Beräkna glögg
Ordet är fritt
  1. ÅJ67 m 3 kidz
    #1

    Beräkna glögg

    Hur många flaskor glögg tror ni att jag behöver köpa till 12 personer, det handlar om alkoholfri om det har någon betydelse och vi skall ha det på årets sista möte tänkte jag.


    Pepparkakor och nussin och rötter känns på nått vis lättare att beräkna (obs det är ingen felstavning, det är så sonen säger )
  2. 1
    Beräkna glögg Hur många flaskor glögg tror ni att jag behöver köpa till 12 personer, det handlar om alkoholfri om det har någon betydelse och vi skall ha det på årets sista möte tänkte jag.


    Pepparkakor och nussin och rötter känns på nått vis lättare att beräkna (obs det är ingen felstavning, det är så sonen säger )
  3. Medlem sedan
    Dec 2001
    #2
    1flaska på 2pers.
  4. 2
    1flaska på 2pers.
  5. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #3

    Låter mycket

    Visst kan man väl ta sig en andra mugg (om än kanske inte av den alkoholfria... ) men inte dricker man väl en halv flaska glögg per man heller!?

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  6. 3
    Låter mycket Visst kan man väl ta sig en andra mugg (om än kanske inte av den alkoholfria... ) men inte dricker man väl en halv flaska glögg per man heller!?
  7. Medlem sedan
    Dec 2001
    #4
    Äh bättre att ta i än för lite, går ju att dricka upp senare.
  8. 4
    Äh bättre att ta i än för lite, går ju att dricka upp senare.
  9. ÅJ67 m 3 kidz
    #5
    Jag var tvungen att gå och kolla lite. Standardplastmuggarna på jobbet rymmer 180 ml och med lite bôs i så skulle jag tippa på att 1 flaska räcker till 5 glas. Det kunde jag ju räknat ut redan från början men ibland är människan lat .
  10. 5
    Jag var tvungen att gå och kolla lite. Standardplastmuggarna på jobbet rymmer 180 ml och med lite bôs i så skulle jag tippa på att 1 flaska räcker till 5 glas. Det kunde jag ju räknat ut redan från början men ibland är människan lat .
  11. ÅJ67 m 3 kidz
    #6
    När jag kollade så kom jag fram till 5 flaskor på 12 pers, så jättelångt från din uträkning hamnade jag inte. Nu är vi några som är kinkiga med kalorierna och inte dricker sånt så jag tror inte det skall bli för lite .
  12. 6
    När jag kollade så kom jag fram till 5 flaskor på 12 pers, så jättelångt från din uträkning hamnade jag inte. Nu är vi några som är kinkiga med kalorierna och inte dricker sånt så jag tror inte det skall bli för lite .

Liknande trådar

  1. Beräkna bf
    By Anonym in forum _1005 Majbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-09-22, 22:46
  2. Beräkna lön??
    By Prosan in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-12-20, 11:57
  3. Hur beräkna glögg?
    By Minama in forum Mat & dryck
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-12-14, 08:34
  4. Hur beräkna hur
    By sandra & co in forum Hem & fritid
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-10-15, 09:48
  5. Beräkna glögg?
    By majsanr in forum Mat & dryck
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-12-08, 14:04
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar