Hur mkt sover....
_0712 Decemberbarn
  1. Anonym
    #1

    Hur mkt sover....

    era 07r? Gumman har varit lite bökig på nätterna förut men det har rättat till sig faktiskt. Lite svårt att komma till ro när man skulle lägga henne har också varit ett bekymmer men det kommer och går och har också blivit bättre. Nu undrar jag hur mkt era barn sover?
  2. 1
    Hur mkt sover.... era 07r? Gumman har varit lite bökig på nätterna förut men det har rättat till sig faktiskt. Lite svårt att komma till ro när man skulle lägga henne har också varit ett bekymmer men det kommer och går och har också blivit bättre. Nu undrar jag hur mkt era barn sover?
  3. Medlem sedan
    Dec 2007
    #2
    Albin sover från 20 till 6.30 ungefär. Då vaknar han minst en gång och vi tar in honom till oss och han somnar oftast om under tiden vi bär honom.

    Sen sover han 1,5 timme på dagen. Vi har precis gått från 2 timmar till 1,5 timme för det började lite bökigt vid läggdags.

    Just nu är det en period där han bökar rätt mycket på nätterna, men jag tror att han drömmer mycket och det är därför som det är lite oroligt på nätterna.
  4. 2
    Albin sover från 20 till 6.30 ungefär. Då vaknar han minst en gång och vi tar in honom till oss och han somnar oftast om under tiden vi bär honom.

    Sen sover han 1,5 timme på dagen. Vi har precis gått från 2 timmar till 1,5 timme för det började lite bökigt vid läggdags.

    Just nu är det en period där han bökar rätt mycket på nätterna, men jag tror att han drömmer mycket och det är därför som det är lite oroligt på nätterna.
  5. Medlem sedan
    Jun 2002
    #3
    Gustaf sover ca 1930-0630. Vaknar oftast på natten o ropar, sen får han somna om i vår säng.
    Sover ca 1,5-2 timmar på dagis åxå.
  6. 3
    Gustaf sover ca 1930-0630. Vaknar oftast på natten o ropar, sen får han somna om i vår säng.
    Sover ca 1,5-2 timmar på dagis åxå.
  7. Medlem sedan
    Apr 2006
    #4
    Min 07:a har alltid ända sedan födseln varit skitjobbig när det kommer sömn, vaknar ofta, bökar hit å dit. nu senast har det varit "Nattskräck" som gjort det jobbigt, å ser inte direkt något ljus heller. Men han somnar i sin säng omkring 20 tiden på kvällarna. Sover dåligt där i 3 timmar. sedan kommer in till oss och sover i våran säng till morgon ca kl 6 på morgonen, med nån nattskräcksperiod per natt, samt flera uppvakningar...jaja, någon gång går det väl över.

    Skönt att jag har en 06:a och en 09:a som sover gott
  8. 4
    Min 07:a har alltid ända sedan födseln varit skitjobbig när det kommer sömn, vaknar ofta, bökar hit å dit. nu senast har det varit "Nattskräck" som gjort det jobbigt, å ser inte direkt något ljus heller. Men han somnar i sin säng omkring 20 tiden på kvällarna. Sover dåligt där i 3 timmar. sedan kommer in till oss och sover i våran säng till morgon ca kl 6 på morgonen, med nån nattskräcksperiod per natt, samt flera uppvakningar...jaja, någon gång går det väl över.

    Skönt att jag har en 06:a och en 09:a som sover gott
  9. Medlem sedan
    Jun 2008
    #5
    Linnea har ju alltid varit en sömntuta.

    På vardagarna sover hon ca 11 timmar/natt, 20-07. På dagis blir det väl ca 1,5 timmar, det är vad de ungefär avsätter.

    På helgerna blir det gärna lite mer, i morse sov hon ända till kl 8, alltså ca 12 timmar. På eftermiddagarna sover hon allt från 1,5 timme ända upp till 4,5 om inte vi väcker henne, oftast ca 3 timmar. Idag blir hon dock väckt eftersom vi ska iväg och simma.
  10. 5
    Linnea har ju alltid varit en sömntuta.

    På vardagarna sover hon ca 11 timmar/natt, 20-07. På dagis blir det väl ca 1,5 timmar, det är vad de ungefär avsätter.

    På helgerna blir det gärna lite mer, i morse sov hon ända till kl 8, alltså ca 12 timmar. På eftermiddagarna sover hon allt från 1,5 timme ända upp till 4,5 om inte vi väcker henne, oftast ca 3 timmar. Idag blir hon dock väckt eftersom vi ska iväg och simma.
  11. Medlem sedan
    Apr 2003
    #6
    Neo sover mellan 19-07. Han vaknar oftast en gång per natt och vill ha flaskan, men somnar sedan om i sin säng inom fem minuter.

    På dagen sover han oftast mellan 13:30-15:00, men då får jag väcka honom. Innan jag började väcka honom kunde han lätt sova till närmare fem på eftermiddagen. Tyvärr blev nattsömnen lidande så nu väcker jag honom som sagt var.
  12. 6
    Neo sover mellan 19-07. Han vaknar oftast en gång per natt och vill ha flaskan, men somnar sedan om i sin säng inom fem minuter.

    På dagen sover han oftast mellan 13:30-15:00, men då får jag väcka honom. Innan jag började väcka honom kunde han lätt sova till närmare fem på eftermiddagen. Tyvärr blev nattsömnen lidande så nu väcker jag honom som sagt var.

Liknande trådar

  1. han bara sover o sover.....när söka läka
    By xaramia in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-06-27, 10:48
  2. 3-månaders som bara sover och sover.???
    By maija80 in forum Bebissnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-04-24, 21:02
  3. Vilgot bara sover och sover idag
    By Ehlie in forum _0803 Marsbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-06-04, 20:57
  4. Esther bara sover o sover
    By sandra_78 in forum _0707 Julibarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-08-18, 19:27
  5. Sover 1-2 minuter vaknar, sover 1-2
    By Kuben1 in forum Bebissnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-08-20, 12:56
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar