Klasskassa?
_95 Alla barn
  1. Medlem sedan
    May 2001
    #1

    Klasskassa?

    Samlar era barns klasser till resa, el dylikt? Hur mycket tycker ni att det ska ligga på föräldrarna att det samlas in pengar till en klassresa?

    Jag är av den åsikten att de är så stora nu att det är barnen som ska vilja samla in pengar och komma med initiativ, men att vi vuxna ska stötta och hjälpa till. Så tycker inte en del andra föräldrar i klassen, så jag tycker det vore intressant att höra vad ni andra här inne tycker och hur det ser ut i era skolor.
  2. 1
    Klasskassa? Samlar era barns klasser till resa, el dylikt? Hur mycket tycker ni att det ska ligga på föräldrarna att det samlas in pengar till en klassresa?

    Jag är av den åsikten att de är så stora nu att det är barnen som ska vilja samla in pengar och komma med initiativ, men att vi vuxna ska stötta och hjälpa till. Så tycker inte en del andra föräldrar i klassen, så jag tycker det vore intressant att höra vad ni andra här inne tycker och hur det ser ut i era skolor.
  3. Medlem sedan
    Dec 2003
    #2
    i min dotters klass är det helt upp till eleverna själva att samla pengar. de ska bl a ordna disco för mellanstadiet. men de planerar ingen större resa, det kanske blir till Skara sommarland över en dag eller så.. et upplägget tycker jag är bra. jag är inte ens säker på att min tös hade velat åka med på någon längre resa med klassen..
  4. 2
    i min dotters klass är det helt upp till eleverna själva att samla pengar. de ska bl a ordna disco för mellanstadiet. men de planerar ingen större resa, det kanske blir till Skara sommarland över en dag eller så.. et upplägget tycker jag är bra. jag är inte ens säker på att min tös hade velat åka med på någon längre resa med klassen..
  5. Medlem sedan
    Aug 2000
    #3
    Jag tycker som du, d v s att barnen får ta initiativ och så får föräldrarna stötta upp allt eftersom det behövs. I min dotters skola är det mkt resor och aktiviteter ändå så jag tror inte att de har talat om ngn klassresa men det återstår att se.
    Åttondeklassarna har tidigare alltid åkt på klassresa till Sthlm (vi bor i Gbg) på vårkanten, tillsammans med de nior på deras skola som åker upp för att söka in till Kungliga svenska balettskolans gymnasium. Förra året åkte åttorna till Hamburg istället av någon anledning och i år är det inte sagt något alls. Det kanske inte blir något
  6. 3
    Jag tycker som du, d v s att barnen får ta initiativ och så får föräldrarna stötta upp allt eftersom det behövs. I min dotters skola är det mkt resor och aktiviteter ändå så jag tror inte att de har talat om ngn klassresa men det återstår att se.
    Åttondeklassarna har tidigare alltid åkt på klassresa till Sthlm (vi bor i Gbg) på vårkanten, tillsammans med de nior på deras skola som åker upp för att söka in till Kungliga svenska balettskolans gymnasium. Förra året åkte åttorna till Hamburg istället av någon anledning och i år är det inte sagt något alls. Det kanske inte blir något
  7. Medlem sedan
    Jun 2012
    #4
    I dotterns klass togs ett gemensamt beslut att sälja kokböcker från kok-bok.se
    Alla hjälptes åt, både barn och föräldrar och till slut hade de +200.000:- i klasskassan.
    Så om alla hjälps åt går det att åstadkomma en hel del...
  8. 4
    I dotterns klass togs ett gemensamt beslut att sälja kokböcker från kok-bok.se
    Alla hjälptes åt, både barn och föräldrar och till slut hade de +200.000:- i klasskassan.
    Så om alla hjälps åt går det att åstadkomma en hel del...

Liknande trådar

  1. Klasskassa
    By Mobu in forum Ordet är fritt
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2012-06-14, 15:54
  2. klasskassa
    By Persikan in forum Ordet är fritt
    Svar: 34
    Senaste inlägg: 2009-05-07, 22:02
  3. Fröskingring av klasskassa
    By Magnus in forum Skolbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-05-29, 09:45
  4. Förskingring av klasskassa
    By Magnus in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-05-28, 14:13
  5. Klasskassa
    By Mathea in forum Förskoleklass (6-års.)
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2006-01-07, 14:15
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar