adress och sånt. Jag har sagt just det att allt sparas och kan plockas fram, tror faktiskt inte riktigt att han har fattat om jag kan göra det

    Vi får se med småsyskonen, jag tror inte att de kommer att vara lika "skötsamma" och lätta att släppa. Inte bara vad gäller nätet, han är en speciell sort min äldsta. På både ont och gott.
  10. 5
    Min 95:a har För att klasskompisarna har, men han har inte fattat tjusningen alls. Jag har sagt tvärtom, att han INTE ska lägga till mig. Tråkigt att ha morsan där. Jag känner att jag får lita på att jag har lärt honom rätt. Nätregler har vi tjatat stenhårt här hemma och han kommer alltid och frågar om det är okej att använda adress och sånt. Jag har sagt just det att allt sparas och kan plockas fram, tror faktiskt inte riktigt att han har fattat om jag kan göra det

    Vi får se med småsyskonen, jag tror inte att de kommer att vara lika "skötsamma" och lätta att släppa. Inte bara vad gäller nätet, han är en speciell sort min äldsta. På både ont och gott.
  11. Medlem sedan
    Nov 1999
    #6
    samma för min son!
  12. 6
    samma för min son!

Liknande trådar

  1. kommer ni in på Face book??
    By Smirran in forum Ordet är fritt
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2011-02-02, 13:26
  2. face book foto fråga
    By mandelblomma in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-08-09, 07:27
  3. Är face book segt för er också?
    By 73anette in forum Ordet är fritt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-06-01, 17:30
  4. Ja jösses face book
    By -TH- in forum Ordet är fritt
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2009-03-10, 17:14
  5. face book
    By isa m L&C in forum _0505 Majbarn
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2007-10-28, 16:41
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar