Vaccin
_03 Sommarbarn
  1. Medlem sedan
    Aug 2007
    #1

    Vaccin

    För 1½ vecka sen fick Thea sin första spruta med vaccin mot svininfluensan. Gick jättebra och med lite hjälp av NallePuh så bet hon ihop och allt var över på ett öb

    Dagen efter fick hon vara hemma eftersom hon var så öm i armen att hon hade svårt att få på och av kläderna. Jag är ju ändå föräldraledig med minstingen så det kändes rätt att låta henne vara hemma.

    I em ska jag gå till BVC och vaccinera lillasyster men yngsta flickan får ju inte vaccineras eftersom hon bara är 6 veckor. Hoppas i alla fall att dottern klarar sprutan lika bra som storasyster Thea

    Själv är jag ju inte gravid längre och får därför snällt vänta till sist med att få vaccinet

    Har ni vaccinerat era barn?
    MammaMu till fem prinsessor
  2. 1
    Vaccin För 1½ vecka sen fick Thea sin första spruta med vaccin mot svininfluensan. Gick jättebra och med lite hjälp av NallePuh så bet hon ihop och allt var över på ett öb

    Dagen efter fick hon vara hemma eftersom hon var så öm i armen att hon hade svårt att få på och av kläderna. Jag är ju ändå föräldraledig med minstingen så det kändes rätt att låta henne vara hemma.

    I em ska jag gå till BVC och vaccinera lillasyster men yngsta flickan får ju inte vaccineras eftersom hon bara är 6 veckor. Hoppas i alla fall att dottern klarar sprutan lika bra som storasyster Thea

    Själv är jag ju inte gravid längre och får därför snällt vänta till sist med att få vaccinet

    Har ni vaccinerat era barn?
  3. Medlem sedan
    Dec 2002
    #2
    Storkillen fick sin andra vaccinspruta i förskoleklassen i förrgår. Han blev febrig samma kväll, var hemma i går, men nu mår han okej igen. Lillen som är 2½ år fick första sprutan på VC för någon vecka sedan och ska ta andra efter nyår.
  4. 2
    Storkillen fick sin andra vaccinspruta i förskoleklassen i förrgår. Han blev febrig samma kväll, var hemma i går, men nu mår han okej igen. Lillen som är 2½ år fick första sprutan på VC för någon vecka sedan och ska ta andra efter nyår.
  5. Medlem sedan
    Nov 2000
    #3

    Vi vaccinerade

    Nu inför nästa säsong är man ju lite nyfiken på om det kommer en liknande våg. Vi, som har två barn med infektionsastma, är i alla fall himla glada när folk använder alkogel! De har aldrig haft en så frisk vinter som den som gick.
    Ann med Lovisa 6 maj 2001 & Erik 13 augusti 2003 & Alva, född 9 december 2008.
    ****************************** ****
    http://www.flickr.com/photos/anek70/
  6. 3
    Vi vaccinerade Nu inför nästa säsong är man ju lite nyfiken på om det kommer en liknande våg. Vi, som har två barn med infektionsastma, är i alla fall himla glada när folk använder alkogel! De har aldrig haft en så frisk vinter som den som gick.

Liknande trådar

  1. ang vaccin
    By hallonet in forum _1006 Junibarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-11-05, 22:35
  2. vaccin
    By velpotta idag in forum Kropp & hälsa
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2009-11-04, 18:57
  3. Vaccin?
    By Fjäril in forum _1007 Julibarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2009-11-03, 19:34
  4. Vaccin, hur var det nu?
    By Filliduttan in forum Försöker bli med barn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2009-11-03, 08:25
  5. Vaccin?
    By Pixxxy in forum Resesnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-04-13, 20:10
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar