någon som opererat bort livmodern
Mammasnack
  1. mamma xx
    #1

    någon som opererat bort livmodern

    jag har så fruktansvärt jobbigt vid menstruation, blöder igenom en grön ob på 1-2 timmar och kan gå upp på natten och det då efter en så kort tid bokstavligt talar rinner blod på golvet innan jag hinner fram.
    Smärtan har också blivit oerhört mycket värre sedan sista barnen och sista gångerna har jag svimmat för att jag haft så ont.
    De hittar inget egentligt fel, symptomen ser ju ut som myom, men de ser inget!
    En läkare har identifierat ett när han gick igenom bukhålan vid fostervattensprovet så troligen sitter det just utan på livmodern och orsaker de här besvären.
    Jag är över 40 år, har fått de barn jag vill ha ( är steriliserad nu också).
    Nu pratar de om att gå in lapraskopikst och försöka hitta på myomet, men jag funderar mer och mer på om jag inte vill ta bort hela livmodern ändå ( spara äggstockarna dock).
    Någon som haft såna här besvär och hur fick ni bukt med dem?
  2. 1
    någon som opererat bort livmodern jag har så fruktansvärt jobbigt vid menstruation, blöder igenom en grön ob på 1-2 timmar och kan gå upp på natten och det då efter en så kort tid bokstavligt talar rinner blod på golvet innan jag hinner fram.
    Smärtan har också blivit oerhört mycket värre sedan sista barnen och sista gångerna har jag svimmat för att jag haft så ont.
    De hittar inget egentligt fel, symptomen ser ju ut som myom, men de ser inget!
    En läkare har identifierat ett när han gick igenom bukhålan vid fostervattensprovet så troligen sitter det just utan på livmodern och orsaker de här besvären.
    Jag är över 40 år, har fått de barn jag vill ha ( är steriliserad nu också).
    Nu pratar de om att gå in lapraskopikst och försöka hitta på myomet, men jag funderar mer och mer på om jag inte vill ta bort hela livmodern ändå ( spara äggstockarna dock).
    Någon som haft såna här besvär och hur fick ni bukt med dem?
  3. Misell
    #2
    Sök upp S-JJ här på aff. Hon har tagit bort livmodern om jag inte minns fel
  4. 2
    Sök upp S-JJ här på aff. Hon har tagit bort livmodern om jag inte minns fel
  5. Anonym
    #3
    Japp! Jag opererade bort livmodern pga stora myom när jag var 32. Jag hade märkligt nog inte några stora blödningar men däremot fruktansvärt ont och svårt att tömma tarmen och blåsan eftersom myomen tryckte ihop inälvorna. Jag hade också svåra graviditeter pga myomen.

    Operationen var jobbig och det är tråkigt att inte kunna få fler barn, men i övrigt är jag enbart positiv. Alla problem jag hade försvann och hittills har jag inte märkt av några negativa effekter.
  6. 3
    Japp! Jag opererade bort livmodern pga stora myom när jag var 32. Jag hade märkligt nog inte några stora blödningar men däremot fruktansvärt ont och svårt att tömma tarmen och blåsan eftersom myomen tryckte ihop inälvorna. Jag hade också svåra graviditeter pga myomen.

    Operationen var jobbig och det är tråkigt att inte kunna få fler barn, men i övrigt är jag enbart positiv. Alla problem jag hade försvann och hittills har jag inte märkt av några negativa effekter.
  7. Medlem sedan
    Apr 2007
    #4
    Japp, jag tog bort livmodern förra våren pga myom. Hade ont 3 veckor av fyra varje månad och då jag var klar med barnafödande så fanns ingen anledning att spara livmodern. Helt klart det bästa jag gjort.
  8. 4
    Japp, jag tog bort livmodern förra våren pga myom. Hade ont 3 veckor av fyra varje månad och då jag var klar med barnafödande så fanns ingen anledning att spara livmodern. Helt klart det bästa jag gjort.

Liknande trådar

  1. någon som opererat bort livmodern
    By Anonym i dag in forum Mammasnack
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2018-01-19, 09:34
  2. Någon som opererat bort visdomständer..
    By Nike1234 in forum Ordet är fritt
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2010-01-20, 22:59
  3. Någon som har opererat bort äggstocken
    By -Nike- in forum Ordet är fritt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-12-16, 10:05
  4. Nån Som opererat bort
    By anonymt namn in forum Kropp & hälsa
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-02-06, 15:48
  5. Någon som opererat bort
    By ULRICAK in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-06-19, 21:22
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar