Bröllopstal
Utlandsföräldrar
  1. Medlem sedan
    Apr 2005
    #1

    Bröllopstal

    vi ska på dop som sedan kommer bli ett bröllop, fast det är bara vi som vet att det blir bröllop, det är min bästa kompis och jag vill gärna hålla ett tal. Är det någon som har några bra tips?

    Min kompis och henned blivande man var vittnen när vi gifte oss, nu gifter de sig i en kyrka och vi ska stå där framme med dem, C ska ha hand om ringarna och jag om blomman. Jag funderar på om jag ska fixa med lite ris som vi kan kasta när de kommer ut eller passar det sig inte eftersom det också är ett dop?
  2. 1
    Bröllopstal vi ska på dop som sedan kommer bli ett bröllop, fast det är bara vi som vet att det blir bröllop, det är min bästa kompis och jag vill gärna hålla ett tal. Är det någon som har några bra tips?

    Min kompis och henned blivande man var vittnen när vi gifte oss, nu gifter de sig i en kyrka och vi ska stå där framme med dem, C ska ha hand om ringarna och jag om blomman. Jag funderar på om jag ska fixa med lite ris som vi kan kasta när de kommer ut eller passar det sig inte eftersom det också är ett dop?
  3. Medlem sedan
    Nov 2006
    #2
    Så kul med bröllop! Mitt enda tips är att tala ur hjärtat. Berätta varför du gillar din kompis, varför du gillar hennes man och varför de är bra ihop. Det behöver inte vara långt och om du inte är en sån som lätt spexar till det (vilket du kanske är) behöver du inte ha några skojambitioner heller.

    Jag röstar för ris (eller hellre solrosfrön med tanke på de små fåglarna), kanske kan du fixa små påsar som du delar ut till alla gäster efter vigseln.
  4. 2
    Så kul med bröllop! Mitt enda tips är att tala ur hjärtat. Berätta varför du gillar din kompis, varför du gillar hennes man och varför de är bra ihop. Det behöver inte vara långt och om du inte är en sån som lätt spexar till det (vilket du kanske är) behöver du inte ha några skojambitioner heller.

    Jag röstar för ris (eller hellre solrosfrön med tanke på de små fåglarna), kanske kan du fixa små påsar som du delar ut till alla gäster efter vigseln.
  5. Medlem sedan
    Jan 2004
    #3
    oh vad roligt med bröllop! och vad busigt att det är bara ni som vet om det!

    inga tips om tal men tyckte FrkM sa det bra om att inte krångla till det för mycket.
  6. 3
    oh vad roligt med bröllop! och vad busigt att det är bara ni som vet om det!

    inga tips om tal men tyckte FrkM sa det bra om att inte krångla till det för mycket.
  7. Medlem sedan
    Mar 2002
    #4
    Jag tycker visst att ni kan kasta lite ris. Vad gäller tal tycker jag att "tema-tal" kan bli ganska roliga. Kommer inte pâ sâ himla mânga exempel nu, men ett som var himla roligt var när bröllopet beskrevs som en fusion mellan tvâ bolag (brudgummen är ekonom). Det lâter inte sâ kul, men de beskrev vardera bolaget ingâende (egenskaper hos brud och brudgum) samt vad de kunde tillföra fusionen. Hm, ett exempel bara som passade just i det fallet. MItt tips alltsâ: hitta ett tema och spinn pâ det.
  8. 4
    Jag tycker visst att ni kan kasta lite ris. Vad gäller tal tycker jag att "tema-tal" kan bli ganska roliga. Kommer inte pâ sâ himla mânga exempel nu, men ett som var himla roligt var när bröllopet beskrevs som en fusion mellan tvâ bolag (brudgummen är ekonom). Det lâter inte sâ kul, men de beskrev vardera bolaget ingâende (egenskaper hos brud och brudgum) samt vad de kunde tillföra fusionen. Hm, ett exempel bara som passade just i det fallet. MItt tips alltsâ: hitta ett tema och spinn pâ det.

Liknande trådar

  1. Bröllopstal
    By kmcb in forum Ordet är fritt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2012-05-10, 07:47
  2. Vad är ok att ha med i bröllopstal?
    By monka in forum Ordet är fritt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-08-13, 11:57
  3. Bröllopstal??
    By -Helena m AoM- in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-08-01, 22:32
  4. Bröllopstal
    By Fritz in forum _0712 Decemberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-02-02, 15:28
  5. Bröllopstal
    By Fritz in forum Kärlek & relationer
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-02-01, 22:16
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar