j-la snickare
Hem & fritid
  1. Medlem sedan
    Jan 2000

j-la snickare

Jag vet man får inte svära, men nu är jag less på att aldrig få mitt staket uppsatt.
    Snickare nr.1 skyllde på sjukdom, semester och sist men inte minst.....han påstod att han som fraktade virket var med i en trafikolycka så virket var helt plötsligt bara kaffeved. Hur stor är oddset att det skälet är sant?!
    Så i går hade vi en annan snickare hemma för att ge ett kostnads förslag. Gissa vad han gav på 48 m??? 50.000:-........har jag verkligen levt under en sten hela mitt liv som tyckte att det var lite väl dyrt? Gastronomiska siffror för ett staket.
    Önskar verkligen att jag var händig och kunde sätta upp skiten själv, men men.....nu är jag inte det.
    Vad less jag blir.
  2. 1
    j-la snickare Jag vet man får inte svära, men nu är jag less på att aldrig få mitt staket uppsatt.
    Snickare nr.1 skyllde på sjukdom, semester och sist men inte minst.....han påstod att han som fraktade virket var med i en trafikolycka så virket var helt plötsligt bara kaffeved. Hur stor är oddset att det skälet är sant?!
    Så i går hade vi en annan snickare hemma för att ge ett kostnads förslag. Gissa vad han gav på 48 m??? 50.000:-........har jag verkligen levt under en sten hela mitt liv som tyckte att det var lite väl dyrt? Gastronomiska siffror för ett staket.
    Önskar verkligen att jag var händig och kunde sätta upp skiten själv, men men.....nu är jag inte det.
    Vad less jag blir.
  3. Medlem sedan
    May 2002
    Gastronomiska siffror?

Jag tycker det låter rätt rimligt beroende på hur avacerat staketet är, hur det ska göras fast i marken osv. Vi betalde nästan 35' i somras för 25 m staket och en grind.
  4. 2
    Gastronomiska siffror?

Jag tycker det låter rätt rimligt beroende på hur avacerat staketet är, hur det ska göras fast i marken osv. Vi betalde nästan 35' i somras för 25 m staket och en grind.
  5. Medlem sedan
    Jul 1998
    Det är mycket pengar. Men fullt rimligt, tyvärr. Dessutom saltas det friskt nu när ROTavdraget finns.
  6. 3
    Det är mycket pengar. Men fullt rimligt, tyvärr. Dessutom saltas det friskt nu när ROTavdraget finns.
  7. Medlem sedan
    May 2002
    ROT gäller inte trädgårdsarbeten iofs...
  8. 4
    ROT gäller inte trädgårdsarbeten iofs...
  9. Medlem sedan
    Jul 1998
    Nä det gör det inte. Jag menade att priserna har stigit iom ROT.
  10. 5
    Nä det gör det inte. Jag menade att priserna har stigit iom ROT.
  11. Medlem sedan
    Jul 2008
    Poängen med ROT var väl att komma till rätta med svartjobben men tydligen vill inte snickarfirmorna att svartjobbare ska konkurreras ut.
  12. 6
    Poängen med ROT var väl att komma till rätta med svartjobben men tydligen vill inte snickarfirmorna att svartjobbare ska konkurreras ut.

Liknande trådar

1. Snickare
    By viktors mamma in forum Hem & fritid
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-05-17, 20:01
  2. Vad tar en snickare/timme?
    By lillan2 in forum Hem & fritid
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-08-26, 11:07
  3. Fy F----------n För Snickare
    By The Duck in forum Ordet är fritt
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2007-07-04, 16:04
  4. Alltså snickare...
    By -Cecilia- in forum _0210 Oktoberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-10-03, 16:53
  5. Snickare
    By Pella in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-01-20, 17:38
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar