Julklapps enkät
_0801 Januaribarn
  1. Medlem sedan
    Jul 2007
    #1

    Julklapps enkät

    Nu när julen närmar sig med stormsteg är det högtid att komma fram med idéer om julklappar till våra älskade barn.

    Hur mycket pengar lägger ni på varje barn?

    Vad ska ni köpa till våra januaribebisar?

    Vilka köper till era barn?

    Hur tänker ni när ni bestämmer vad ni ska ge?

    Alla som hänger ihop med pappan (ja för er andra också kanske). Ger ni alla paket gemensamt eller är vissa paket bara för dig eller din partner?

    Gillar du julen?
    Stolt mamma till Linnéa f. 30 jan 2008 och William f. 24 maj 2011
  2. 1
    Julklapps enkät Nu när julen närmar sig med stormsteg är det högtid att komma fram med idéer om julklappar till våra älskade barn.

    Hur mycket pengar lägger ni på varje barn?

    Vad ska ni köpa till våra januaribebisar?

    Vilka köper till era barn?

    Hur tänker ni när ni bestämmer vad ni ska ge?

    Alla som hänger ihop med pappan (ja för er andra också kanske). Ger ni alla paket gemensamt eller är vissa paket bara för dig eller din partner?

    Gillar du julen?
  3. Medlem sedan
    Jul 2007
    #2
    Jag svara först då..


    Hur mycket pengar lägger ni på varje barn?
    Vi kommer kanske lägga mellan 600-700 kr på Linnéa i år

    Vad ska ni köpa till våra januaribebisar?
    Vi har köpt dockvagn, dammsugare, lego och teset i plast (i Ullared) och så ska vi köpa platsservice.

    Vilka köper till era barn?
    Vi
    Mormor och morfar
    Farmor
    Moster
    Farbröderna med kusiner
    Tremäningarna
    Gudmor
    Närmsta vännerna
    Gammelmoster och gammelmorbror
    Gammel farmor och mormor

    Hur tänker ni när ni bestämmer vad ni ska ge?
    Vi köper just nu sånt vi vet att Linnéa behöver som vi ändå skulle köpa.. Samma sak kring saker vi önskar av släkten..

    Alla som hänger ihop med pappan (ja för er andra också kanske). Ger ni alla paket gemensamt eller är vissa paket bara för dig eller din partner?
    För mig är det självklart att alla är från oss både..

    Gillar du julen?
    Jag älskar julen!!
  4. 2
    Jag svara först då..


    Hur mycket pengar lägger ni på varje barn?
    Vi kommer kanske lägga mellan 600-700 kr på Linnéa i år

    Vad ska ni köpa till våra januaribebisar?
    Vi har köpt dockvagn, dammsugare, lego och teset i plast (i Ullared) och så ska vi köpa platsservice.

    Vilka köper till era barn?
    Vi
    Mormor och morfar
    Farmor
    Moster
    Farbröderna med kusiner
    Tremäningarna
    Gudmor
    Närmsta vännerna
    Gammelmoster och gammelmorbror
    Gammel farmor och mormor

    Hur tänker ni när ni bestämmer vad ni ska ge?
    Vi köper just nu sånt vi vet att Linnéa behöver som vi ändå skulle köpa.. Samma sak kring saker vi önskar av släkten..

    Alla som hänger ihop med pappan (ja för er andra också kanske). Ger ni alla paket gemensamt eller är vissa paket bara för dig eller din partner?
    För mig är det självklart att alla är från oss både..

    Gillar du julen?
    Jag älskar julen!!
  5. Medlem sedan
    May 2007
    #3
    Kul att vi är några som skriver här igen!

    Hur mycket pengar lägger ni på varje barn?
    Lukas får paket för ca 500 och 1000 till sparkontot i år.

    Vad ska ni köpa till våra januaribebisar?
    Han får ett garage, duplo zoo och några pussel. Var nyligen i Ullared och fyndade....

    Vilka köper till era barn?
    Vi
    Mormor
    Morfar
    Moster m familj
    Famor o farfar
    Faster med familj
    Gammelfarmor
    Gammelmoster
    Gudmor
    Ev någon kompis, får se hur vi firar

    Hur tänker ni när ni bestämmer vad ni ska ge?
    Vi vill ge det han behöver. Han behöver inte så mycket i år så då får han mer pengar på sparkontot istället. Han blir så bortskämd av släkten ändå med paket.

    Alla som hänger ihop med pappan (ja för er andra också kanske). Ger ni alla paket gemensamt eller är vissa paket bara för dig eller din partner?
    Här ger vi de gemensamt även om det är jag som handlat dem. Jag tycker om att köpa julklappar men de är lika mycket från pappa, han står ju för sponsringen

    Gillar du julen?
    Jaaa den är jättemysig! Jag ser extra mycket fram emot denna eftersom det är första gången som vi firar hemma hos oss. Sen kanske lillebror har tittat ut och då får vi ju det bästa paketet, så länge han inte tittar ut på själva julafton dvs.....
  6. 3
    Kul att vi är några som skriver här igen!

    Hur mycket pengar lägger ni på varje barn?
    Lukas får paket för ca 500 och 1000 till sparkontot i år.

    Vad ska ni köpa till våra januaribebisar?
    Han får ett garage, duplo zoo och några pussel. Var nyligen i Ullared och fyndade....

    Vilka köper till era barn?
    Vi
    Mormor
    Morfar
    Moster m familj
    Famor o farfar
    Faster med familj
    Gammelfarmor
    Gammelmoster
    Gudmor
    Ev någon kompis, får se hur vi firar

    Hur tänker ni när ni bestämmer vad ni ska ge?
    Vi vill ge det han behöver. Han behöver inte så mycket i år så då får han mer pengar på sparkontot istället. Han blir så bortskämd av släkten ändå med paket.

    Alla som hänger ihop med pappan (ja för er andra också kanske). Ger ni alla paket gemensamt eller är vissa paket bara för dig eller din partner?
    Här ger vi de gemensamt även om det är jag som handlat dem. Jag tycker om att köpa julklappar men de är lika mycket från pappa, han står ju för sponsringen

    Gillar du julen?
    Jaaa den är jättemysig! Jag ser extra mycket fram emot denna eftersom det är första gången som vi firar hemma hos oss. Sen kanske lillebror har tittat ut och då får vi ju det bästa paketet, så länge han inte tittar ut på själva julafton dvs.....
  7. Medlem sedan
    Mar 2003
    #4
    Nu när julen närmar sig med stormsteg är det högtid att komma fram med idéer om julklappar till våra älskade barn.

    Hur mycket pengar lägger ni på varje barn?
    I år vet jag faktiskt inte, men kanske 2-300 inte mer. Separerade i somras och är för stunden sjukskriven på halvtid, delvis pga graviditet´. Så i år blir det inga dyra julklappar till barnen, är glad om de kan få något från mig

    Vad ska ni köpa till våra januaribebisar?
    Köpte faktiskt leksaksmat till Alicia i början av januari - på julrean med tanken att ge i år, så det får hon. Sedan skulle jag vilka köpa en Mikki spis (eller liknande) till henne.

    Vilka köper till era barn?
    Mormor, morfar, min farmor, mostrar, morbröder och barnens kusiner (på min sida). Vi började förra året med att köpa en gemensam "större" sak till varje barn, istället för en massa smått, så denna får barnen hemma hos mormor och morfar.
    Sedan brukar barnens farmor och ena farbror köpa, samt en peng från farfar, och ibland barnens andra farbror och deras kusin.

    Hur tänker ni när ni bestämmer vad ni ska ge?
    Tidigare år har jag alltid varit den som handlat barnens julklappar, det är bara ett år som barnens pappa varit riktigt aktiv i julklappsinköpen, och då var det till sonen.

    Alla som hänger ihop med pappan (ja för er andra också kanske). Ger ni alla paket gemensamt eller är vissa paket bara för dig eller din partner?
    Tidigare år har vi gett allt gemensamt, men vissa paket kan det ha stått från mamma eller från pappa, som det året barnens pappa handlade till sonen.

    Gillar du julen?
    Ja, jag gillar julen
  8. 4
    Nu när julen närmar sig med stormsteg är det högtid att komma fram med idéer om julklappar till våra älskade barn.

    Hur mycket pengar lägger ni på varje barn?
    I år vet jag faktiskt inte, men kanske 2-300 inte mer. Separerade i somras och är för stunden sjukskriven på halvtid, delvis pga graviditet´. Så i år blir det inga dyra julklappar till barnen, är glad om de kan få något från mig

    Vad ska ni köpa till våra januaribebisar?
    Köpte faktiskt leksaksmat till Alicia i början av januari - på julrean med tanken att ge i år, så det får hon. Sedan skulle jag vilka köpa en Mikki spis (eller liknande) till henne.

    Vilka köper till era barn?
    Mormor, morfar, min farmor, mostrar, morbröder och barnens kusiner (på min sida). Vi började förra året med att köpa en gemensam "större" sak till varje barn, istället för en massa smått, så denna får barnen hemma hos mormor och morfar.
    Sedan brukar barnens farmor och ena farbror köpa, samt en peng från farfar, och ibland barnens andra farbror och deras kusin.

    Hur tänker ni när ni bestämmer vad ni ska ge?
    Tidigare år har jag alltid varit den som handlat barnens julklappar, det är bara ett år som barnens pappa varit riktigt aktiv i julklappsinköpen, och då var det till sonen.

    Alla som hänger ihop med pappan (ja för er andra också kanske). Ger ni alla paket gemensamt eller är vissa paket bara för dig eller din partner?
    Tidigare år har vi gett allt gemensamt, men vissa paket kan det ha stått från mamma eller från pappa, som det året barnens pappa handlade till sonen.

    Gillar du julen?
    Ja, jag gillar julen
  9. Medlem sedan
    Oct 2004
    #5
    Hur mycket pengar lägger ni på varje barn? ***max ett par hundra per barn (2 st)

    Vad ska ni köpa till våra januaribebisar? ***inget vi åker till Thailand över jul eller jo vi köper säkert nåt där, en boll eller nåt

    Vilka köper till era barn? ***vi, mormor o morfar, farmor o farfar, våra syskon (3 st), gamlafarfar, gammelmormor, samt makes farbror och kusin

    Hur tänker ni när ni bestämmer vad ni ska ge? ***vi köper och önksar sånt som vi bedömer behövs -i leksaksväg och klädväg

    Alla som hänger ihop med pappan (ja för er andra också kanske). Ger ni alla paket gemensamt eller är vissa paket bara för dig eller din partner? ***vi ger tillsammans

    Gillar du julen? ***Jaa, kan inte fatta att vi ska åka hemifrån i år...
  10. 5
    Hur mycket pengar lägger ni på varje barn? ***max ett par hundra per barn (2 st)

    Vad ska ni köpa till våra januaribebisar? ***inget vi åker till Thailand över jul eller jo vi köper säkert nåt där, en boll eller nåt

    Vilka köper till era barn? ***vi, mormor o morfar, farmor o farfar, våra syskon (3 st), gamlafarfar, gammelmormor, samt makes farbror och kusin

    Hur tänker ni när ni bestämmer vad ni ska ge? ***vi köper och önksar sånt som vi bedömer behövs -i leksaksväg och klädväg

    Alla som hänger ihop med pappan (ja för er andra också kanske). Ger ni alla paket gemensamt eller är vissa paket bara för dig eller din partner? ***vi ger tillsammans

    Gillar du julen? ***Jaa, kan inte fatta att vi ska åka hemifrån i år...
  11. Medlem sedan
    May 2007
    #6
    Hur mycket pengar lägger ni på varje barn?
    Vi kommer lägga cirka 800 kronor

    Vad ska ni köpa till våra januaribebisar?
    Lego Duplo
    Docka
    Tågbana
    Kläder

    Vilka köper till era barn?
    Vi
    Mormor och Morfar
    Farmor och Farfar
    Morbröder och moster
    Faster och kusiner+kusinernas pappa
    Gudmor
    Gammelmormor

    Hur tänker ni när ni bestämmer vad ni ska ge?
    Vi köper sånt som vi märkt på dagis att hon lekt mycket med, jag har även en gammal fin dockvagn som jag har tänkt fräscha upp och ge henne. Kläder köper vi för att det alltid behövs.

    Alla som hänger ihop med pappan (ja för er andra också kanske). Ger ni alla paket gemensamt eller är vissa paket bara för dig eller din partner?
    Gemensamt

    Gillar du julen?
    Älskar den, går in för den 100% men direkt efter nyår får den gärna åka ut igen och temperaturen stiga till cirkus 20 gr celsius
  12. 6
    Hur mycket pengar lägger ni på varje barn?
    Vi kommer lägga cirka 800 kronor

    Vad ska ni köpa till våra januaribebisar?
    Lego Duplo
    Docka
    Tågbana
    Kläder

    Vilka köper till era barn?
    Vi
    Mormor och Morfar
    Farmor och Farfar
    Morbröder och moster
    Faster och kusiner+kusinernas pappa
    Gudmor
    Gammelmormor

    Hur tänker ni när ni bestämmer vad ni ska ge?
    Vi köper sånt som vi märkt på dagis att hon lekt mycket med, jag har även en gammal fin dockvagn som jag har tänkt fräscha upp och ge henne. Kläder köper vi för att det alltid behövs.

    Alla som hänger ihop med pappan (ja för er andra också kanske). Ger ni alla paket gemensamt eller är vissa paket bara för dig eller din partner?
    Gemensamt

    Gillar du julen?
    Älskar den, går in för den 100% men direkt efter nyår får den gärna åka ut igen och temperaturen stiga till cirkus 20 gr celsius
  13. Medlem sedan
    Jul 2007
    #7
    Håller med till 100% om att det kan bli sommar efter nyår.. Tomtar och julsaker åker alltid ner första dagarna i januari hos oss
  14. 7
    Håller med till 100% om att det kan bli sommar efter nyår.. Tomtar och julsaker åker alltid ner första dagarna i januari hos oss
  15. Lemonaden
    #8
    Hur mycket pengar lägger ni på varje barn?
    Till vårat eget ca 300 kr, till syskonbarn mm 200 kr var

    Vad ska ni köpa till våra januaribebisar?
    Har köpt begagnat Brio Mekanoset, eftersom Mikko älskar skruva.

    Vilka köper till era barn?
    Mormor
    Morfar
    Farmor & Farfar
    Moster
    Morbror (kusinerna vill alltid köpa nåt)
    Gudmor
    Farbror/Gudfar

    Hur tänker ni när ni bestämmer vad ni ska ge?
    Det blir i första hand något som Mikko är intresserad för nuvarande.

    Ger ni alla paket gemensamt eller är vissa paket bara för dig eller din partner?
    Allt ges naturligtvis gemensamt

    Gillar du julen?
    Nej, jag gillar inte julen.
    Det är alldeles för kommersiellt och man märker att folk mår jättedåligt av julen pga att pengarna plötsligt ska räcka till både klappar och mat.
    Usch!

    Tänk om julen kunde vara gemenskap och njutning istället!? Vi försöker bara ta det lugnt och njuta av de extra lediga dagarna!!!
    Efter nyår åker julen väldigt fort som sagt...
  16. 8
    Hur mycket pengar lägger ni på varje barn?
    Till vårat eget ca 300 kr, till syskonbarn mm 200 kr var

    Vad ska ni köpa till våra januaribebisar?
    Har köpt begagnat Brio Mekanoset, eftersom Mikko älskar skruva.

    Vilka köper till era barn?
    Mormor
    Morfar
    Farmor & Farfar
    Moster
    Morbror (kusinerna vill alltid köpa nåt)
    Gudmor
    Farbror/Gudfar

    Hur tänker ni när ni bestämmer vad ni ska ge?
    Det blir i första hand något som Mikko är intresserad för nuvarande.

    Ger ni alla paket gemensamt eller är vissa paket bara för dig eller din partner?
    Allt ges naturligtvis gemensamt

    Gillar du julen?
    Nej, jag gillar inte julen.
    Det är alldeles för kommersiellt och man märker att folk mår jättedåligt av julen pga att pengarna plötsligt ska räcka till både klappar och mat.
    Usch!

    Tänk om julen kunde vara gemenskap och njutning istället!? Vi försöker bara ta det lugnt och njuta av de extra lediga dagarna!!!
    Efter nyår åker julen väldigt fort som sagt...

Liknande trådar

  1. Julklapps lek.....
    By jojje22 in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-11-12, 12:24
  2. Julklapps enkät ( lite tidigt jag vet)
    By linda!!!! in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2008-11-05, 17:57
  3. Julklapps enkät från LaMa
    By malin2 in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-09-20, 17:16
  4. julklapps enkät:
    By NillaN har tråkigt in forum _99 Alla barn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-12-13, 21:29
  5. Julklapps DVD?
    By Annci m. E&H&D in forum _0307 Julibarn
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2005-10-26, 15:11
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar