Två blir tre...
_0801 Januaribarn
  1. Medlem sedan
    May 2006
    #1

    Två blir tre...

    Har inte skrivit något på länge, men tänkte ta tillfället i akt nu när jag ändå är inloggad! Här hemma har vi det fullt upp nu. Killarna är mer vilda än tama. Förut har det känts som att pojkarna och sambon passat ihop som handen i handsken men jag har känt mig lite osäker på min mammaroll. De senaste månaderna har allt känt perfekt och jag verkligen älskar livet som mamma trots att mina vänner knappt börjat fundera på barn. Och just som jag kommit in i mammarollen till två barn så väntar vi nu nr 3 till i maj! Kul och lite skrämmande

    Hur har ni andra det? Några andra som väntar syskon till januari barnet eller kanske är på funderings/planeringsstadiet?
    Ung stolt mamma till Alexander 0609 & Eliah 0801 & Maximilian 1005

    Bloggen: http://jackiew.blogg.se
  2. 1
    Två blir tre... Har inte skrivit något på länge, men tänkte ta tillfället i akt nu när jag ändå är inloggad! Här hemma har vi det fullt upp nu. Killarna är mer vilda än tama. Förut har det känts som att pojkarna och sambon passat ihop som handen i handsken men jag har känt mig lite osäker på min mammaroll. De senaste månaderna har allt känt perfekt och jag verkligen älskar livet som mamma trots att mina vänner knappt börjat fundera på barn. Och just som jag kommit in i mammarollen till två barn så väntar vi nu nr 3 till i maj! Kul och lite skrämmande

    Hur har ni andra det? Några andra som väntar syskon till januari barnet eller kanske är på funderings/planeringsstadiet?
  3. Medlem sedan
    Jul 2007
    #2
    Hej,
    Nä, det är ju inte direkt superhög aktivitet här inne men det har ju börjat hända lite grann..

    Grattis till magen, hoppas allt kommer gå bra. Jag har ju ingen egen erfarenhet eftersom jag bara har 1 men av vänner har jag hört att det är större omställningen mellan 0 och 1 och 1 till 2. Sen blir det inte riktigt samma omställning. Kan ju hoppas att det kommer vara lite så för dig..

    Själv har vi inga planer på en till än.. Vill vänta ett tag till innan vi börjar jobba på det så min spiral får sitta kvar..
  4. 2
    Hej,
    Nä, det är ju inte direkt superhög aktivitet här inne men det har ju börjat hända lite grann..

    Grattis till magen, hoppas allt kommer gå bra. Jag har ju ingen egen erfarenhet eftersom jag bara har 1 men av vänner har jag hört att det är större omställningen mellan 0 och 1 och 1 till 2. Sen blir det inte riktigt samma omställning. Kan ju hoppas att det kommer vara lite så för dig..

    Själv har vi inga planer på en till än.. Vill vänta ett tag till innan vi börjar jobba på det så min spiral får sitta kvar..
  5. Medlem sedan
    May 2006
    #3
    Ja jag hoppas också att det inte blir en för stor omställning, men det går nog bra! Hinner ju förbereda mig
  6. 3
    Ja jag hoppas också att det inte blir en för stor omställning, men det går nog bra! Hinner ju förbereda mig
  7. Medlem sedan
    May 2007
    #4
    Här bakas det för fullt
    Vi hade tänkt oss en vårbebis men så tog det sig på 1a försöket så nu får jag knipa över nyår igen! Är i v 36 så snart är det slut på denna graviditet och jag längtar så eftet vår lilla bebis!

    Grattis till er 3a!
  8. 4
    Här bakas det för fullt
    Vi hade tänkt oss en vårbebis men så tog det sig på 1a försöket så nu får jag knipa över nyår igen! Är i v 36 så snart är det slut på denna graviditet och jag längtar så eftet vår lilla bebis!

    Grattis till er 3a!
  9. Medlem sedan
    May 2006
    #5
    Julbak
    Kul med en till liten. Du får knipa ordentligt över jul och nyår...Känner du värker så skyll på julmat Vet ni om det blir en lillasyster eller lillebror?
  10. 5
    Julbak
    Kul med en till liten. Du får knipa ordentligt över jul och nyår...Känner du värker så skyll på julmat Vet ni om det blir en lillasyster eller lillebror?
  11. Medlem sedan
    Mar 2003
    #6
    Här väntas också syskon. Trean är beräknad till 13 februari. Lite oplanerad men välkommen ändå. Jag och barnens pappa separerade i augusti, så hösten har varit ganska så jobbig, och så massa gravidhormoner upp på det.... Men det ska bli roligt med en trea..
  12. 6
    Här väntas också syskon. Trean är beräknad till 13 februari. Lite oplanerad men välkommen ändå. Jag och barnens pappa separerade i augusti, så hösten har varit ganska så jobbig, och så massa gravidhormoner upp på det.... Men det ska bli roligt med en trea..
  13. Medlem sedan
    May 2006
    #7
    Grattis till trean
    Låter verkligen jobbit det där med barnens pappa, men det blir nog toppen ändå!
  14. 7
    Grattis till trean
    Låter verkligen jobbit det där med barnens pappa, men det blir nog toppen ändå!
  15. Medlem sedan
    May 2007
    #8
    Ja det ska bli jättskoj! Men nu är jag nöjd med denna graviditet så nu är han välkommen att komma ut! Längtar efter att kunna knäppa vinterjackan igen

    Så joo vi vet att det är en lillebror. Eller vet och vet, jag såg en tydlig pillevipp och sa det till läkaren och han sa inte direkt att jag hade fel så kommer det ut en flicka blir jag väldigt förvånad....
  16. 8
    Ja det ska bli jättskoj! Men nu är jag nöjd med denna graviditet så nu är han välkommen att komma ut! Längtar efter att kunna knäppa vinterjackan igen

    Så joo vi vet att det är en lillebror. Eller vet och vet, jag såg en tydlig pillevipp och sa det till läkaren och han sa inte direkt att jag hade fel så kommer det ut en flicka blir jag väldigt förvånad....
  17. Medlem sedan
    Jul 2005
    #9
    vad kul! vill med ha en 3:a men lever ju som singel sen sommras men hoppas det blir en framåt, sugen är man ju, inga blöjbarn mer, inga vagnar*snyft*
  18. 9
    vad kul! vill med ha en 3:a men lever ju som singel sen sommras men hoppas det blir en framåt, sugen är man ju, inga blöjbarn mer, inga vagnar*snyft*
  19. Medlem sedan
    May 2006
    #10
    Tråkigt att höra att det inte höll med barnens pappa! Men bara för det så måste det ju inte betyda att det inte blir fler barn Har för mig att vi är ungefär lika gamla, och är vi det så har vi ju måånga år på oss att skaffa fler!
  20. 10
    Tråkigt att höra att det inte höll med barnens pappa! Men bara för det så måste det ju inte betyda att det inte blir fler barn Har för mig att vi är ungefär lika gamla, och är vi det så har vi ju måånga år på oss att skaffa fler!
  21. Medlem sedan
    Oct 2004
    #11
    Åh nummer tre! Grattis
  22. 11
    Åh nummer tre! Grattis
  23. Medlem sedan
    May 2006
    #12
    Tack!
  24. 12
    Tack!

Liknande trådar

  1. Vänner som blir bekanta som blir...???
    By kmcb in forum Ordet är fritt
    Svar: 31
    Senaste inlägg: 2009-05-27, 09:21
  2. Daniel blir prins, Emma blir prinsessa
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-08-12, 11:25
  3. Blir det svårare ju äldre man blir?
    By thuja in forum Vikt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-06-16, 13:20
  4. Blir galen på kläder som inte blir rena
    By PetraKalmar in forum En bra idé
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-05-10, 06:50
  5. Vad blir du när du blir stor?
    By Genaro in forum _0309 Septemberbarn
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2007-04-03, 09:19
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar