EFASKIN?? extrem atopisk eksem
Efterlysningar
  1. Medlem sedan
    Dec 2009
    #1

    EFASKIN?? extrem atopisk eksem

    Hej, jag har en flicka på 3 år som lider av extrem atopisk eksem. Har blivit tipsad om salvan / krämen EFASKIN men hittar den inte någonstans. Någon som vet eller har andra tips på att få bot eller mildra eksemen?

    / Christina
  2. 1
    EFASKIN?? extrem atopisk eksem Hej, jag har en flicka på 3 år som lider av extrem atopisk eksem. Har blivit tipsad om salvan / krämen EFASKIN men hittar den inte någonstans. Någon som vet eller har andra tips på att få bot eller mildra eksemen?

    / Christina
  3. Medlem sedan
    Oct 2008
    #2
    atopiskt kan man inte bota.. men lindra.. och det kan bli äbttre med åren.

    vi körde kali(stavas det så) bad, mjukgörande och kortison. Barnolja i mängder.. alltid i badvattnet.


    vi fick bra hjälp på på hudkliniken.
  4. 2
    atopiskt kan man inte bota.. men lindra.. och det kan bli äbttre med åren.

    vi körde kali(stavas det så) bad, mjukgörande och kortison. Barnolja i mängder.. alltid i badvattnet.


    vi fick bra hjälp på på hudkliniken.
  5. Medlem sedan
    Apr 2008
    #3
    Har inga råd om salvor. Men det finns ett slags stora plåster, kommer i plattor typ 15*15 cm som man klipper till rätt storlek. De heter Duoderm. Dessa har hjälpt mig när eksem som jag haft varit väldigt variga. Med dem läker såret. Kanske att en 3-åring drar av dem, men det är ändå skönt sålänge de sitter.

    Jag har mycket eksem genom åren. De konstaterade som atopiska eksem (till sist) men .. inte vet jag. För mig har de blossat upp mer, jag har kliat mer, i perioder då jag varit orolig för annat. Som att det kanaliseras i kli. Nu har jag varit fri från eksem i en massa år. Jag hoppas din dotter får hjälp. Jag tror på salva, men också att hitta sätt att lugna personen så att hon inte kliar.
  6. 3
    Har inga råd om salvor. Men det finns ett slags stora plåster, kommer i plattor typ 15*15 cm som man klipper till rätt storlek. De heter Duoderm. Dessa har hjälpt mig när eksem som jag haft varit väldigt variga. Med dem läker såret. Kanske att en 3-åring drar av dem, men det är ändå skönt sålänge de sitter.

    Jag har mycket eksem genom åren. De konstaterade som atopiska eksem (till sist) men .. inte vet jag. För mig har de blossat upp mer, jag har kliat mer, i perioder då jag varit orolig för annat. Som att det kanaliseras i kli. Nu har jag varit fri från eksem i en massa år. Jag hoppas din dotter får hjälp. Jag tror på salva, men också att hitta sätt att lugna personen så att hon inte kliar.
  7. Medlem sedan
    Jan 2010
    #4

    Efaskin finns tyvärr inte längre

    Hej! Krämen Efaskin tillverkas tyvärr inte längre av Efamol Ltd. Vi på Maxmedica har sålt den tdigare men det är nu många år sedan. Hoppas att du hittar något annat. Jag tror att t ex Galactobase skulle kunna vara något att prova då den också innehåller hög halt av GLA. Lycka till.


    Hej, jag har en flicka på 3 år som lider av extrem atopisk eksem. Har blivit tipsad om salvan / krämen EFASKIN men hittar den inte någonstans. Någon som vet eller har andra tips på att få bot eller mildra eksemen?

    / Christina
  8. 4
    Efaskin finns tyvärr inte längre Hej! Krämen Efaskin tillverkas tyvärr inte längre av Efamol Ltd. Vi på Maxmedica har sålt den tdigare men det är nu många år sedan. Hoppas att du hittar något annat. Jag tror att t ex Galactobase skulle kunna vara något att prova då den också innehåller hög halt av GLA. Lycka till.


    Hej, jag har en flicka på 3 år som lider av extrem atopisk eksem. Har blivit tipsad om salvan / krämen EFASKIN men hittar den inte någonstans. Någon som vet eller har andra tips på att få bot eller mildra eksemen?

    / Christina
  9. Medlem sedan
    May 2022
    #5
    Medel mot eksem - shytobuy.se Min son har haft mycket eksem och utslag, den här salvan är den första som verkligen har hjälpt. Jättebra och fullt betyg!
  10. 5
    Medel mot eksem - shytobuy.se Min son har haft mycket eksem och utslag, den här salvan är den första som verkligen har hjälpt. Jättebra och fullt betyg!

Liknande trådar

  1. Att vara extrem...
    By arigato in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-09-24, 17:12
  2. Atopisk eksem???
    By Lola_79 in forum Astma & allergi - barn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2008-05-25, 23:02
  3. Extrem överskottsenergi
    By -Allis- in forum Föräldraskap
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-06-20, 12:56
  4. Atopisk eksem
    By JM in forum Kropp & hälsa
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-07-04, 21:14
  5. Psoriasis/atopisk/eksem?
    By Tsarbabe in forum _0611 Novemberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-06-04, 18:50
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar