Tankade pà vàr lilla bensinstation
Utlandsföräldrar
  1. Medlem sedan
    Feb 2001
    #1

    Tankade pà vàr lilla bensinstation

    i morse. Pratade med mannen som tankar bensinen àt kunderna. Lite gammaldags men ganska trevligt att ha nàgon som gör det àt en. Har försökt tanka själv ett par ggr men dà kommer han springande viftandes pà armarna.
    Han berättade att han aldrig i livet skulle vaccinera sig mot influensan, "alla dessa hemska och okända biverkningar". Det verkar vara en allmän uppfattning här i fr att vaccinet är farligare än sjukdomen.
    Jag sa att han var i ett utsatt läge som tankar bilar àt en massa personer hela dagen men det verkade inte vara nàgot tillräckligt argument.
    (värdelöst vetande: denna mannen gick i samma skola som sambon när de var barn och han var känd dà för att kunna härma efter alla bilmotorer av olika märken. Jag vet dock inte om hans dröm var att jobba pà en mack )
  2. 1
    Tankade pà vàr lilla bensinstation i morse. Pratade med mannen som tankar bensinen àt kunderna. Lite gammaldags men ganska trevligt att ha nàgon som gör det àt en. Har försökt tanka själv ett par ggr men dà kommer han springande viftandes pà armarna.
    Han berättade att han aldrig i livet skulle vaccinera sig mot influensan, "alla dessa hemska och okända biverkningar". Det verkar vara en allmän uppfattning här i fr att vaccinet är farligare än sjukdomen.
    Jag sa att han var i ett utsatt läge som tankar bilar àt en massa personer hela dagen men det verkade inte vara nàgot tillräckligt argument.
    (värdelöst vetande: denna mannen gick i samma skola som sambon när de var barn och han var känd dà för att kunna härma efter alla bilmotorer av olika märken. Jag vet dock inte om hans dröm var att jobba pà en mack )
  3. Medlem sedan
    Jan 2002
    #2
    Tror du inte att det kan ha med klimatet att göra också? Här hör man inte ett smack om svininfluensan nu, vi har ännu milt och innan hösten slog till i Sverige tyckte jag att väldigt många var emot vaccinet, men när kylan slog till och fler och fler blev sjuka och folk började avlida, så blev det litet annan ton.

    Här brukar det ju inte bli smällkallt mer än någon vecka eller två kring eller strax efter jul eller januari. jag tror att det ganska naturligt blir så att boomen kommer i December/Januari då det blir kallare i både Uk och Fr.
  4. 2
    Tror du inte att det kan ha med klimatet att göra också? Här hör man inte ett smack om svininfluensan nu, vi har ännu milt och innan hösten slog till i Sverige tyckte jag att väldigt många var emot vaccinet, men när kylan slog till och fler och fler blev sjuka och folk började avlida, så blev det litet annan ton.

    Här brukar det ju inte bli smällkallt mer än någon vecka eller två kring eller strax efter jul eller januari. jag tror att det ganska naturligt blir så att boomen kommer i December/Januari då det blir kallare i både Uk och Fr.
  5. Medlem sedan
    Oct 2002
    #3
    O vad underbart med en macksnubbe som tankar åt en! Det hade jag runt hrnet från min bostad 1996-99. Jag vill ha en sån igen! när jag en gång återvände till det gamla kvarteret hade de nya, lata snubbar som lät damer tanka själva.
    Real women don't pump gas
  6. 3
    O vad underbart med en macksnubbe som tankar åt en! Det hade jag runt hrnet från min bostad 1996-99. Jag vill ha en sån igen! när jag en gång återvände till det gamla kvarteret hade de nya, lata snubbar som lät damer tanka själva.
    Real women don't pump gas

Liknande trådar

  1. Oj oj oj, tankade diesel i bensinbilen..
    By ludviga in forum Ordet är fritt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2012-04-26, 20:49
  2. Jag tankade inte...
    By S-JJ in forum Ordet är fritt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-09-06, 16:43
  3. Lön på bensinstation OKQ8
    By Ulltott in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-06-10, 22:45
  4. Lön på bensinstation OK Q8
    By Ulltott in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-06-10, 22:25
  5. Vi tankade Moltas med välling
    By Helene Noella Moltas in forum _0505 Majbarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2006-02-22, 21:43
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar