Ni som är smarta över genomsnittet
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Sep 2006
    #1

    Ni som är smarta över genomsnittet

    ja... just du!

    Har du någon (som du uppfattar) olöst konflikt? Kanske någon människa du numera undviker eller rent av förskjutit?
    I så fall, vad låg/ligger till grund för den konflikten?
  2. 1
    Ni som är smarta över genomsnittet ja... just du!

    Har du någon (som du uppfattar) olöst konflikt? Kanske någon människa du numera undviker eller rent av förskjutit?
    I så fall, vad låg/ligger till grund för den konflikten?
  3. Medlem sedan
    Nov 1999
    #2
    Jag har en olöst konflikt med min mormor. Grunden till konflikten ligger i att min mamma valde att bo hos sin pappa när hennes föräldrar skilde sig på 60-talet... Sedan har den blivit värre och värre och eskalerade när hon ringde mig för att gratulera mig/skälla ut mig för att JAG inte hade tackat för den present min son fått (i handen, med ett tack direkt från honom) i födelsedagspresent en månad tidigare. Hon passade då på att anklaga mig för att vara en känslolös karriärist som inte ville ge min son ett syskon, att ha väntat för länge med att skaffa barn och lite annat... Många på AFF känner ju till anledningen till att min familjesituation såg ut som den gjorde, men oavsett om hon kände till den eller ej, så kände jag att hon dränerade mig på all energi för sista gången och jag lade på luren...
  4. 2
    Jag har en olöst konflikt med min mormor. Grunden till konflikten ligger i att min mamma valde att bo hos sin pappa när hennes föräldrar skilde sig på 60-talet... Sedan har den blivit värre och värre och eskalerade när hon ringde mig för att gratulera mig/skälla ut mig för att JAG inte hade tackat för den present min son fått (i handen, med ett tack direkt från honom) i födelsedagspresent en månad tidigare. Hon passade då på att anklaga mig för att vara en känslolös karriärist som inte ville ge min son ett syskon, att ha väntat för länge med att skaffa barn och lite annat... Många på AFF känner ju till anledningen till att min familjesituation såg ut som den gjorde, men oavsett om hon kände till den eller ej, så kände jag att hon dränerade mig på all energi för sista gången och jag lade på luren...
  5. Medlem sedan
    Nov 2003
    #3

    gör du en ny TS för oss...

    ...som mer modest anser oss normalsmarta sen?!...

    *väntar*...

    "I don't necessarily agree with everything I say"
    //Marshall McLuhan

    "vilken tur att jag finns - jag som har så roligt"
    //systerdottern 4 år
  6. 3
    gör du en ny TS för oss... ...som mer modest anser oss normalsmarta sen?!...

    *väntar*...

  7. Medlem sedan
    Sep 2006
    #4
    Hm... så du får betala för ett val din mamma gjorde på 60-talet? Trist.
  8. 4
    Hm... så du får betala för ett val din mamma gjorde på 60-talet? Trist.
  9. Medlem sedan
    Sep 2006
    #5
    Äh, vem vill höra vad en medelbegåvad har att säga??
  10. 5
    Äh, vem vill höra vad en medelbegåvad har att säga??
  11. Medlem sedan
    Nov 2003
    #6

    ;) men jag läste ditt svar...

    ...och jag är på riktigt stum över svaret hur du ledsagade, belyste problematiken från fler synvinklar, bröt & bände, kom med kloka tolkningar tips & idéer...

    Så jag får nog fortsätta att spela i min liga...
    "I don't necessarily agree with everything I say"
    //Marshall McLuhan

    "vilken tur att jag finns - jag som har så roligt"
    //systerdottern 4 år
  12. 6
    ;) men jag läste ditt svar... ...och jag är på riktigt stum över svaret hur du ledsagade, belyste problematiken från fler synvinklar, bröt & bände, kom med kloka tolkningar tips & idéer...

    Så jag får nog fortsätta att spela i min liga...
  13. Medlem sedan
    Nov 1999
    #7
    Det har varit jobbigt med åren och vi har verkligen försökt att LÖSA konflikten med henne, men jag mår mycket bättre av att faktiskt ha dumpat konflikten i hennes knä Hon äger problemet - jag bryr mig inte... Eller ja - jag gör små vassa markeringar, som att t ex förvägra henne ett "fyrgenerationskort" på henne, mamma, mig och min dotter... Här ska inte visas upp någon fin bild av en relation som inte finns...
  14. 7
    Det har varit jobbigt med åren och vi har verkligen försökt att LÖSA konflikten med henne, men jag mår mycket bättre av att faktiskt ha dumpat konflikten i hennes knä Hon äger problemet - jag bryr mig inte... Eller ja - jag gör små vassa markeringar, som att t ex förvägra henne ett "fyrgenerationskort" på henne, mamma, mig och min dotter... Här ska inte visas upp någon fin bild av en relation som inte finns...
  15. Medlem sedan
    Nov 1999
    #8
    ...inte MED utan GENOM...
  16. 8
    ...inte MED utan GENOM...
  17. Medlem sedan
    May 2009
    #9
    Jag har två sådana konflikter där jag valt att inte ha kontakt mer för att spara alla inblandades nerver - ren välgörenhet alltså

    Grunden är att vi är för olika för att nånsin kunna samsas.
  18. 9
    Jag har två sådana konflikter där jag valt att inte ha kontakt mer för att spara alla inblandades nerver - ren välgörenhet alltså

    Grunden är att vi är för olika för att nånsin kunna samsas.
  19. Medlem sedan
    Sep 2006
    #10
    Japp, gör du det. Så spelar jag vidare i min; smarta under genomsnittet.
  20. 10
    Japp, gör du det. Så spelar jag vidare i min; smarta under genomsnittet.
  21. Medlem sedan
    Dec 2003
    #11

    Ja?

    Jo, min syrra och jag har en konflikt... fast det är mest hon som har det med mig. Hon är 12 år äldre och något av en besserwisser, och hon fick spader när jag hade skrivit ganska vasst och utlämnande om min uppväxt på en blogg... jag hade dock skrivit yyyytterst lite om henne ... jag skrev att hon hade betytt väldigt mycket psoitivt, men jag skrev också att hon var lik pappa till sättet.
    Då sa hon att "Det aldrig skulle bli som förut mellan oss igen", och det verkar som om hon har bestämt sig för det.
    aka Sulan
  22. 11
    Ja? Jo, min syrra och jag har en konflikt... fast det är mest hon som har det med mig. Hon är 12 år äldre och något av en besserwisser, och hon fick spader när jag hade skrivit ganska vasst och utlämnande om min uppväxt på en blogg... jag hade dock skrivit yyyytterst lite om henne ... jag skrev att hon hade betytt väldigt mycket psoitivt, men jag skrev också att hon var lik pappa till sättet.
    Då sa hon att "Det aldrig skulle bli som förut mellan oss igen", och det verkar som om hon har bestämt sig för det.
  23. Medlem sedan
    Sep 2006
    #12
    Med trist menar jag att en sån gammal konflikt ska ligga och ta energi... än idag.
  24. 12
    Med trist menar jag att en sån gammal konflikt ska ligga och ta energi... än idag.
  25. Medlem sedan
    Sep 2006
    #13
    Hur länge sen var det hon bestämde sig för det?
  26. 13
    Hur länge sen var det hon bestämde sig för det?
  27. kerstimärta
    #14
    Svarar trots att jag inte tillhör målgruppen!

    Nej, det har jag inte.

    En gång hade jag en chef jag hade lite jobbigt med, men jag försökte inte undvika honom.
  28. 14
    Svarar trots att jag inte tillhör målgruppen!

    Nej, det har jag inte.

    En gång hade jag en chef jag hade lite jobbigt med, men jag försökte inte undvika honom.
  29. Medlem sedan
    May 2009
    #15
    Ja, vad ska man tro om detta att man har problem med sin familj? Att problemet är hos den som har problemet...? Afflogik börjar gå mig på nerverna!
  30. 15
    Ja, vad ska man tro om detta att man har problem med sin familj? Att problemet är hos den som har problemet...? Afflogik börjar gå mig på nerverna!
  31. Medlem sedan
    Sep 2006
    #16
    Du vet, man sitter där på ismaskinen och ropar; passa mig, passa mig!
  32. 16
    Du vet, man sitter där på ismaskinen och ropar; passa mig, passa mig!
  33. Medlem sedan
    Sep 2006
    #17
    Det hör man oftast på hur problemet framställs. Tex; jag har problem med Kalles idiotiska beteende. Där säger det sig självt vem som har ett problem iaf.
  34. 17
    Det hör man oftast på hur problemet framställs. Tex; jag har problem med Kalles idiotiska beteende. Där säger det sig självt vem som har ett problem iaf.
  35. Medlem sedan
    May 2009
    #18
    Så man kan vara oskyldig?
  36. 18
    Så man kan vara oskyldig?
  37. Medlem sedan
    Dec 2003
    #19

    Snart 2 år sen,

    hon och farsan är lika som bär. Lååångsinta. De kan inte vara i samma rum. Bokstavligen.
    aka Sulan
  38. 19
    Snart 2 år sen, hon och farsan är lika som bär. Lååångsinta. De kan inte vara i samma rum. Bokstavligen.
  39. Medlem sedan
    Jan 2000
    Forumvärd
    #20
    Ja, det har jag och det finns folk som jag undviker. En fd väninna som försökte styra mig, när de inte gick, så bröt hon.
    Sedan är det några som behandlat mig illa.
    Man kan se det som en olöst konflikt, men för mig är det mer att jag anser det inte värt energin att ta itu med det. Jag saknar inte personerna ifråga heller.
  40. 20
    Ja, det har jag och det finns folk som jag undviker. En fd väninna som försökte styra mig, när de inte gick, så bröt hon.
    Sedan är det några som behandlat mig illa.
    Man kan se det som en olöst konflikt, men för mig är det mer att jag anser det inte värt energin att ta itu med det. Jag saknar inte personerna ifråga heller.
Sidan 1 av 4 123 ... SistaSista

Liknande trådar

  1. ni som är smarta
    By Monica med 3 in forum Ordet är fritt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2011-04-13, 12:47
  2. Skryter över min smarta son....
    By tottis in forum _0402 Februaribarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-07-08, 18:53
  3. Ni som är så smarta....
    By 71:an Nika in forum Ordet är fritt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-12-12, 22:29
  4. ni som är smarta
    By Malin IGAF in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-12-05, 10:59
  5. Ni smarta få
    By YoCheri in forum _0610 Oktoberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-02-27, 13:27
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar