Julklappar till era 8-åriga pojkar...
_01 Höstbarn
  1. Anonym
    #1

    Julklappar till era 8-åriga pojkar...

    Vad köper ni i julklapp till gossarna 01? Min har i princip önskat sig TV-spel bara, han spelar innebandy men behöver inget ssk till det, han läser böcker men har alla Harry Potter som han ska läsa efter storebror, han bygger lego ibland men vill inte ha nåt ssk lego heller....pust, ja, han kanske är nöjd med det han har och om han får TV-spel men det ska väl vara några paket iaf tycker mamma.......
  2. 1
    Julklappar till era 8-åriga pojkar... Vad köper ni i julklapp till gossarna 01? Min har i princip önskat sig TV-spel bara, han spelar innebandy men behöver inget ssk till det, han läser böcker men har alla Harry Potter som han ska läsa efter storebror, han bygger lego ibland men vill inte ha nåt ssk lego heller....pust, ja, han kanske är nöjd med det han har och om han får TV-spel men det ska väl vara några paket iaf tycker mamma.......
  3. Medlem sedan
    Jan 2009
    #2
    Här är det bara Lego som hägrar fortfarande. Men det är ju så dyrt!=) Man vill ju ge mer än ett paket=)
  4. 2
    Här är det bara Lego som hägrar fortfarande. Men det är ju så dyrt!=) Man vill ju ge mer än ett paket=)
  5. Medlem sedan
    Jan 2001
    #3
    Här gäller Lego också. Jag vill inte köpa det :-P
    Men han har fastnat för Transformers så kanske ngt sådant med.
    Biokort är en bra grej tycker jag.
    Böcker - även om Oliver inte läser så mkt så är det ju kul och mysigt att läsa tillsammans.
    Något spel (tror att Oliver får monopol av mormor o morfar)
  6. 3
    Här gäller Lego också. Jag vill inte köpa det :-P
    Men han har fastnat för Transformers så kanske ngt sådant med.
    Biokort är en bra grej tycker jag.
    Böcker - även om Oliver inte läser så mkt så är det ju kul och mysigt att läsa tillsammans.
    Något spel (tror att Oliver får monopol av mormor o morfar)
  7. Medlem sedan
    May 2001
    #4
    Robbie har precis skrivit önskelista och det är mycket Gormiti, Bakugan och fingerboard. Gaaah - dessa fingerboards som är med överallt; han har alltid minst en i händerna tycker jag!!! Men han kommer att få en fingerboardramp ändå...

    Han har inte läst Harry Potter och jag tänkte det var lagom att börja med dem nu så han får första boken till jul. Annars har han önskat sig en del sällskapsspel, bl a Stratego och Cluedo.
  8. 4
    Robbie har precis skrivit önskelista och det är mycket Gormiti, Bakugan och fingerboard. Gaaah - dessa fingerboards som är med överallt; han har alltid minst en i händerna tycker jag!!! Men han kommer att få en fingerboardramp ändå...

    Han har inte läst Harry Potter och jag tänkte det var lagom att börja med dem nu så han får första boken till jul. Annars har han önskat sig en del sällskapsspel, bl a Stratego och Cluedo.
  9. Medlem sedan
    Oct 2001
    #5
    Harry Potter, tror du att det fungerar för våra 8-åringar? Har inte sett filmerna eller läst böckerna själv (konstigt nog?!) har för mig att filmerna rekommenderas från 11 år men det kanske är annat med böckerna? Brukar tänka att det finns en anledning till att filmer har åldersgräns för barnen, att de inte ska ta in intryck som de inte kan sortera eller förstå helt av men jag kanske måste tänka om där. Jag kanske är lite hönsig
  10. 5
    Harry Potter, tror du att det fungerar för våra 8-åringar? Har inte sett filmerna eller läst böckerna själv (konstigt nog?!) har för mig att filmerna rekommenderas från 11 år men det kanske är annat med böckerna? Brukar tänka att det finns en anledning till att filmer har åldersgräns för barnen, att de inte ska ta in intryck som de inte kan sortera eller förstå helt av men jag kanske måste tänka om där. Jag kanske är lite hönsig
  11. Medlem sedan
    Nov 2000
    #6

    Emma älskar filmerna!

    De är från 11 år, eller 7 i vuxet sällskap och hon har inte tyckt de varit otäcka alls. Eller läskiga är de ju men hon gillar det. Eftersom hennes lillebror var 6 år bara när de fick filmerna har vi varit väldigt noggranna med att sitta med för han ville så himla gärna göra ett försök. Första filmen hade han en kudde redo och gömde sig när det blev läskigt, men till resten av filmerna har han vant sig. Han har inte sett sexan dock för den har vi bara på engelska och han hinner inte med att läsa texten. Sedan i somras har jag två Harry Potter galningar här hemma...

    Däremot försökte Emma läsa första boken i höstas men gav upp rätt fort då hon tyckte den var för lång.
    Mia med Emma -01, Theo -03 & Saga -10

    Bloggar lite lätt på http://miasalskadebarn.blogspot.com/
  12. 6
    Emma älskar filmerna! De är från 11 år, eller 7 i vuxet sällskap och hon har inte tyckt de varit otäcka alls. Eller läskiga är de ju men hon gillar det. Eftersom hennes lillebror var 6 år bara när de fick filmerna har vi varit väldigt noggranna med att sitta med för han ville så himla gärna göra ett försök. Första filmen hade han en kudde redo och gömde sig när det blev läskigt, men till resten av filmerna har han vant sig. Han har inte sett sexan dock för den har vi bara på engelska och han hinner inte med att läsa texten. Sedan i somras har jag två Harry Potter galningar här hemma...

    Däremot försökte Emma läsa första boken i höstas men gav upp rätt fort då hon tyckte den var för lång.
  13. Medlem sedan
    Oct 2001
    #7
    NÄMEN HALLÅ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Väntar ni en liten bebis?!
    GRATTIS!!!!!!!!!!!!!
    På tal om boken, min mamma har köpt den till Julia i julklapp hörde jag så det ska bli spännande att se vad hon tycker om den
  14. 7
    NÄMEN HALLÅ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Väntar ni en liten bebis?!
    GRATTIS!!!!!!!!!!!!!
    På tal om boken, min mamma har köpt den till Julia i julklapp hörde jag så det ska bli spännande att se vad hon tycker om den
  15. Medlem sedan
    Sep 2002
    #8

    I så fall är vi två hönsiga mammor.. ;)

    Jag tycker också att Harry Potter är för läskigt för min 8-åring. Han såg ettan för nåt år sen och det gick iofs bra men de andra filmerna tycker jag själv är mycket otäckare. Han är dessutom inne i en period för tillfället då mycket här i livet är läskigt (enligt barnpsykologer är det väldigt vanligt för killar i 8-9-årsåldern) och jag vill inte spä på det mer än nödvändigt. Det finns ingen anledning att stressa med sådana där böcker/filmer. Var sak har sin tid!
  16. 8
    I så fall är vi två hönsiga mammor.. ;) Jag tycker också att Harry Potter är för läskigt för min 8-åring. Han såg ettan för nåt år sen och det gick iofs bra men de andra filmerna tycker jag själv är mycket otäckare. Han är dessutom inne i en period för tillfället då mycket här i livet är läskigt (enligt barnpsykologer är det väldigt vanligt för killar i 8-9-årsåldern) och jag vill inte spä på det mer än nödvändigt. Det finns ingen anledning att stressa med sådana där böcker/filmer. Var sak har sin tid!
  17. Medlem sedan
    May 2001
    #9
    Jaså var frågan till mig? Trodde det var till TS som också nämnde Harry Potter

    Robbie har inte sett filmerna, som flera av hans kompisar gjort redan för två år sedan, men det var det inte tal om här!

    Jag har inte läst böckerna själv utan väntat tills vi skulle kunna läsa dem tillsammans. Filmerna har jag sett och de första är ju mycket snällare, så jag tror inte det är något fel alls att läsa boken. Robbie är också väldigt bra på att säga ifrån om det inte känns OK, men han är rätt tuff och tålig och förtjust i spänning. Det är ju så individuellt också. Bonusdottern som snart är 12 har inte varit mogen för Harry Potter förrän nu, så antagligen läser vi för dem tillsammans allihop, och ser i så fall filmen tillsammans efter det, om alla vill. Men det är första boken och första filmen det gäller nu alltså, det kanske får bli en om året?

    Robbie och jag har just läst ut Narniaböckerna tillsammans. Jag älskade dem när jag var liten, men jag var något äldre när jag kom i kontakt med dem första gången så jag tänkte först vänta för Robbies del också. Men jag läste dem ju inte bara en utan många gånger i olika åldrar och vid varje ålder blir det en ny upplevelse. Robbie har i alla fall varit förtjust och förhoppningsvis kommer han att vara det igen OCH dessutom få en ny dimension när han läser om dem själv senare.
  18. 9
    Jaså var frågan till mig? Trodde det var till TS som också nämnde Harry Potter

    Robbie har inte sett filmerna, som flera av hans kompisar gjort redan för två år sedan, men det var det inte tal om här!

    Jag har inte läst böckerna själv utan väntat tills vi skulle kunna läsa dem tillsammans. Filmerna har jag sett och de första är ju mycket snällare, så jag tror inte det är något fel alls att läsa boken. Robbie är också väldigt bra på att säga ifrån om det inte känns OK, men han är rätt tuff och tålig och förtjust i spänning. Det är ju så individuellt också. Bonusdottern som snart är 12 har inte varit mogen för Harry Potter förrän nu, så antagligen läser vi för dem tillsammans allihop, och ser i så fall filmen tillsammans efter det, om alla vill. Men det är första boken och första filmen det gäller nu alltså, det kanske får bli en om året?

    Robbie och jag har just läst ut Narniaböckerna tillsammans. Jag älskade dem när jag var liten, men jag var något äldre när jag kom i kontakt med dem första gången så jag tänkte först vänta för Robbies del också. Men jag läste dem ju inte bara en utan många gånger i olika åldrar och vid varje ålder blir det en ny upplevelse. Robbie har i alla fall varit förtjust och förhoppningsvis kommer han att vara det igen OCH dessutom få en ny dimension när han läser om dem själv senare.
  19. Medlem sedan
    Oct 2001
    #10
    Ja, det blev så att jag ställde frågan till dig
    Nu kom det sig så att min mamma har köpt den första boken så vi får se hur Julia känner. Jag tror att hon, precis som din Robbie kan lägga ifrån sig den om den känns för tung och isåfall återkomma till den senare. Det finns så många olika böcker att välja mellan men jag vet att hon varit nyfiken på Harry Potter (och även tittat lite på filmen med sin pappa)Jag hörde mig för på bokhandeln och där menade man på att boken lämpar sig bäst för 9-10 åringar men att det förstås var individuellt.
    Julia läser helst själv så då blir det inte heller så att jag är där med henne och kan prata på samma sätt som när vi vuxna läste.
  20. 10
    Ja, det blev så att jag ställde frågan till dig
    Nu kom det sig så att min mamma har köpt den första boken så vi får se hur Julia känner. Jag tror att hon, precis som din Robbie kan lägga ifrån sig den om den känns för tung och isåfall återkomma till den senare. Det finns så många olika böcker att välja mellan men jag vet att hon varit nyfiken på Harry Potter (och även tittat lite på filmen med sin pappa)Jag hörde mig för på bokhandeln och där menade man på att boken lämpar sig bäst för 9-10 åringar men att det förstås var individuellt.
    Julia läser helst själv så då blir det inte heller så att jag är där med henne och kan prata på samma sätt som när vi vuxna läste.
  21. Medlem sedan
    May 2001
    #11

    Vi vet inte

    Skulle behöva lite uppslag. Lego har han tröttnat på för tillfället och kommer dessutom att få av andra. Vi har pratat om något "handdataspel", men vi måste erkänna att vi är helt ute och inte har någon aning om vad som är bra. Hans enda önskan just nu är en laptop, bara för att storebröderna har, men vi tycker att han är för liten.
    Någon som har bra tips på såna spel? Vad ska man köpa?

    Pontus är för övrigt en riktig räddhare och vill inte se det minsta lilla läskiga. Drömmer så mycket mardrömmar ändå. Men de andra har nog varit runt åtta med Harry Potter.
  22. 11
    Vi vet inte Skulle behöva lite uppslag. Lego har han tröttnat på för tillfället och kommer dessutom att få av andra. Vi har pratat om något "handdataspel", men vi måste erkänna att vi är helt ute och inte har någon aning om vad som är bra. Hans enda önskan just nu är en laptop, bara för att storebröderna har, men vi tycker att han är för liten.
    Någon som har bra tips på såna spel? Vad ska man köpa?

    Pontus är för övrigt en riktig räddhare och vill inte se det minsta lilla läskiga. Drömmer så mycket mardrömmar ändå. Men de andra har nog varit runt åtta med Harry Potter.
  23. Medlem sedan
    Nov 2000
    #12

    Tack!

    Japp vi tyckte det var dags för en liten igen.

    Tror säkert boken blir jättepopulär! Emma var inte riktigt redo men nu behöver hon skulle verkligen behöva lite längre böcker nu. Det händer ofta att hon läser en bok om dagen... Lilla E läste hon en natt (!) för någon dag sedan och hon fullkomligt älskade den så den kan jag varmt rekomendera.
    Mia med Emma -01, Theo -03 & Saga -10

    Bloggar lite lätt på http://miasalskadebarn.blogspot.com/
  24. 12
    Tack! Japp vi tyckte det var dags för en liten igen.

    Tror säkert boken blir jättepopulär! Emma var inte riktigt redo men nu behöver hon skulle verkligen behöva lite längre böcker nu. Det händer ofta att hon läser en bok om dagen... Lilla E läste hon en natt (!) för någon dag sedan och hon fullkomligt älskade den så den kan jag varmt rekomendera.
  25. Medlem sedan
    Nov 2000
    #13

    Mina barn har varsit Nintendo DS

    kan det vara ett sånt han önskar sig? Vi köpte dem (barnen tömde sina spargrisar och vi betalade resten) i somras innan semestern och jösses vad underbart det var att ha dem på gotlandsfärjan. Har aldrig haft en så lugn resa förut. :P Värt varenda krona.
    Vi köpte inte den senaste modellen då vi tyckte den kostade mer än de hade förbättrat.
    Mia med Emma -01, Theo -03 & Saga -10

    Bloggar lite lätt på http://miasalskadebarn.blogspot.com/
  26. 13
    Mina barn har varsit Nintendo DS kan det vara ett sånt han önskar sig? Vi köpte dem (barnen tömde sina spargrisar och vi betalade resten) i somras innan semestern och jösses vad underbart det var att ha dem på gotlandsfärjan. Har aldrig haft en så lugn resa förut. :P Värt varenda krona.
    Vi köpte inte den senaste modellen då vi tyckte den kostade mer än de hade förbättrat.
  27. Medlem sedan
    Oct 2001
    #14
    Vad härligt att hon fastnade så för boken
    Ska kika in på bokus direkt, böcker kan man inte ha för många av. Eller jo, men då får man rensa och lämna över till sina syskon
  28. 14
    Vad härligt att hon fastnade så för boken
    Ska kika in på bokus direkt, böcker kan man inte ha för många av. Eller jo, men då får man rensa och lämna över till sina syskon
  29. Medlem sedan
    May 2001
    #15

    Ja, det var nåt sånt

    jag tänkte på. Nu fick de två mellankillarna dela på ett Wii i stället och äldstebror fick en mobil. Tack för ditt svar.
  30. 15
    Ja, det var nåt sånt jag tänkte på. Nu fick de två mellankillarna dela på ett Wii i stället och äldstebror fick en mobil. Tack för ditt svar.

Liknande trådar

  1. 14-åriga pojkar,
    By Fru M in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-11-23, 13:40
  2. Ni med 3-4-åriga pojkar..
    By Silverkarin in forum Småbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-05-20, 10:29
  3. Kläder till 7-åriga pojkar
    By Milla22 in forum Småbarn
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2007-08-19, 18:49
  4. Boktips till 11 åriga pojkar
    By Marcusmamma in forum Hem & fritid
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-08-16, 09:14
  5. Ni med 6-åriga pojkar!
    By Mina75 med L00, L02, L05 in forum Mammasnack
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-02-03, 19:03
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar